Airco raadsels

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Erik van Oort
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2019 13:30
Actief als: particulier

Airco raadsels

Bericht door Erik van Oort »

Hoi, ik bezit een Megane 2 en heb veel problemen met deze auto gehad en nog steeds. Het is met een paravan waarvan de afvoer verstopt was begonnen, maar dat is opgelost en van de week nog gechecked en die is schoon en open.

Mijn auto stinkt alsof het een riool is en het komt omdat er water bij de "voeteneinden" uit het interieur filter water lekt. Het is zoals gezegd niet van de Paravan. Het is echt condensatie water dat zich op het radiatortje wat daarachter zit "airco radiator denk ik" afzet en niet netjes afgevoerd wordt. Tenminste niet op de normale manier. Bij het eruit halen van het interieur filter bleek deze kapot en verfrommeld met bergen bladeren en het leek meer op een muizennest of die drab en zut dat je uit een goot haalt. Ik hoopte het hiermee opgelost te hebben en was eigenlijk wel blij. Maar nu werkt het wel beter dan eerst door de vrije doorgang, maar dit betekend nog meer condens en natte voeten. Het meeste aan de bijrijders kant en dan linkervoet, maar ook in mindere mate bestuurderskant. Waar of wat kan het aan liggen, ontvochtiger? en waar zit deze? kan ik deze zelf vervangen? Ik heb helaas geen ervaring met airco systemen. Helpppppp Bedankt alvast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Airco raadsels

Bericht door mechanic »

Er is een airco afvoer onder de auto,welke wellicht dicht zit. Deze afvoer is voor het kachelhuis,waar dus de airco verdamper ook aanwezig is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Erik van Oort
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2019 13:30
Actief als: particulier

Re: Airco raadsels

Bericht door Erik van Oort »

Ahhh, hoe kom ik daarbij? van onderen uit denk ik? Of zit er ook en gat dat ik via het filterhuis kan doorprikken? Kan me het nl zo slecht voorstellen omdat het systeem dan valse lucht aan zou zuigen via dat gat. En weet iemand ook of er dan filmpjes ervan zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Airco raadsels

Bericht door mechanic »

https://images.app.goo.gl/vQhA3yQVsUH84Vdy9
Bron:mégane club

Er is een ruber flapje aan het eind van deze slang welke je eraf dient te halen. Hier hoopt vuil in op en het water kan niet weg.
Meen thv de katalysator achtet het hitteschild.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht