Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
Vleermuis
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2017 11:23
Actief als: particulier

Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door Vleermuis »

Ik ben in het bezit van renault captur Tce 90 intens van juli 2017.
Wanneer ik de fietsendrager plaatst en de 13 polige stekker aan sluit werkt de verlichting ok. Maar de achteruit rij sensoren geven op het dasch bord storing en het rode sleutel gaat branden. Garage weet niet hoe het verwijderd kan worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door RenaultCaptur »

Misschien een dom antwoord maar kan dit niet gewoon via het menu? Uitzetten van die sensoren?
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door Marguerite »

Ja ik zet ook de sensor achter uit en heb dan geen problemen..
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Vleermuis
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2017 11:23
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door Vleermuis »

Iedereen bedankd voor het goede antwoord.
Het kan inderdaat via het menu.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door Marguerite »

Geinig dat de dealer dat niet kon vertellen :lol:
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door Carlovdw »

Dit probleem heb ik ook is de nieuwe scenic. Maar de vraag is waarom gaat die in storing. ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door Carlovdw »

Bij mij is het opgelost. Er moet een extra kabel getrokken worden en dan schakelen de sensoren zich vanzelf uit. Dus het is niet normaal dat die in storing valt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



edjil
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2018 07:48
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door edjil »

Mijn dealer zegt dat er nog geen oplossing is, en dat er door Renault Frankrijk aan wordt gewerkt, wanneer het opgelost wordt weten ze niet. We zitten nu in april 2018. Ik snap er niets meer van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door kaleido 1 »

Als je een kabelset hebt met 2 schakelaartjes in je stopcontact , dan kun je met 1 schakelaar de mistlamp uitschakelen , en met de andere je pdc , nissan qashqai ook renault systeem heeft dit bv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



edjil
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2018 07:48
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door edjil »

kaleido 1 schreef:Als je een kabelset hebt met 2 schakelaartjes in je stopcontact , dan kun je met 1 schakelaar de mistlamp uitschakelen , en met de andere je pdc , nissan qashqai ook renault systeem heeft dit bv.
2 schakelaartjes in je stopcontact? Hoe moet ik dat zien?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door kaleido 1 »

Dan zitten er in het stopcontact 2 schakelaars , als je de stekker er dan in doet worden deze schakelaartjes onderbroken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wouter47
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 nov 2017 10:57
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door Wouter47 »

Toen ik voor het eerst met mijn Captur Tce EDC Intens 2018 met de fietsdrager + fietsen achteruit reed kreeg ik de melding dat er bij de Parkeerhulp een fout was geconstateerd en bleef het rode sleuteltje op het dashboard branden.
Pas als ik zonder de fietsdrager een stukje achteruit rij verdwijnt het rode sleuteltje.

De (afneembare) trekhaak is bij aankoop door dedealer geïnstalleerd. Betekent bovenstaande nu dat de dealer de trekhaak niet goed heeft geïnstalleerd en dat hij er nog 2 draden bij moet trekken? Of moet ik elke keer dat ik de fietsdrager gebruik ik de sensoren uit moet schakelen?
Ik heb sensoren rondom en ik zou het liefst dat alleen de achterste sensoren (automatisch) uitgeschakeld moeten worden.

Aanvulling:
mijn fietsdrager heeft een 7-polige stekker en ik gebruik een verloopstuk naar 13-polig. Misschien dat er bij gebruik van een echte 13-polige stekker wel een automatische uitschakeling van de achtersensoren plaats vindt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door Axel57 »

Wij hebben ook de afneembare laten monteren bij de dealer.


Sensoren gaan wel piepen als ik ze niet uitzet, maar heb nog geen storing erop gehad(rode sleuteltje).
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door Axel57 »

Was het een rood of oranje sleutel?

Vandaag voor het eerst met onze fietsendrager gereden en bij het achteruit de oprit op rijden kreeg ik ook deze melding, met oranje sleutel.

Moet straks weer weg dus ben benieuwd of de melding dan verdwenen is.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



edjil
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2018 07:48
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door edjil »

Axel57 schreef:Was het een rood of oranje sleutel?

Vandaag voor het eerst met onze fietsendrager gereden en bij het achteruit de oprit op rijden kreeg ik ook deze melding, met oranje sleutel.

Moet straks weer weg dus ben benieuwd of de melding dan verdwenen is.
rood/oranje sleutel. Bij mij is het vanzelf weer weggegaan. Ik heb de auto nu dik een jaar en Renault doet hier niets aan. Slechte zaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door Axel57 »

Ja bij het volgende vertrek even in de achteruit en weg probleem.

Nu gebruik ik ook een 7 naar 13 verloop.

Hebben mensen met een fietsendrager met 13polige aansluiting dit "probleem" ook?

Heb hem ook speciaal door RN dealer laten monteren omdat ik dan dacht dit soort problemen niet te hebben, maar met de paardentrailer of andere aanhanger en in de achteruit gaat ie ook gelijk piepen. Dan krijg ik geen sleutel tot op heden.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door Marguerite »

Ik heb 13 polig aan de fietsendrager.
Gepiep en rode sleutel.
Maar ik zet dat geluid via de instellingen zacht of uit.
Na afkoppelen geen problemen meer.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

AWDK
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 mei 2015 21:01
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door AWDK »

Ik heb er ook last van gehad. Echter bij mij ging de rode sleutel en de melding parkeersensoren fout niet meer weg! Pas na resetten door de garage was dit opgelost. Zij vertelden dat het op de Captur niet mogelijk zou zijn dat de achter sensoren (en zij-detectie) automatisch automatisch uit te laten schakelen zodra de aanhanger contactdoos gebruikt wordt. Er zit hiervoor schijnbaar geen geschikte regelunit in de computer van de Captur en daarom moet dit bij de instellingen (tijdelijk) worden uitgeschakeld. Jammer en balen want ik ging er vanuit dat dit tegenwoordig wel standaard zou zijn!
Sinds 23-03-2019:
Captur TCe 150EDC Intens, Blue Ocean/Gris Platine, Bose, afneembare trekhaak.
Vorige:
Captur TCe 120EDC XMOD, Rouge Flame/Noir Etoilé, Chrome Pack Interieur, Xenon, Armsteun (hoog/Clio), Chromen spiegelkappen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LouisS
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2019 20:15
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager achter renault captur intens 2017 storing en het rode sleutel gaat branden

Bericht door LouisS »

Ik heb onlangs, augustus 2018, een nieuwe Captur Intens gekocht, met Easy Life Pack en vaste 7-polige trekhaak.
De verkoper vertelde me dat bij het gebruik van het stopcontact van de trekhaak, Parkassist automatisch uitgeschakeld wordt en dat klopt. Maar hij vertelde NIET dat ik alle sensoren, achter-, zij- én voorkant, zelf moet uitschakelen :x . Heel vervelend daar ik een paar keer in de week mijn fietsendrager gebruik. Niet uitzetten is geen opties, rode sleutel en een hoop gepiep waardoor je de sensoren maar snel handmatig uitschakeld.
Jammer dat als het fietsenrek verwijderd is dat je de sensoren weer handmatig moet aanzetten.
Wat ik niet snap dat Renault tot op heden hier niets aan gedaan heeft.
Wat ik ook niet begrijp dat er een melding in dit forum is waar aangegeven wordt dat de dealer dit opgelost heeft door 2 extra draden te monteren ????
De vraag is dus nu kan dit probleem nu wel of niet opgelost worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht