Bandenspanning sensoren

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Bandenspanning sensoren

Bericht door Gl1800 »

Werd door een ander draadje van een ander type Reanult hierover ineens wakker geschud.
Ik rij nu met winterbanden zonder bandenspanningssensoren.
Waarom krijg ik dan geen melding dat mijn bandenspanning niet juist is of niet werkt?
Zou ik eigenlijk wel verwachten, heb overigens met mijn zomerwielen ook nog nooit enige melding gezien hiervan. Wat ook niet hoeft als de spanning goed is denk ik dan?
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door Axel57 »

Weet je welk systeem je auto heeft?

Bij onze Phase 2 werkt het op de ABS sensor (moet je wel zelf instellen bij aanpassing bandenspanning)

Maar er zijn ook Phase 2 die wel een druksensor hebben, dan zul je wel een melding moeten krijgen.

Bij ons staat in het menu op het dashboard, iets met bandenspanning instellen.

gr,Axel
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door Gl1800 »

Ik geloof op de ABS sensoren, ik kan met mijn drukschakelaar op de ruitenwisser stuurhendel resetten. Heb ik eerlijk gezegd nog nooit hoeven doen. Maar ook nog nooit een medling gehad van de bandenspanning
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door Axel57 »

Dan zul je dus ook geen melding krijgen als je banden wisselt.

Bij bandenwissel of spanning veranderen moet je hem wel opnieuw instellen, die melding blijft wel in je dashboard staan,ook als je hem juist heb ingesteld (dat is wat verwarrend).

Mocht er dan druk verlies zijn door bv een lekke band dan krijg je een melding. Bij ons werkte dat.....

Ik heb ook een winterset zonder sensoren maar bij het type dat jij en ik hebben is dat geen probleem.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door Gl1800 »

Welke melding in je dashboard bedoel je, ik heb nog nooit een melding gezien.
Of zie ik die pas als ik het opnieuw heb ingesteld?
En dus met de winterbanden zonder sensoren valt er biets in te stellen. Maar wat gebeurt er als ik toch die knop instellen bedien, krijg ik dan een dashboard melding die pas weer weggaat als ik mijn zomwebanden monteer?
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door Axel57 »

http://nl.e-guide.renault.com/nld/Captu ... ENSPANNING

Deze melding staat in het menu op je dashboard "BANDENSPANNING : SET TPW”

Die moet je bij bandenwissel of het op spanning brengen van je banden even resetten/instellen. 3sec op een van de pijltjes op je hendel drukken en de melding zal veranderen in “SET TPW GESTART"

klaar.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

martmarbus
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 273
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:59
Actief als: particulier
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door martmarbus »

Ook ik had de melding na het vervangen van de banden.
En het resetten werkte goed
Bedankt voor de tip.

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bruce the Boss
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2019 07:31
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door Bruce the Boss »

Kreeg een tijdje geleden de melding dat de bandenspanning te laag was. Heb ze aangevuld maar blijf nu de melding houden : inleren bandenspanning. Heb de knop aan het stuur 3 seconden ingedrukt en kreeg toen de melding : referentie druk bezig.

Daarna toch echter weer de melding inleren bandenspanning.

Hoe kan ik dit oplossen?


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
AfbeeldingAfbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bruce the Boss
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2019 07:31
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door Bruce the Boss »

Iemand misschien een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door Axel57 »

Ik denk dat jij TPMS sensoren aan je ventielen hebt zitten. De meeste hebben het via de ABS Sensor.

Jij hebt denk ik systeem B.
http://nl.e-guide.renault.com/nld/Captu ... ENSPANNING

SYSTEEM B (vervolg)

Resetprocedure

Contact aan:

- druk meermaals kort op de knop 3 of 4 om de functie “BANDENSPANNING SET (DRUK LANG) ” te selecteren op het display 2;

- druk lang (ongeveer 3 seconden) op een van de knoppen 3 of 4 om het resetten te starten. Het bericht “REFERENTIEDRUK BEZIG” verschijnt gedurende ongeveer 5 seconden. Dan is de reset van de referentiewaarde voor de bandenspanning verwerkt.

Het resetten is afgerond na enkele minuten rijden.

Opmerking: de referentiespanning van de banden mag niet lager zijn dan de aanbevolen waarde die op de zijkant van het portier vermeld staat.



Best mogelijk dat het systeem het dus wel heeft verwerkt maar dat deze melding er standaard in blijft staan. En anders moeten ze hem even aan de computer hangen.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bruce the Boss
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2019 07:31
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door Bruce the Boss »

Het is inderdaad systeem B en deze procedure had ik al gevolgd maar de melding "inleren bandenspanning" blijft.
Zal hem dus aan de computer moeten hangen :(

Is het duur om systeem A te laten installeren of heeft dat geen nut?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door Axel57 »

Geen idee of dat zomaar even kan.

Zou gewoon even checken bij de garage of ze die melding kunnen wissen of iets dergelijks.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bruce the Boss
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2019 07:31
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door Bruce the Boss »

Bruce the Boss schreef:Kreeg een tijdje geleden de melding dat de bandenspanning te laag was. Heb ze aangevuld maar blijf nu de melding houden : inleren bandenspanning. Heb de knop aan het stuur 3 seconden ingedrukt en kreeg toen de melding : referentie druk bezig.

Daarna toch echter weer de melding inleren bandenspanning.

Hoe kan ik dit oplossen?


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
AfbeeldingAfbeelding
Ik wil toch nog een keer terugkomen op het bovenstaande bericht en jullie antwoorden daarop.
Volgens mijn monteur is deze melding normaal: "inleren bandenspanning".

Zolang er geen lampje gaat branden met als storing bandenspanning te laag is er niets aan de hand.
Zou het zo zijn dat als ik drie seconden de knop indruk de spanning wordt gemeten (referentie druk bezig) en als deze goed is er weer komt te staan: in leren bandenspanning?

Hebben jullie dan ook allemaal deze melding staan als je via de knopjes aan je richtingaanwijzer de melding voorbij laat komen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rudivd
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 dec 2019 10:48
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door rudivd »

Hallo,

Wij hebben een nieuwe (2020) captur. Na 6 maanden verscheen "controleer bandanspanning en init" in het display.
na controleren en reset verschijnt deze melding regelmatig opnieuw na het starten (bijna elke keer). Garage heeft
auto uitgelezen, en contact gehad met renault. zou een software fout zijn. Nieuwe software / bugfix zou dit op
moeten lossen.
Zou zo moeten werken dat na een keer resetten deze melding verdwenen zou zijn tot opnieuw na 6 maanden oid.

Niet bekend wanneer deze software oplossing beschikbaar zou zijn.

Is dit ook bij meerdere gebruikers een bekend probleem ?

Rudi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JoeV
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2020 14:53
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door JoeV »

rudivd schreef: 23 jun 2020 14:40 Hallo,

Wij hebben een nieuwe (2020) captur. Na 6 maanden verscheen "controleer bandanspanning en init" in het display.
na controleren en reset verschijnt deze melding regelmatig opnieuw na het starten (bijna elke keer). Garage heeft
auto uitgelezen, en contact gehad met renault. zou een software fout zijn. Nieuwe software / bugfix zou dit op
moeten lossen.
Zou zo moeten werken dat na een keer resetten deze melding verdwenen zou zijn tot opnieuw na 6 maanden oid.

Niet bekend wanneer deze software oplossing beschikbaar zou zijn.

Is dit ook bij meerdere gebruikers een bekend probleem ?

Rudi
Hey Rudi,

Ik heb vorige week mijn nieuwe Renault Captur (2020) ook ontvangen. Sinds dag 1 heb ik hetzelfde probleem. Tegen mij is bij de garage ook gezegd dat dit een software probleem is en een nieuwe update dit zou moeten oplossen.

Toevallig ging ik een uurtje geleden in mijn auto via het multimedia systeem op zoek naar een nieuwe software update bij het info scherm. En er is vandaag een nieuwe update uitgekomen voor de wagen. Ben hem momtenteel aan het installeren. Ik hou je op de hoogte!

Mvg,
Joeri

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JoeV
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2020 14:53
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door JoeV »

Joerivds schreef: 23 jun 2020 14:58
rudivd schreef: 23 jun 2020 14:40 Hallo,

Wij hebben een nieuwe (2020) captur. Na 6 maanden verscheen "controleer bandanspanning en init" in het display.
na controleren en reset verschijnt deze melding regelmatig opnieuw na het starten (bijna elke keer). Garage heeft
auto uitgelezen, en contact gehad met renault. zou een software fout zijn. Nieuwe software / bugfix zou dit op
moeten lossen.
Zou zo moeten werken dat na een keer resetten deze melding verdwenen zou zijn tot opnieuw na 6 maanden oid.

Niet bekend wanneer deze software oplossing beschikbaar zou zijn.

Is dit ook bij meerdere gebruikers een bekend probleem ?

Rudi
Hey Rudi,

Ik heb vorige week mijn nieuwe Renault Captur (2020) ook ontvangen. Sinds dag 1 heb ik hetzelfde probleem. Tegen mij is bij de garage ook gezegd dat dit een software probleem is en een nieuwe update dit zou moeten oplossen.

Toevallig ging ik een uurtje geleden in mijn auto via het multimedia systeem op zoek naar een nieuwe software update bij het info scherm. En er is vandaag een nieuwe update uitgekomen voor de wagen. Ben hem momtenteel aan het installeren. Ik hou je op de hoogte!

Mvg,
Joeri
Helaas... Ben na de update wat gaan rondrijden, en hij geeft nog steeds dezelfde melding... Hopelijk wordt dit dus verholpen bij de volgende update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dorade
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2019 12:12
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door Dorade »

Heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe Captur. Garage zegt dat dit een bekend probleem is en met een aanpassing op de software opgelost zal worden.
Wanneer is onbekend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Bandenspanning sensoren

Bericht door Grad »

Probleem met de bandenspanning software hebben alle nieuwe captur 2020 zie draadje rlink nieuwe captur.
Daar staat ook in dat de sfeerverlichting zijn lichtsterkte altijd naar 99% gaat en dat de boordcomputer zichzelf regelmatig reset.
Dit laatste heeft hij wel al 2 weken niet meer gedaan
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht