De Zappi thuislader

Plaats reactie

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Actief als: particulier
Contacteer:

De Zappi thuislader

Bericht door GertjanVB »

Zappi is op Fully Charged voorgesteld en is een slim laadpunt waarmee je zelf geproduceerde stroom (wind, zon of indirect via een thuisopslag) kunt inzetten om je EV op te laden. Hiermee voorkom je dat je stroom van het net haalt als je het zelf produceert. Zappi reguleert het laden van je EV afhankelijk van de beschikbare zelfopgewekte stroom en je wensen tav hoe snel je EV vol moet zijn, destijds was er alleen een 1-fase oplossing, nu is er al een tijdje een 3-fase. Bij het verschijnen van de Zappi 3 fase heb ik er 1 besteld en die is na de nodige wachttijd nu geleverd en geïnstalleerd.

Er zit ook een app bij die inzicht in van alles en nog wat geeft en het laden op afstand kan regelen. Zappi doet ook aan load balancing en gebruikt daar CT klemmen voor die met de Zappi verbonden moeten worden. Voor dat alles heb je weer wat draadloos spul nodig; Harvi en een Hub.

Omdat ZOE prima overweg kan met 3-fasen en hogere vermogens over AC aankan, is de Zappi met zijn 3-fase en load balancing een ideale oplossing. Ik trek max 15kW via mijn 3 *25A aansluiting en dat is ipv 3,5 kW toch lekker met 3 EV’s voor de deur. Wat niet helemaal prima is, is dat de installatie van al dat moois best wel wat werk is. Als alles direct goed gaat, is het met een middagje wel gepiept. Als het ergens niet goed is gegaan kun je je de blaren zoeken waar dat zit, inherent aan de vele mogelijkheden natuurlijk. De app kan nog niet goed overweg met 3-fasen en geeft onjuiste info.

Hoewel de handleiding uitgebreid is en netjes in het Nederlands is vertaald, en er ook een Engelstalig forum is, is het toch wel prettig om ervaringen en tips hier uit te wisselen. Het product is nieuw en er wordt volop ontwikkeld aan de software van Zappi en de app, het is zaak op de hoogte te blijven van de laatste verbeteringen.

Vandaar dit topic. Deel je ervaringen, stel je vragen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Re: De Zappi thuislader

Bericht door GertjanVB »

Trap ik af met mijn installatie;
  • Zappi V2 3-fase met kabel
    Harvi voor de CT’s om de netaansluiting
    Harvi voor de CT’s om de PVinstallatie
    Hub voor de verbinding met het internet tbv update’s en de app
Uitdagingen;
  • Vastklikken van de stekker tbv opslag in het front is lam
    Weergave vermogen van het net klopt niet met de werkelijkheid
Voor dat eerste manco is een simpele oplossing, naar de oplossing van dat tweede zoek ik nog

Inmiddels is firmware versie 2.143 van 16-12-19 uitgebracht: https://myenergi.info/firmware-versions-t133.html
Het myenergi forum: https://myenergi.info/
support Benelux: https://www.zappi.info/faq-howto/howto
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Contacteer:

Re: De Zappi thuislader

Bericht door Gliset »

Ook ik heb de Zappi v2 gekozen als mijn thuislader. Na ruim 1,5 jaar op straat laden hebben we sinds oktober een plek in onze eigen garage. De Granny …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 12 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in