RLink-2 loopt steeds vast

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

RLink-2 loopt steeds vast

Bericht door Gerbstar »

Sinds enkele weken loopt mijn RLink-2 steeds vast als ik instap.
Ik heb een Grand Scenic Limited uit juli 2018. RLink-versie 7.
Ik krijg een blauw scherm alsof het systeem aan het opstarten is, maar het systeem start niet door. Ik hoor wel radio, maar ik kan het volume of de zender niet wijzigen.
Na enkele minuten wordt het scherm zwart en herstart het systeem zichzelf. Dan komt er iets te staan over uitschakelen Eco-modus en nog wat andere dingen en dan start het systeem eindelijk correct op.
Dit probleem doet zich niet altijd voor, maar wel frequent.
Het is zeer irritant dat ik mijn RLink meerdere minuten niet kan gebruiken als ik instap. Meestal wil ik dan immers navigatie instellen en radiozender en volume kiezen.
Het lijkt wel alsof het alleen gebeurd als mijn iPhone met snoertje verbonden is.
Iemand enig idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: RLink-2 loopt steeds vast

Bericht door jiepie »

Probeer je Iphone volledig te ontkoppelen van je Rlink, ook kabeltje eruit trekken vermoedelijk is je telefoon de boosdoender.
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: RLink-2 loopt steeds vast

Bericht door Gerbstar »

Dat zou kunnen dat de telefoon de aanstichter is.
Echter heeft het altijd gewerkt en nu niet meer.
Ik heb de telefoon al verwijderd uit zowel Bluetooth als uit CarPlay en deze daarna opnieuw gelinkt. Dat heeft niet geholpen.
Ik heb toch zeker bewust gekozen voor een auto met CarPlay, dan moet ik er toch ook een telefoon aan kunnen koppelen zonder dat gelijk de hele auto crasht?
Zelfs de Ecomodus etc. moeten opnieuw opgestart worden na iedere crash.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: RLink-2 loopt steeds vast

Bericht door Gerbstar »

De auto is in april bij de garage geweest. Er was weer een hele lijst aan issues.
De dealer heeft er ook een nieuwe softwareversie ingedaan.
Bij het ophalen van de auto werkte het scrollwieltje achter het stuur helemaal niet meer, dit ook gelijk gemeld bij de dealer nog voordat ik de parkeerplaats verliet.
Helaas crasht het systeem sinds de software-update echt iedere rit. En na het uitstappen is mijn iPhone 7 in ene ingesteld als USA. Het probleem lijkt dus wel verband te houden met de telefoon. Gisteren heb ik daarom mijn iPhone ge-update naar iOS 13.5.1 in de hoop dat dit helpt.
Vandaag eindelijk een reactie gehad van de dealer: auto gaat volgende week naar de dealer voor een software-update. Dealer was niet blij dat ik mijn iPhone inmiddels ge-update heb, want voor de laatste versie van iOS is waarschijnlijk nog geen compatible versie van de R-Link2 software beschikbaar.
Het kan toch haast niet zo zijn dat ik de enige ben waarbij iPhone en R-Link2 weigeren normaal samen te werken?

Overigens komt er ook eindelijk een nieuw scrollwieltje en een nieuw stoelframe in de auto. Tot nu toe werd het slechtwerkende scrollwieltje afgedaan als een software-probleem. Echter twee jaar later en vele versies software verder is het nog steeds niet verholpen. Enkele weken geleden heeft het wieltje het eventjes wel gedaan overigens, om er daarna gelijk weer mee te stoppen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht