Afleverbeurt niet-Renault dealer

Plaats reactie

Topic author
Patrick80
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2020 15:37
Actief als: particulier

Afleverbeurt niet-Renault dealer

Bericht door Patrick80 »

Beste forumleden,

2 weken geleden heb ik bij een Ford dealer een 2e hands Captur gekocht. Deze is van mei 2016 en heeft 43.000km gereden. (1.2 automaat). De Ford garage heeft bij aflevering de auto APK gekeurd. Ook zouden zij de beurt uitvoeren die eigenlijk pas in mei 2020 had gemoeten. Maar op de nota staat niet dat de olie & filter zijn vervangen. De vloeistoffen zijn bijgevuld. Is dit voldoende? Het onderhoudsboekje heb ik nog niet, dat wordt nagestuurd dus kan op dit moment niet checken of de uitgevoerde werkzaamheden voldoende zijn. Verder zijn wel oa de banden en ruitenwisserbladen vervangen.

Mijn vraag... Is het bijvullen van de (olie) vloeistoffen voldoende? Of, wat moet er volgens het onderhoudsschema allemaal gedaan worden bij een Captur van bovengenoemd bouwjaar en km-stand? Moet ik nog terug naar de Ford dealer om te vragen of zij meer werkzaamheden uitvoeren??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Bericht door GTMart »

Weet je waar de auto vandaan komt? Je zou daar de onderhoudshistorie op kunnen vragen.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dirk50
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 feb 2018 14:04
Actief als: particulier

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Bericht door Dirk50 »

Misschien de RDW?
Auto Pas Nederland?

Aan de kleur kun soms enige info afleiden.
Ik heb ook een 1.2 automaat uit 2016. Deze is beige/wit met een zwart dak. Deze kleurencombo werd doorgaans in die periode gebruikt door de lease bedrijven.
Mijn auto komt ook uit die hoek. En is geleverd door een opkoper van lease auto's.
Ik heb direct na de aflevering de auto door de lokale Renault dealer laten service (onderhoudsbeurt) met de opdracht om alles goed te controleren, omdat ik nog in de (afleveringen) garantie zat.
Alles was ok, en inmiddels heb ik deze auto alweer 2 jaar naar volle tevredenheid.

Succes,

Gr,

Dirk
Captur TCe120EDC Dynamique uit 2016.
Ooit eigenaar geweest van een R4TL (26,5 PK) en een R5TL (34 PK) en een Scenic TXR 1,6 aut.(een heerlijke auto) :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gulwijk
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2020 19:58
Actief als: particulier

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Bericht door gulwijk »

Mijn Captur 0,9 TCE expression is 20 dagen geleden gestolen. Heb hem inmiddels als gestolen aangegeven bij RDW en verzekering. Als de Captur niet na 30 dagen wordt gevonden, gaat de verzekering dit verder afhandelen. Captur dateert van februari 2013 en is zwart. In afwachting van de verzekering heb ik momenteel een Captur 1,2 TCE automaat type Nelly Hansen uit 2015 op het oog. Deze blijkt uit Slovenië te zijn geimporteert met 10 km op de teller en op naam gezet in januari 2016. In de huidige staat heeft hij 25800 km gelopen waarbij ik even mijn wenkbrauw heb opgetrokken bij deze stand van 5 jaar.
Ik heb de eerste garage gecontact en deze heeft alle beurten digitaal vastgelegd waarbij mij opviel dat bij allen kleine onderhoudsbeurten alleen oliefilter ve gevangen en olie ververst is. Ik zie verder niet dat er een keer het poppendokter vervangen is.
Officieel zou bijn30.000 km een onderhoudsbeurt plaats moeten vinden. Echter de garage gaat dit nu bij aflevering doen en tevens APK terwijl dit pas in 2021 hoeft plaats te vinden.
Is dit correct want hij rekent niet 395 euro voor. De garage is geen Renault dealer.

Ik hoor het wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Bericht door larsdijkstra 16v »

Wat is een poppendokter?

Lijkt mij goed dat de auto een beurt krijgt en nieuwe olie. Elk jaar olie verversen is echt van belang, vooral bij weinig km's per jaar

Zo kun je er weer tegenaan, goede service
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Bericht door Axel57 »

Je kan ze ook de keuring wel laten uitvoeren maar dat ze hem dan niet afmelden bij RDW, moet je hem wel volgend jaar laten keuren natuurlijk.

Wij rijden nog geen 15000km per jaar met onze Captur 0.9Tce. Volgens mij doet RN het om het jaar olie verversen.
Beurt A na het eerste jaar. dan een beurt B en dan weer een A beurt.

Bij onze andere auto doe ik het normaal ook om het jaar. Die komt maar aan ca 5000km.

Ben ook wel benieuwd waar het poppendokter voor staat?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Burg
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Bericht door Burg »

[mention]gulwijk[/mention]
poppendokter? Bedoel je misschien het pollenfilter?
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Bericht door Axel57 »

Of bedoel je de distributie die hoeft pas na 6 jaar volgens mij? Dus volgend jaar dan.

Wij hebben afgelopen September een 2e hands auto gekocht die ook nog een jaar kon maar heb alles gelijk laten doen voor de aflevering. Kost je meestal wel iets extra, maar minder dan als je het over een jaar moet doen. Heb toen gewoon een prijs laten maken met wat dingen die ik gedaan wilde hebben(zoals trekhaak, distributie) en inruil. Dan weet je gelijk wat het je kost. Ze moeten je auto toch nakijken en een beurt geven, ze zijn er dan toch mee bezig.

De ene garage rekent all-in-pijzen en de andere vraagt nog extra voor afleverbeurten (dacht dat eigenlijk niet meer mocht),

Van een Expression naar een Helly Hansen is wel een upgrade.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Bericht door larsdijkstra 16v »

Axel57 schreef: 30 mei 2020 08:50 Je kan ze ook de keuring wel laten uitvoeren maar dat ze hem dan niet afmelden bij RDW, moet je hem wel volgend jaar laten keuren natuurlijk.

Wij rijden nog geen 15000km per jaar met onze Captur 0.9Tce. Volgens mij doet RN het om het jaar olie verversen.
Beurt A na het eerste jaar. dan een beurt B en dan weer een A beurt.

Bij onze andere auto doe ik het normaal ook om het jaar. Die komt maar aan ca 5000km.

Ben ook wel benieuwd waar het poppendokter voor staat?
ze raden steeds meer aan om wel ieder jaar je olie te verversen, ook ivm de ketting en kettingspanner. en niet het nieuwe rijden toe te passen, maar doortrekken en dan pas schakelen. vooral met korte stukjes wordt de olie niet warm zodat vocht niet verdampt en olie snel achteruit gaat.
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gulwijk
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2020 19:58
Actief als: particulier

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Bericht door gulwijk »

Excuses voor mijn fout. Ik bedoelde pollenfilter maar ik zie dat de automatische foutcorrectie er poppendokter van gemaakt heeft.
Ik heb begrepen dat ik beter volgend jaar de APK kan laten uitvoeren en dan laten afmelden bij RDW.
In de digitale notities vind ik dat elke keer alleen de olie ververst wordt maar geen pollenfilter. Daarom toch maar deze ook laten verwisselen.

Bedankt voor jullie reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gulwijk
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2020 19:58
Actief als: particulier

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Bericht door gulwijk »

@larsdijkstra
De Captur 0.9 TCE heeft toch geen aandrijfketting? Ik dacht dat de aandrijfsnaar niet gespannen hoefde te worden.
Heeft de 1,2TCE wel een distributieketting waar je toch goed mee moet doortrekken. Dat wist ik nog niet maar zal wel in het instructieboekje staan dat ik mettertijd bij aanschaf erbij krijg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Bericht door larsdijkstra 16v »

[mention]gulwijk[/mention]

Lees hier maar eens:

clio-0-9-tce-ratel-t28017.html
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gulwijk
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2020 19:58
Actief als: particulier

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Bericht door gulwijk »

[mention]larsdijkstra 16v[/mention]

Bedankt voor je reactie en tip. Bij mijn 0,9 TCE zat inderdaad een distributieriem die ik niet hoefde te vervangen volgens Bochane.
Ik had er 1002000 km mee gereden zonder problemen.

Nu ik jouw artikel lees, is het beter om elke 15000 km olie te verversen ipv 30000 km bij een 1,2 TCE motor. Bij vorige auto's die ik gehad heb(geen Renault) moest bij 90000km de distributieketting vernieuwd worden.

Ik houd dit in de gaten en ga nog met de garage in gesprek.

Hartelijke groet
Martin van Gulik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Bericht door larsdijkstra 16v »

Succes!
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht