Locatie claxon clio 3

Alle overige technische vragen over de Clio.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
rcivile
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2020 09:44
Actief als: particulier

Locatie claxon clio 3

Bericht door rcivile »

Dames, heren,
Mijn wagen moet worden gekeurd en nu gebeurde er iets curieus. Hij werd sec op 2 zaken afgekeurd...
1 de claxon functioneert niet meer, raar want bij mijn weten heeftie tot voorkort gewoon gefunctioneerd
2 De hoogteverstelling van de koplamp functioneert niet meer.
Toen ik thuis kwam toch even de dealer opnieuw gebeld met de vraag, welke van de twee. Het kan zomaar zijn dat een motortje het heeft begeven.
Het antwoord: beiden

Dat laatste maakt het wat makkelijker want het kunnen niet twee motortjes tegelijkertijd zijn. De bediening hiervan zit in de clio 3 aan de linkerkant van het stuurconsole, samen met de regelknop voor het dimmen van je console verlichting.. Neem je de zilveren strip weg kom je bij drie schroeven. Tot mijn stomme verbazing zaten er van de 3 er nog maar 1 ???

Deze lossend, moest ik eerst het zijpaneeltje links, onder de rubber geklemd wegnemen, en kwam het bedoelde paneel los. Mijn verbazing werd nog groter toen de losse connector tevoorschijn kwam. Ik heb deze weer op de plaats ingedrukt en heb die nog eens stevig geprobeerd uit te nemen, zit goed vast. Ik weet een paar dingen heel zeker. Kort geleden heb ik de verlichting bij moeten stellen vanwege wat lading achterin, en toen functioneerde die nog prima. Ik wil niemand beschuldigen verder maar het is mij zeer curieus in elk geval.

Claxon
Ik kom uit de voeten met logisch nadenken maar ik kan de claxon niet vinden bij deze clio. Ik drukte nog eens op het stuur en kreeg een heel vaag geluidje ergens en toen was het weer stil. Nu kan het zitten in de unit in het stuur. Daarbij kun je de airbag uitnemen. Er zit een sparing in de onderkant van het stuur waar je een schroevendraaier in kan steken en een palletje in kunt drukken schijnt??? Dan kun je de airbag unit eruit trekken.
Mij nog steeds niet gelukt. Iemand een idee?

En waar zit de claxon bij een clio 3 standaard? (94-RNT-9) Ik heb linker wielscherm geopend, binnenkant wielkast, niets te zien.
Als de profs van jullie iets kunnen betekenen, graag. Bellen of emailen mag ook.... Bijnder vee dank vooraf... :O)

Rene C
0629361218
r.civile[X]ax0 punt io (0= een nul)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Locatie claxon clio 3

Bericht door maestro12 »

Afbeelding
Voor de locatie.
In 90% van de gevallen zit de claxon vast, zeker als je hem weinig/nooit gebruikt.
Even demonteren, met twee draden aansluiten op de accu en je weet het gelijk (let op je oren), doet die het dan moet je richting elektra gaan denken, doet het niet of beroerd dan is de claxon zelf niet goed meer.
Je kan nog proberen als de claxon het een beetje doet, deze te pulsen (stroom op-stroom af) of er nog meer beweging (lees geluid) in wil komen.
Prutsen om de claxon gangbaar te maken met een één of ander smeermiddel, werkt meestal niet.

Remedie tegen een niet werkende claxon, voortaan vaker toeteren naar alle weggebruikers die maar een beetje in jouw weg dreigen te komen.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht