Mégane 2: airco koelt links niet, rechts wel

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Actief als: particulier

Mégane 2: airco koelt links niet, rechts wel

Bericht door gewe »

De airco van mijn Mégane II Grand Tour uit 2007 koelt links niet, en rechts wel. Aan de bestuurderskant geven zowel het rooster midden op het dashboard als het rooster links bij het raam geen koude lucht. Aan de passagierskant geven beide roosters wel koude lucht.

Omschakelen naar alleen bovenroosters heeft geen effect, evenmin als terug naar Auto stand.
Recirculatie inschakelen heeft ook geen effect, en terug naar Auto stand ook hier geen effect.
Airco uitschakelen en weer aan geeft even koude lucht uit de roosters links, maar na ongeveer een halve minuut wordt de lucht weer warm. Alsof er ergens een klep wordt omgezet, die langzaam terugzakt in de vorige stand.

Een paar minuten voor het einde van een rit zet ik (als ik het niet vergeet) de airco uit. De ventilatie gaat dan steeds harder blazen. Gek genoeg gebeurt dat dan weer alleen links. Er is een duidelijk verschil tussen de hoeveelheid lucht die er links uit komt (veel meer dan met airco aan), en de hoeveelheid lucht die er rechts uit komt (ongeveer hetzelfde als met airco aan). Bovendien voelt op dat moment de lucht rechts koeler, maar dat zal wel "restkoelte" zijn.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TheSarge
lid
lid

Re: Mégane 2: airco koelt links niet, rechts wel

Bericht door TheSarge »

Heb je het systeem al op druk laten controleren en de hoeveelheid koudemiddel?

Ik heb dit probleem eens met een Peugeot gehad en na 3 weken wachten op een nieuwe aanstuurunit, en ik nog had gevraagd om het systeem te controleren op druk en koudemiddel niveau, bleek het bij het vervangen, door de dealer, niet de oplossing.
Ben toen naar kwikfit gereden en 45min later overal ijskoude lucht. Ik had meteen de reiniging van de airco maar gedaan en daarom duurde het in totaal 45min.

Ben nog even terug gegaan naar de dealer om de oplossing te laten voelen terwijl het buiten 34gr was

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Re: Mégane 2: airco koelt links niet, rechts wel

Bericht door gewe »

Ik heb het systeem nog niet op vulling laten controleren.
De hoeveelheid lucht uit het middenrooster links is duidelijk groter dan uit het middenroost…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 14 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken