Kadjar start met sleutel op dak

Plaats reactie

Topic author
Jansen1973
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2020 11:00
Actief als: particulier

Kadjar start met sleutel op dak

Bericht door Jansen1973 »

Ik heb per ongeluk toen ik de fietsen achterop de auto vast aan het zetten was de keycard op het dak gelegd.

Vervolgens vergeten deze weer te pakken, ben weggereden met de keycard op het dak.

Na een ritje van 40 km en bij het uitzetten van de auto kwam het besef van m'n stomme actie.

Zoon na een paar uur de reserve keycard komen brengen, de auto ging ook niet automatisch op slot na een bepaalde tijd.

Maar wat nog stommer is, de auto is gewoon te starten met de keycard buiten de auto wat mijn inziens nooit mag gebeuren.

Keycard buiten de auto om de portieren te ontgrendelen lijkt me logisch maar ook starten zou niet mogen kunnen.

Als de keycard perongeluk uit je broek of jas valt voor het instappen is deze auto gewoon te starten!

Auto zou alleen mogen starten met keycard IN de auto en niet buiten de auto.

Graag jullie mening hierover

Wat vinden jullie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: Kadjar start met sleutel op dak

Bericht door jiepie »

Je krijgt binnenin toch een melding de de keycard niet aanwezig is bij het wegrijden?
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jansen1973
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2020 11:00
Actief als: particulier

Re: Kadjar start met sleutel op dak

Bericht door Jansen1973 »

jiepie schreef: 27 jun 2020 13:15 Je krijgt binnenin toch een melding de de keycard niet aanwezig is bij het wegrijden?
Nee geen melding van gekregen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 519
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Kadjar start met sleutel op dak

Bericht door Kata »

Bij onze Grand Scenic kon je de wagen ook gewoon starten met de sleutel op het dak. Ook al eens voorgehad dat die kon starten met de keycard in de handtas in de kofferbak.

Op andere momenten dan weer de melding "batterij keycard vervangen" terwijl die netjes in het bakje onder de handsteun lag.

Nichtje van me heeft trouwens ooit iets vergelijkbaars gehad met ander merk (BMW) -> Ingestapt, auto (op oprit) gestart en dan aan gedacht dat ze wat was vergeten. Dus uitgestapt terwijl motor van wagen nog liep en in huis wat opgepikt maar "sjacoche" waar wagenkaart in stak dan in huis vergeten en 50Km verderop naar haar vader gereden. Daar motor stilgelegd en bingo! Echtgenoot kon reservesleutel komen brengen.

Dus ik denk dat dit niet te vermijden is. Of ze moesten de antenne die het signaal van de keycard oppikt zo aanpassen dat die maar heel beperkte ontvangst heeft. Maar dan zijn er weer heel wat mensen wiens keycard met een iets minder goede batterij er in problemen krijgen vrees ik.


Alternatief is dat je de wagen zoals je zegt enkel kan ontgrendelen met de keycard op zak en om te starten je de keycard in een/de gleuf binnenin de wagen moet steken.
Maar vraag is waarom heb je dan een keycard want dat is er net gekomen om het "gesukkel" met de sleutel(s) te vermijden.

"Handig" is niet altijd hetzelfde als "goed". ;-)
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jansen1973
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2020 11:00
Actief als: particulier

Re: Kadjar start met sleutel op dak

Bericht door Jansen1973 »

Kata schreef: 27 jun 2020 15:14

Dus ik denk dat dit niet te vermijden is. Of ze moesten de antenne die het signaal van de keycard oppikt zo aanpassen dat die maar heel beperkte ontvangst heeft. Maar dan zijn er weer heel wat mensen wiens keycard met een iets minder goede batterij er in problemen krijgen vrees ik.


Alternatief is dat je de wagen zoals je zegt enkel kan ontgrendelen met de keycard op zak en om te starten je de keycard in een/de gleuf binnenin de wagen moet steken.
Maar vraag is waarom heb je dan een keycard want dat is er net gekomen om het "gesukkel" met de sleutel(s) te vermijden.

"Handig" is niet altijd hetzelfde als "goed". ;-)
Idd handig is niet altijd hetzelfde als goed, denk ook dat bij dit soort innovaties hier geen rekening mee is gehouden.
Te gehaast ontwikkeld om te scoren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Nobodie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 okt 2018 22:35
Actief als: particulier

Re: Kadjar start met sleutel op dak

Bericht door Nobodie »

Snap dat je baalt dat dit gebeurd, maar in princiepe is het idee van zo’n handsfree keycard, dat je zo’n ding lekker in je zak kunt laten zitten, en comfortabel de auto kunt openen en starten, dus hoef je zo’n card niet in je hand te hebben en hem dan even op het dak te leggen om een andere handeling uit te voeren. Omdat nou een fout te noemen om makkelijk te scoren vind ik persoonlijk niet op zijn plaats. Alle fabrikanten die ik ken hebben dit op gelijke wijze opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Kadjar start met sleutel op dak

Bericht door GTMart »

Ja lijkt me duidelijk verhaal, handsfree kaart hoort in de zak of de tas. In de gebruiksaanwijzing staat duidelijk dat er een cirkel is waarin de auto de kaart registreert en de auto dus reageert met open of sluiten of starten.
Of die nu óp, naast of onder de auto ligt weet de auto niet... geen enkele handsfree ook niet. Stom is het dus zeker niet van de kaart, eerder dom van de gebruiker om dit niet te weten. RTFM!!

Zal je niet meer gebeuren denk ik, de nieuwe kaart zal een goede reminder zijn en Renault weet wat ze zich daarvoor vragen incl. het programmeren.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jansen1973
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2020 11:00
Actief als: particulier

Re: Kadjar start met sleutel op dak

Bericht door Jansen1973 »

Ja heren ik snap het concept van de keycard en normaal zit ie ook in m'n zak.... Zoals ik aangaf in het verhaal ging het perongeluk.
Ik heb de handleiding ook gelezen en kwam dit tegen, schijnbaar weet de auto bij het stop zetten van de motor wel of de kaart in de auto is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Kadjar start met sleutel op dak

Bericht door GTMart »

hij registreert of de kaart binnen de registratiecirkel is.. dat kan dus ook naast onder of op de auto zijn.
Lees het punt dat de auto reageert als de kaart in de buurt is. Ze schrijven dan in het interieur aanwezig is.

probeer maar eens als je de kaart net buiten de auto houd en m dan afzet, of leg m op het dan en probeer:-)
Wel niet vergeten ;-)
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Nobodie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 okt 2018 22:35
Actief als: particulier

Re: Kadjar start met sleutel op dak

Bericht door Nobodie »

Getracht deze gebruikersfout te reproduceren, wanneer ik de keycard op het dak leg ter hoogte van de antenne, als ik in de auto stap en de deur sluit, gaan de deuren op slot, klappen de spiegels dicht en alle accessoires gaan uit, auto is niet te starten. Leg ik de card op de (kunststof) spoiler van de gesloten achterklep, dan blijven alle accessoires werken als ik instap en de deur sluit. Wil ik de auto starten dan lukt dat niet, de melding in het display verschijnt “card dichtbij + druk op start”
Kadjar 1.2 TCe Bose 2018.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht