stroeve koppeling en problemen met versnelling nieuwe wagen

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Jochen1983
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2020 07:15
Actief als: particulier

stroeve koppeling en problemen met versnelling nieuwe wagen

Bericht door Jochen1983 »

Beste mede Renautliefhebbers,

Ik richt me tot jullie met voolgende vraag: Ik heb sedert februari 2020 een nieuwe Megane Limited2 1.3TCE met 140 Pk.
De eerste drie maanden geen problemen, reed als een klokje, soepel, vinnig en zuinig.
Nu sinds enkele weken heb ik last van het volgende: Na een kilometer of 25-30 gereden te hebben wordt mijn koppeling stroef en kraakt deze zeer hard. Ik moet precies telkens meer moeite doen hoe meer kilometers ik rij. Ook heb ik soms het gevoel dat als ik schakel en iets enorm hard schokt onder mijn wagen. Ik voel het ook in mijn versnellingspook en gaspedaal...
Ik heb dit laten nakijken bij de dealer waar ik de wagen gekocht heb. Na 40 minuten kwamen ze tot de conclusie dat de wagen perfect in orde was en dat het een gekend probleem is bij de Renault Megane. Ik zou niet de eerste zijn.... Nu sindsdien wordt het probleem, naar mijn mening, enkel erger precies en ik ben van plan om opnieuw naar de dealer te gaan. Kent iemand van jullie dit probleem en zo ja waarop moet ik letten dat ze me niet mer een excuus weer wegsturen. Ik ken weinig tot niets van voertuigen maar ik weet dat zulke dingen niet horen met een nieuwe wagen.
Ik heb een megane gehad met over de 350.000 Km en die schakelde beter en soepeler dan deze.

In de hoop dat julllie me kunnen verder helpen en alvast bedankt voor het lezen van dit bericht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rienk85
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2017 08:11
Actief als: particulier

Re: stroeve koppeling en problemen met versnelling nieuwe wagen

Bericht door Rienk85 »

Hallo Jochem,

Ik rij zelf ook in een megane van 2020 (facelift) met een 1.3 tce moter. Ik herken hetzelfde wat jij ook ervaart. Tijdens het opkomen van de koppeling of schakelen schokt de auto en hoor je dit ook als een bonk/ tok geluid. Ook bij het gasgeven hoor ik dit geluid. De versnellingspook beweegt ook wel erg mee. Door de tijd lijkt het alsof er steeds meer ruimte ergens ontstaat. Daarnaast wordt het ook steeds erger en heb in het verleden via renault ook al een nieuwe versnellingsbak gehad maar dit loste niks op. Ze gaven op een gegeven moment aan dat dit een product eigenschap is

Erg vervelend en de auto rijdt niet smooth meer.

Ik weet niet of jij al een oplossing hebt maar hoor het graag

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht