Easy link nieuwe captur

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Gebruikersavatar

Topic author
Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Easy link nieuwe captur

Bericht door Grad »

Ben u ca 1 maand in bezit van de nieuwe captur, auto rijdt en voelt geweldig.
uiteraard ben ik inmiddels ook wel een paar probleempjes tegen gekomen aan de R link.
De bandenspanning moest worden gecontroleerd en geinitialiseerd volgens het dashboard, ik heb de bandenspanning gecontroleerd het systeem laten initialiseren en toen was alles ok, totdat ik de volgende rit ging maken en weer moest worden geinitialiseerd, weer gedaan, weer goed tot de volgende rit, kortom hier kan ik mee aan de gang blijven. Het is wel zo dat de melding weer verdwijnt maar als je in de r linkl kijkt zie je dat het systeem groen aangeeft maar moet worden geinitialiseerd.
De sfeerverlichting kun je aapassen vwb de lichtsterkte en kleur. De lichtsterkt zet het systeem iedere keer weer naar 99%, terwijl ik het heb aangepast naar 60%.
Ook wordt de boordcomputer vwb de gereden km's en het verbruik zonder aanleiding naar 0 gezet en begint de telling weer opnieuw.
Auto is nu 2 x naar de dealer terug geweest om de software opnieuw te laden maar zonder resultaat
Uiteraard intussen ook de verkoopadviseur hierover aangesproken, deze had toevallig deze week een hagel nieuwe captur in gebruik genomen.
We zijn toen samen eens in zijn captur gaan zitten en daar eens naar de bandenspanning en sfeerverlichting gekeken, wat schets onze verbazing, die auto doet exact hetzelde.
We keken in zijn auto ook eens naar de sfeerverlichting van de eco stand, die stond op 50 en die schoot terwijl we ernaar keken door naar 99%, vervolgen weer eens in mijn auto gaan zitten en ook eens naar de sfeerverlichting van de eco stand gekeken, vervolgens gebeurde bij mij precies het zelfde.
Nu willen ze de auto as dinsdag en woensdag weer hebben om het op te lossen, maar ik ga maandag eerst eens vragen of ze een plan hebben hoe een en ander op te lossen, zoals gezegd de auto is al 2 x voor dit akkefietje bij de dealer geweest.
eperimenteren kunnen ze ook met de auto van de verkoper, hoef ik niet in een leen auto te rijden.
Zijn er meerdere nieuwe captur rijders die deze problemen hebben ondervonden/ontdekt?
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dutchy
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 jan 2020 11:11
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Dutchy »

Het probleem met de bandenspanning hebben wij ook gehad lijkt nu weer goed .
En dat het verbruik zonder aanleiding naar 0 gaat ook :shock:
Hier hadden wij eerst geen last van, de auto is van januari, kan het zijn dat dit na een update is ontstaan, dat komt ook af en toe in beeld te staan, klaar met update ?
lichtsterkte binnen hebben we niet opgelet misschien staat die bij ons gewoon op 99%
Een maand terug kregen we last van dit probleem.
:thumb:
2009 Nissan Qashqai 1.6 Acenta
2013 Renault Captur TCe 90 Dynamique / Clima / Navi
2015 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Acenta Premium
2018 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 N-Connecta + Design Pack
2020 Renault Captur 1.3TCe 130PK Edition One EDC Automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brummel
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 jan 2020 13:33
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Brummel »

Ik heb zelf nog niet zoveel in de nieuwe Captur gereden, maar ik heb mijn vrouw er nog niet over gehoord.
Dat van die bandenspanning zou haar toch wel moeten zijn opgevallen :?
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door puccini »

@Grad

RLink in de Captur 2020 ????
Overigens heb ik geen last van al die problemen welke jij beschrijft !
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JoeV
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2020 14:53
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door JoeV »

Ik ben sinds een week geleden ook eigenaar van een splinternieuwe Captur (2020). Leuke auto, maar sinds dag 1 heb ik ook hetzelfde probleem met de initialisatie van de bandenspanning...

Ik heb de garage hier van dag één op gewezen. Zij wisten me te vertellen dat dit ondertussen een gekend probleem is en dat Renault hier zelf ook al van weet. Ze zijn momenteel aan het zoeken naar een oplossing, maar tot op de dag van vandaag is hier nog geen definitieve fix voor.

Heb ondertussen Renault zelf via hun klantendienst gecontacteerd en kreeg gisteren volgend antwoord:

Geachte mijnheer Joeri,

Ik bevestig de goede ontvangst van uw aanvraag betreffende het initialiseren van de bandenspanning.

Het probleem is inderdaad gekend zoals wat de garage had meegedeeld. Het probleem werd al doorgegeven aan Frankrijk en ze zijn er mee bezig. Van zodra er een oplossing wordt gevonden zal dat doorgegeven worden aan alle onze garages om het probleem op te lossen.

Als u nog vragen heeft of aanvullende informatie wenst te ontvangen, blijf ik tot uw beschikking op 078.05.11.15 maar ook per e-mail, maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur.

Nogmaals bedankt voor uw vertrouwen in Renault. Gelieve mijn oprechte groeten te aanvaarden.

Haider ABDULRIDHA
Customer support advisor

GROUPE RENAULT
RENAULT BELUX
Customer Direction


SInds de systeemupodate van 2 dagen geleden is het probleem met de bandenspanning wel minder frequent. Vorige week kwam die melding er praktisch elke rit op, nu eerder na 5 - 6 ritten.

Sfeerverlichting heb ik niet in mijn Captur, dus hier kan ik je mijn ervaringen niet over meegeven...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Grad »

Dank jullie allen alvast voor de reacties, jammer dat jullie het ook hebben maar voor mij een beetje een geruststelling en de wetenschap dat er aan gewerkt wordt
@ Puccini: Ik wist effe niet hoe ik het systeem met de grote tablet moest noemen :)
@Dutchie: Het probleem is niet na een update ontstaan voor zover ik weet de eerste 3 dagen heb ik er geen last van gehad.
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dutchy
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 jan 2020 11:11
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Dutchy »

Grad schreef: 26 jun 2020 11:40 @Dutchie: Het probleem is niet na een update ontstaan voor zover ik weet de eerste 3 dagen heb ik er geen last van gehad.

De eerst 5 maanden hadden wij er ook geen last van, maar een maand terug na een update was dat ineens, dat zie je ook wel eens voorbij komen, update voltooid. Toen was de teller ook op 0 gegaan en het gem verbruik ook :( maar goed denk dat er weer een update is geweest die gaan denk ik automatische ? En nu blijft alles wel goed staan en zien we geen melding meer van de bandenspanning zegt mijn vrouw :D
2009 Nissan Qashqai 1.6 Acenta
2013 Renault Captur TCe 90 Dynamique / Clima / Navi
2015 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Acenta Premium
2018 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 N-Connecta + Design Pack
2020 Renault Captur 1.3TCe 130PK Edition One EDC Automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JoeV
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2020 14:53
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door JoeV »

Dutchy schreef: 26 jun 2020 17:52
Grad schreef: 26 jun 2020 11:40 @Dutchie: Het probleem is niet na een update ontstaan voor zover ik weet de eerste 3 dagen heb ik er geen last van gehad.

De eerst 5 maanden hadden wij er ook geen last van, maar een maand terug na een update was dat ineens, dat zie je ook wel eens voorbij komen, update voltooid. Toen was de teller ook op 0 gegaan en het gem verbruik ook :( maar goed denk dat er weer een update is geweest die gaan denk ik automatische ? En nu blijft alles wel goed staan en zien we geen melding meer van de bandenspanning zegt mijn vrouw :D
Hmm na de update dacht ik even ook dat het bandenspanning probleem weg was. Maar na 5 - 6 ritten kwam de melding weer terug.

Blijft het bij jou permanent weg nu?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



flatsix
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mei 2020 18:31
Actief als: particulier
Locatie: Heist o/d Berg (B)

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door flatsix »

Ik had vandaag contact met de garage ivm de levertijd van mijn captuureke.
Sporadisch gevraagd of ik als hij ooit binnenkomt problemen ga hebben.

Zijn antwoord op probleem :
1. Bandenspanning probleem is gekend. Renault werkt aan een oplossing.

2. Teller die automatisch op 0 springt. Dit is als de auto in "transportmodus" staat. Maw als er een tijd niet mee gereden wordt doet die een reset en springt aut. op nul.
Zij dienen een zekering door te knippen en vervangen door een andere. Dan doet die geen reset meer.

3. Dat van de lichtintensiteit weet hij niet. Nog geen klachten gehad + zijn captuurtje staat altijd op 100.

Dit is zijn uitleg. Hoop dat u er iets mee zijt.
Renault Captur 130Tce -Intens - rood/zwart- 18" Pasadena- manueel - - interieur betongrijs -afn. trekhaak - alu sportpedalen + veel veel accessoires (opgeleverd dd. 17/07/2020 :lol: :lol: :lol: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dutchy
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 jan 2020 11:11
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Dutchy »

Joerivds schreef: 26 jun 2020 18:22
Dutchy schreef: 26 jun 2020 17:52
Grad schreef: 26 jun 2020 11:40 @Dutchie: Het probleem is niet na een update ontstaan voor zover ik weet de eerste 3 dagen heb ik er geen last van gehad.

De eerst 5 maanden hadden wij er ook geen last van, maar een maand terug na een update was dat ineens, dat zie je ook wel eens voorbij komen, update voltooid. Toen was de teller ook op 0 gegaan en het gem verbruik ook :( maar goed denk dat er weer een update is geweest die gaan denk ik automatische ? En nu blijft alles wel goed staan en zien we geen melding meer van de bandenspanning zegt mijn vrouw :D
Hmm na de update dacht ik even ook dat het bandenspanning probleem weg was. Maar na 5 - 6 ritten kwam de melding weer terug.

Blijft het bij jou permanent weg nu?
Ja tot nu toe gaat het goed, je ziet dan dat het systeem de spanning controleert en dan zie je oké staan, en dan gaat het weg.
2009 Nissan Qashqai 1.6 Acenta
2013 Renault Captur TCe 90 Dynamique / Clima / Navi
2015 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Acenta Premium
2018 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 N-Connecta + Design Pack
2020 Renault Captur 1.3TCe 130PK Edition One EDC Automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brummel
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 jan 2020 13:33
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Brummel »

Vanmorgen even gekeken, die melding van die bandenspanning staat bij onze Captur ook op de display :cry2:

Ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat ze maar even langs de garage moet gaan, dan zijn zij in ieder geval ook op de hoogte.

Die andere twee dingen heb ik nog niet gecontroleerd, maar dat zal ook wel zo zijn als bij jullie.
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ufo75
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2013 21:45
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door ufo75 »

Hallo heb ook sinds eind december de nieuwe Captur.

Ik heb ook het probleem met de melding bandenspanning resetten.
Ben hiervoor ook langs geweest bij de dealer die zeggen gewoon tegen mij was bij andere ook zo dus is het normaal.
hele discussie over gehad maar bleven erbij dat het normaal was.En er niks aan kunnen doen.

En waar blijven de updates van tomtom en de easylink store. Het duurt allemaal maar lang.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dutchy
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 jan 2020 11:11
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Dutchy »

ufo75 schreef: 27 jun 2020 19:42 Hallo heb ook sinds eind december de nieuwe Captur.

Ik heb ook het probleem met de melding bandenspanning resetten.
Ben hiervoor ook langs geweest bij de dealer die zeggen gewoon tegen mij was bij andere ook zo dus is het normaal.
hele discussie over gehad maar bleven erbij dat het normaal was.En er niks aan kunnen doen.

En waar blijven de updates van tomtom en de easylink store. Het duurt allemaal maar lang.
Gaat zo een update van Tomtom automatisch of doen ze dat bij de dealer als er na een jaar onderhoud is ?
Is niet zo duidelijk allemaal vind ik, daar kan Renault nog een slag slaan als ze daar duidelijke over zijn op de site.
Verder is de auto prima en we zijn er nou heel blij mee :thumb:
2009 Nissan Qashqai 1.6 Acenta
2013 Renault Captur TCe 90 Dynamique / Clima / Navi
2015 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Acenta Premium
2018 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 N-Connecta + Design Pack
2020 Renault Captur 1.3TCe 130PK Edition One EDC Automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Grad »

Heeft er nog iemand naar de sfeerverlichting gekeken ?
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RDW
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2020 23:51
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door RDW »

Hallo, ik heb sinds een paar weken de nieuwe Captur. Een automaat maar zonder het midden console. Ik heb ook last van de bandenspanning bug. Er zijn al een paar tijdelijke updates geweest maat het probleem is nog niet opgelost. Het is wachten op de definitieve update. De sfeerverlichting is me nog niet opgevallen, maar ik rij momenteel voornamelijk overdag. De teller reset is me ook nog niet opgevallen.

Ik heb wel last gehad van een irritant krakend dashboard (onder het 10” display). Dit hebben ze inmiddels perfect opgelost. Over de navigatiekaarten nog een opmerking. Renault kan niet aangeven wanneer er een update komt en ze weten ook niet wanneer de easylink kaartupdate pagina weer online komt. Dus zoals op de Renault site staat “Update snel even de kaarten voordat je op vakantie gaat” is er dus niet bij. Over de TomTom traffic service heb ik nog een vraag, zit hier flitser updates bij? Toen mijn auto in de garage stond had ik tijdelijk een nieuwe Zoë. Toen ik mijn auto ging ophalen reed ik langs een mobiele flitser. Op de kaart kreeg ik een melding te zien. Een soort verkeersbord en aflopende aantal meters. Toen ik een paar minuten later met mijn Captur langs dezelfde flitser reed kreeg ik geen melding op het scherm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RDW
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2020 23:51
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door RDW »

Grad schreef: 28 jun 2020 14:52 Heeft er nog iemand naar de sfeerverlichting gekeken ?
Vandaag even getest. Naar het werk op 60% procent gezet toen ik naar huis ging stond het weer op 99.
Trouwens de dagteller heeft zichzelf ook gereset......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Grad »

Dank je wel voor het testen. Voor mij is het duidelijk, iedereen heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem.
Werk aan de winkel dus voor renault.
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



flatsix
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mei 2020 18:31
Actief als: particulier
Locatie: Heist o/d Berg (B)

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door flatsix »

Dat "resetten" van de dagteller - zou het kunnen dat jouw garage vergeten heeft om die zekeringen te vervangen zodat jouw auto nog in de "transportmodus" staat ???

Dit zie mijn dealer - dat als de garage dit vergeet de auto zich automatisch reset op "o"?
:oops:
Renault Captur 130Tce -Intens - rood/zwart- 18" Pasadena- manueel - - interieur betongrijs -afn. trekhaak - alu sportpedalen + veel veel accessoires (opgeleverd dd. 17/07/2020 :lol: :lol: :lol: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Grad »

De reset gebeurt niet dagelijks of per tankbeurt. Naar mijn gevoel gebeurt het willekeurig. De laatste reset heeft nu ca 1 week geleden plaatsgevonden. Of er bij mij iets met een zekering is gedaan weet ik niet.
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RDW
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2020 23:51
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door RDW »

Grad schreef: 03 jul 2020 11:00 De reset gebeurt niet dagelijks of per tankbeurt. Naar mijn gevoel gebeurt het willekeurig. De laatste reset heeft nu ca 1 week geleden plaatsgevonden. Of er bij mij iets met een zekering is gedaan weet ik niet.
Idd bij mij is het ook random. Twee weken geleden getankt en op 0 gezet en eergisteren toen ik terug reed van mijn werk stond hij op 0.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



flatsix
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mei 2020 18:31
Actief als: particulier
Locatie: Heist o/d Berg (B)

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door flatsix »

Mijn nieuw CAPTURREKE weeral vertraging ......

Probleem met uw "reset" besproken met dealer - hij beweert nog altijd dat er een bepaalde zekering NIET geplaatst is. Deze moet voorkomen dat de teller in "TRANSPORTMODUS" staat, m.a.w. als de wagen een bepaalde tijd niet gebruikt wordt, dan reset die automatisch de teller - hetgeen bij jullie gebeurt.

Misschien hebben jullie enkele dagen niet met de auto gereden , waarbij de reset automatisch gebeurd. Daardoor zit er geen schema in waarbij het resetten gebeurt.

Ik zou dat toch eens aan de dealer vragen dat hij naziet of die zekering geplaatst is die de transportmodus moet opheffen.
Renault Captur 130Tce -Intens - rood/zwart- 18" Pasadena- manueel - - interieur betongrijs -afn. trekhaak - alu sportpedalen + veel veel accessoires (opgeleverd dd. 17/07/2020 :lol: :lol: :lol: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JoeV
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2020 14:53
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door JoeV »

Ik heb mijn Captur nu een dikke 3 weken en heb vanmorgen de eerste reset gehad van mijn ritten. Heb hem in die drie weken ook paar keer op de oprit laten staan voor 2 dagen zonder ermee te rijden, en dan gebeurde die reset niet. Is opeens heel willekeurig gebeurd vandaag.

Verder is het bandenspanning probleem er ook nog steeds. Ook heel willekeurig aangezien ik de melding soms een hele dag niet krijg en andere dagen continu.

Heb ook gemerkt dat de airco soms raar doet. Dat hij er echt lang over doet om koud te worden en dan opeens echt ijskoud gaat. Om dan weer lauw te worden. Dit allemaal zonder aan de temperatuur te zitten.

Vorige week bleven mijn pinkers ook steken. Wanneer ik de pinkers wou afzetten, bleef het lampje gewoon branden. Moest ze dan echt terug aan- en uitzetten en zelfs dit verhielp het probleem niet altijd. Heb dit fenomenen gefilmd maar ook hier wist de garage niet aan wat het kon liggen en was het weeral een software probleem van Renault.

Dit was mijn eerste Renault en als het zo blijft verdergaan, zeker mijn laatste. Snap niet goed dat ze een auto op de markt brengen met al deze problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Grad »

Heel vervelend allemaal, ik heb niet de problemen met de pinckers en de airco.
Uiteindelijk zal het allemaal netjes worden opgelost door Renault, maar heel snel zijn ze niet.
Misschien moeten we binnenkort de inhoud van dit draadje eens doorsturen naar renault Nederland.
Hoe meer captur rijders dezelfde problemen hebben hoe serieuzer Renault ons zal nemen
@joerivds. Niet alle vertrouwen meteen in Renault verliezen, het is nog wel een mooie fijn rijdende auto en de problemen zullen heus worden opgelost, maar ik snap je gevoel.
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JoeV
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2020 14:53
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door JoeV »

Grad schreef: 06 jul 2020 21:43 Heel vervelend allemaal, ik heb niet de problemen met de pinckers en de airco.
Uiteindelijk zal het allemaal netjes worden opgelost door Renault, maar heel snel zijn ze niet.
Misschien moeten we binnenkort de inhoud van dit draadje eens doorsturen naar renault Nederland.
Hoe meer captur rijders dezelfde problemen hebben hoe serieuzer Renault ons zal nemen
@joerivds. Niet alle vertrouwen meteen in Renault verliezen, het is nog wel een mooie fijn rijdende auto en de problemen zullen heus worden opgelost, maar ik snap je gevoel.
Goh, ben gewoon van mening dat een nieuwe auto deze gebreken niet mag hebben. Ik kies voor een nieuwe wagen ipv een tweedehandse wagen om te vermijden dat ik gebreken heb die mij veel geld en kopzorgen bezorgen. En wat blijkt? Mijn eerste auto die ik splinternieuw koop, geeft me meer kopzorgen en onoplosbare gebreken dan alle auto's die we hier al gehad hebben (tweedehands wagens en leasewagens).

Als ik zo de ervaringen bij andere Renault auto's doorheen de jaren lees, merk ik ook op dat Renault deze software fouten op termijn vaak gewoon niet oplost. Wat me ook niet echt goede hoop geeft voor de toekomst met deze wagen.

Nu, uiteraard wacht ik netjes af om te zien of ze het effectief oplossen of niet. Maar als ik binnen enkele maanden nog steeds geen vooruitgang zie, ben ik zeker bereid om verdere juridische stappen te nemen. Heb alle mails naar de garage en Renault zelf opgeslagen om te kunnen bewijzen dat deze gebreken er allemaal waren binnen de week dat ik de auto had. Het zou naar mijn mening niet ok zijn om ons hier als consumenten gewoon bij neer te leggen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Grad »

Ik ben het met je eens dat al je problemen dienen te worden opgelost en dat je je niet neer legt bij de gebreken.
Ik heb net effe zitten denken ik heb in mijn leven meer dan 10 nieuwe auto’s uit de showroom gereden het waren opels, fords en renaults en misschien dat er 1 was waar niks aan mankeerde.
Daarom waren jou 2 e hands auto’s al allemaal door de 1e eigenaar in orde gemaakt :dance:
Beetje grappig bedoeld maar met een kern van waarheid.

Toegevoegd in 1 uur 35 minuten 17 secondes:
Zojuist was het weer zover. De dagteller cq boordcomputer heeft zich weer gereset toen ikvanmiddag de auto ging gebruiken. Zag trouwens toen allemaal meldingen voorbij komen over bijvoorbeeld ontgrendelde achterruiten.
Die heb ik nog kunnen onthouden cq gezien, een melding was te vlug weg en er zullen er nog meer zijn geweest die ik gemist heb omdat ik er niet op was bedacht
Ook de instellingen links en rechts van de toerenteller of snelheidsmeter waren verdwenen en moeste opnieuw te voorschijn worden getoverd.
Uiteraard bestaat het probleem van de bandenspanning en de sfeerverlichting ook nog steeds.

Verder blijft het wel een fijne auto :dance:

Ik weet niet of renault Nederland hier mee leest maar vanavond ga ik de link van dit draadje doorsturen naar hun.
Zodra er een antwoordt van Renault komt zijn jullie de eerste die ik het vertel :D
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door puccini »

@joeV
Wat zijn Pinkers ?
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JoeV
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2020 14:53
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door JoeV »

puccini schreef: 09 jul 2020 10:17 @joeV
Wat zijn Pinkers ?
Richtingaanwijzers.

Hier in België noemen we dat pinkers haha.

http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/pinker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dutchy
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 jan 2020 11:11
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Dutchy »

JoeV schreef: 09 jul 2020 10:39
puccini schreef: 09 jul 2020 10:17 @joeV
Wat zijn Pinkers ?
Richtingaanwijzers.

Hier in België noemen we dat pinkers haha.

http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/pinker
:lol:
2009 Nissan Qashqai 1.6 Acenta
2013 Renault Captur TCe 90 Dynamique / Clima / Navi
2015 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Acenta Premium
2018 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 N-Connecta + Design Pack
2020 Renault Captur 1.3TCe 130PK Edition One EDC Automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door puccini »

Oke, dank :-)
Het blijft lollig dat Vlaams !
Overigens er staat ook "pinkers opzetten:, maar die richtingaanwijzers zitten toch al aan een auto als je hem koopt, althans hier in Nederland, dus dat is een beetje krom. ;-)
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dutchy
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 jan 2020 11:11
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Dutchy »

Iemand last van een kraakje bij het ventilatierooster rechts van het Easy Link systeem ????
Zie foto, waar het rooster tegen het geborstelde zilver komt daar kraakt het als een gek :shock:
Denk dat het niet een heel groot probleem is maar toch irritant Hahahahaha
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2009 Nissan Qashqai 1.6 Acenta
2013 Renault Captur TCe 90 Dynamique / Clima / Navi
2015 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Acenta Premium
2018 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 N-Connecta + Design Pack
2020 Renault Captur 1.3TCe 130PK Edition One EDC Automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door larsdijkstra 16v »

Spuit het eens in met WD40, wellicht helpt dat
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Grad »

Een kraakje heb ik daar ook wel maar dat is minimaal. Ik heb het idee dat het inderdaad van het geborstelde”alluminium” kunstof afkomt
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dutchy
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 jan 2020 11:11
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Dutchy »

Grad schreef: 13 jul 2020 09:52 Een kraakje heb ik daar ook wel maar dat is minimaal. Ik heb het idee dat het inderdaad van het geborstelde”alluminium” kunstof afkomt
Was bij ons ook minimaal maar nu ineens heel erg :shock:
Bij het rooster links is het niet daar zit het geborstelde”alluminium” kunstof en rooster niet tegen elkaar.
En de tip, een beetje WD40 heeft geholpen voor nu :thumb:
2009 Nissan Qashqai 1.6 Acenta
2013 Renault Captur TCe 90 Dynamique / Clima / Navi
2015 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Acenta Premium
2018 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 N-Connecta + Design Pack
2020 Renault Captur 1.3TCe 130PK Edition One EDC Automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Perplex
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 mar 2020 15:33
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Perplex »

Ben heel benieuwd naar de reactie van Renault Nederland en wanneer dit opgelost is.
Op zich schandalig dat dit gebeurt. Hier koop he geen nieuwe auto voor.

Toegevoegd in 3 minuten :
Ben heel benieuwd naar de reactie van Renault Nederland en wanneer dit opgelost is.
Op zich schandalig dat dit gebeurt. Hier koop he geen nieuwe auto voor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door larsdijkstra 16v »

Dutchy schreef: 13 jul 2020 11:58
Grad schreef: 13 jul 2020 09:52 Een kraakje heb ik daar ook wel maar dat is minimaal. Ik heb het idee dat het inderdaad van het geborstelde”alluminium” kunstof afkomt
Was bij ons ook minimaal maar nu ineens heel erg :shock:
Bij het rooster links is het niet daar zit het geborstelde”alluminium” kunstof en rooster niet tegen elkaar.
En de tip, een beetje WD40 heeft geholpen voor nu :thumb:
Mooi!
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht