Espace IV 3.5V6 ph II weifelend / haperend koud starten
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 10 dec 2013
- Laatste bezoek: 23 aug 2024 12:05
- Actief als: particulier
Espace IV 3.5V6 ph II weifelend / haperend koud starten
Beste allen, heb al poosje dat auto alléén koud weifelend "opstart", start wel maar moeilijk heeft een paar seconden gevoel of ie niet genoeg lucht of mengsel krijgt moet dan ff beetje gas bij geven, slaat niet af.
Nu heb ik ook al wellicht net zo lang bij de koude start zo'n tractor geluid alsof de uitlaat lek is. Dat heb ik gemeld en na vijven en zessen zijn ze erachter bij de delaer dat het geluid bij het uitlaatspruitstuk afkomt en daar lekt, hetzij een pakking hetzij uitlaatspruitstuk defect. kosten 730 voor pakking en a 930 euro pakking en spruitstuk.
Kan dit het probleem zijn van haperende koude start (dat geluid hoor je ook alleen bij de koude start) en waarom is deze reparatie zo duur?
Nu heb ik ook al wellicht net zo lang bij de koude start zo'n tractor geluid alsof de uitlaat lek is. Dat heb ik gemeld en na vijven en zessen zijn ze erachter bij de delaer dat het geluid bij het uitlaatspruitstuk afkomt en daar lekt, hetzij een pakking hetzij uitlaatspruitstuk defect. kosten 730 voor pakking en a 930 euro pakking en spruitstuk.
Kan dit het probleem zijn van haperende koude start (dat geluid hoor je ook alleen bij de koude start) en waarom is deze reparatie zo duur?
Renault espace IV Phase III exp 2.0T 100% dealer onderhouden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 21 mei 2023 16:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Espace IV 3.5V6 ph II weifelend / haperend koud starten
Bij deze wagen(ik heb dezelfde) komt het wel voor dat de koelvloeistof sensor defekt raakt en aangezien die mede het mengsel regelt zal bij koude start te weinig brandstof worden ingespoten aangezien de sensor dan al aangeeft dat de motor warm/heet is. Bij mij gaf de sensor 134 graden aan.
Sensor kost zo'n 20 euro maar bij de dealer 47,50. Het is overigens goed te meten met een diagnose apparaat.
Spruitstuk en pakking zijn niet de hoofdmoot van de kosten het is het arbeidsloon aangezien het een tijdrovende klus is.
mvg.WillemS
Sensor kost zo'n 20 euro maar bij de dealer 47,50. Het is overigens goed te meten met een diagnose apparaat.
Spruitstuk en pakking zijn niet de hoofdmoot van de kosten het is het arbeidsloon aangezien het een tijdrovende klus is.
mvg.WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 10 dec 2013
- Laatste bezoek: 23 aug 2024 12:05
- Actief als: particulier
Re: Espace IV 3.5V6 ph II weifelend / haperend koud starten
beste reageerder,
uitlaatspruitstuk is niet kapot maar is niet meer recht als ze deze tegen de "meetlat" aanleggen.
Kan dat of is dat heel raar?
uitlaatspruitstuk is niet kapot maar is niet meer recht als ze deze tegen de "meetlat" aanleggen.
Kan dat of is dat heel raar?
Renault espace IV Phase III exp 2.0T 100% dealer onderhouden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16301
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 19 sep 2024 14:26
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Espace IV 3.5V6 ph II weifelend / haperend koud starten
Dat kan zeker, je ervaart het immers nu zelf ook.
Door het wisselend heet/koud worden vervormd het materiaal.
Door het wisselend heet/koud worden vervormd het materiaal.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 10 dec 2013
- Laatste bezoek: 23 aug 2024 12:05
- Actief als: particulier
Re: Espace IV 3.5V6 ph II weifelend / haperend koud starten
ok het is niet zo dat het door een of andere reden extra te heet is geworden oid?
Renault espace IV Phase III exp 2.0T 100% dealer onderhouden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16301
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 19 sep 2024 14:26
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Espace IV 3.5V6 ph II weifelend / haperend koud starten
Welk spruitstuk betreft het, de achterste?
Dat is een gekende zwakke plek natuurlijk van de espace v6, de motor zit vrijwel klem tegen het schutbord en heeft moeite met warmte afvoering.
In bijv. de laguna 2 met dezelfde motor is dit probleem een stuk minder/tot niet aan de orde daar de motorruimte groter is.
Dat is een gekende zwakke plek natuurlijk van de espace v6, de motor zit vrijwel klem tegen het schutbord en heeft moeite met warmte afvoering.
In bijv. de laguna 2 met dezelfde motor is dit probleem een stuk minder/tot niet aan de orde daar de motorruimte groter is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 28 aug 2011
- Laatste bezoek: 02 sep 2024 11:32
- Actief als: particulier
Re: Espace IV 3.5V6 ph II weifelend / haperend koud starten
ik ben zo vrij om een mogelijke bijdrage te leveren aan de oplossing van het startprobleem. De ts geeft in het eerste bericht de weifelende en haperende koude start aan, zoals ik dat vorig jaar ook heb ervaren met mijn Vel Satis (ook met de 3.5V6 motor). De auto sloeg telkens gelijk aan maar had enkele seconden grote moeite het juiste toerental te vinden. Het leek wel of de basisinstelling van het gasklephuis verdwenen was. Ik heb het gasklephuis gereinigd en het probleem is niet meer teruggekomen. In eerste instantie leek het gasklephuis nauwelijks vervuild, maar op de plaats waar de vlinderklep sluit zit een soort verdieping (richel) in de wand van het gasklephuis. Daar zat het aangekoekte vuil. Mocht je dit zelf willen doen, je moet de vlinderklep voorzichtig horizontaal drukken als je de wand reinigt. Lukt het bij de Espace om de schoonmaak te doen zonder het gasklephuis te demonteren, dan is dat mooi meegenomen. Als je het gasklephuis er af moet halen heb je een nieuwe pakking nodig en -in mijn geval- was de levertijd bijna twee weken.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 10 dec 2013
- Laatste bezoek: 23 aug 2024 12:05
- Actief als: particulier
Re: Espace IV 3.5V6 ph II weifelend / haperend koud starten
Hoi bedankt voor je reactie, je verteld precies wat ik ervaar, het is ook ontstaan nadat hij een paar weken stil stond ivm de corona lockdown in het voorjaar. Dus het zou heel goed kunnen aangezien de motor ook "bekend"staat om de vervuiling van de inlaat door carterdampen.Renault47 schreef: ↑14 okt 2020 12:27 ik ben zo vrij om een mogelijke bijdrage te leveren aan de oplossing van het startprobleem. De ts geeft in het eerste bericht de weifelende en haperende koude start aan, zoals ik dat vorig jaar ook heb ervaren met mijn Vel Satis (ook met de 3.5V6 motor). De auto sloeg telkens gelijk aan maar had enkele seconden grote moeite het juiste toerental te vinden. Het leek wel of de basisinstelling van het gasklephuis verdwenen was. Ik heb het gasklephuis gereinigd en het probleem is niet meer teruggekomen. In eerste instantie leek het gasklephuis nauwelijks vervuild, maar op de plaats waar de vlinderklep sluit zit een soort verdieping (richel) in de wand van het gasklephuis. Daar zat het aangekoekte vuil. Mocht je dit zelf willen doen, je moet de vlinderklep voorzichtig horizontaal drukken als je de wand reinigt. Lukt het bij de Espace om de schoonmaak te doen zonder het gasklephuis te demonteren, dan is dat mooi meegenomen. Als je het gasklephuis er af moet halen heb je een nieuwe pakking nodig en -in mijn geval- was de levertijd bijna twee weken.
Toegevoegd in 1 minuut 59 secondes:
Is vervangen en loopt weer zonder te starten als een tractor!mechanic schreef: ↑13 okt 2020 18:02 Welk spruitstuk betreft het, de achterste?
Dat is een gekende zwakke plek natuurlijk van de espace v6, de motor zit vrijwel klem tegen het schutbord en heeft moeite met warmte afvoering.
In bijv. de laguna 2 met dezelfde motor is dit probleem een stuk minder/tot niet aan de orde daar de motorruimte groter is.
Renault espace IV Phase III exp 2.0T 100% dealer onderhouden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 376 Weergaves
-
Laatste bericht door Luckyrunner77
-
- 1 Reacties
- 245 Weergaves
-
Laatste bericht door stadium III
-
- 2 Reacties
- 286 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 2 Reacties
- 298 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 3 Reacties
- 175 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 316 Weergaves
-
Laatste bericht door harryTT
-
- 4 Reacties
- 384 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic