Twingo trekt scheef

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
merijn0301
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 okt 2016 10:59
Actief als: particulier

Twingo trekt scheef

Bericht door merijn0301 »

Hoi,
Een paar maanden geleden merkte ik dat onze twingo scheef trok (als ik behoorlijk maar niet blokkerend remde) . Ik vermoedde de voorremmen. Daarom had ik schijven en blokken voor vervangen. Alles ook ontlucht/doorgespoeld. Ook de zuigers teruggeduwd en een paar keer op laten komen (en weer teruggeduwd). Het probleem bleef.

Niet veel later merkte ik dat de lagers voor op waren en die zijn nu vervangen. Maar de auto blijft scheef trekken. Ze trekt naar rechts. Op het moment dat rechts blokkeert merk ik wel dat er redelijk wat remkracht ook links wordt uitgeoefend want dan wil het stuur naar links. Dus het is niet zo dat Li niks doet alleen... niet zoals ik graag wil.

Overigens : Alleen rechts blokkeert (heb geen ABS).

Alleen als ik meerdere keren achter elkaar hard rem doet links ook goed mee. Misschien omdat alles dat (te) heet is. Ik heb alles meerdere keren los gehad, ik zie geen tekenen van lekkage of zoiets.

Groeten Merijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16026
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Twingo trekt scheef

Bericht door mechanic »

Laat eens een remtest doen bij een garage, dan zie je direct welk wiel minder remt.

Mogelijk een geleider van de voorremmen welke vast zit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jans01
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 265
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:23
Actief als: particulier

Re: Twingo trekt scheef

Bericht door jans01 »

Ik herken dit probleem en heb het recent drastisch aangepakt omdat het diverse oorzaken kan hebben op verschillende plaatsen.
Vervangen: Remklauwen en schijven + remslangen. Remtrommels, remschoenen en wiellagers achterzijde. (Niet de veroorzaker maar i.v.m. nieuwe trommels vervangen door SKF lagers. Duurder maar duurzamer). Verleden jaar alle ophangrubbers/fusees/stuurkogels/remcilinders en leidingen achter vervangen. Ik heb remcilinders met ingebouwde begrenzer/remdrukverdeler. Verder de remschoenen met kopervet ingevet op de punten waar ze de remplaat raken. Afstelmechanismes ook goed gangbaar gemaakt. Onlangs voor APK in 1x goed gekeurd. Bij noodstop trekt ie nog iets naar rechts, maar dat zou normaal zijn bij deze lichte auto's. Kosten ca. € 300,= aan materiaal. I.v.m. thuiswerken staat ie nu weer stil.....
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht