Het inloggen met email adres ipv gebruikersnaam is weer mogelijk.


Deze mededeling is wegklikbaar rechtsboven dit mededelingenblok

ERVARING MET EEN CARAVAN ERACHTER 110 pk of 130pk

Plaats reactie

Topic author
edwin09
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2010 17:31
Actief als: particulier

ERVARING MET EEN CARAVAN ERACHTER 110 pk of 130pk

Bericht door edwin09 »

Hoi beste leden

We zijn opzoek naar een nieuwe caravantrekker/ privé auto.
Eerste keus Renault Talisman DCI diesel, tweede keus Vw Passat TDI diesel, derde keus Mazda CX5 BENZINE.

We rijden 17000a 20000km per jaar, hoop dat Diesel met deze km rendabel is ook qua toekomst wat ze met de diesel willen gaan doen, wordt het op korte termijn onmogelijk gemaakt om met een diesel bijv naar een stad te rijden.

Ik heb helemaal geen ervaring met Renault Talisman (down size motoren). We vinden het een mooi model alleen hebben wij groote vragen kan de dci motor het wel aan om een caravan van leeg 1025kg en max 1500kg 715m lang en 230br om bijv naar Kroatië te rijden dan heb je toch best wel wat bergen onderweg.

Hoe zit het met de betrouwbaarheid/ elektronica???

We willen de auto privé rijden en zal het denk ik een bouwjaar 2015a 2016 worden. En gaat het om een sedan of station worden een 110pk of een 130pk worden.

HEEL GRAAG ZOU IK INFO/ ERVARING VAN JULLIE WILLEN HOREN.

DANK VAST!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1327
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: ERVARING MET EEN CARAVAN ERACHTER 110 pk of 130pk

Bericht door Thomas84 »

Zou eens een kijkje nemen op caravantrekker.nl
Daar vindt je veel gebruikers ervaringen, kan je ook berekeningen laten maken op basis van de auto en caravan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: ERVARING MET EEN CARAVAN ERACHTER 110 pk of 130pk

Bericht door larsdijkstra 16v »

De 1e Talismannen waren nou niet echt helemaal storingsvrij...
Allemaal kleine dingen die voor veel irritatie zorgden...(veel gezien en meegemaakt bij vorige week). De opvolger van de Laguna (die z'n naam niet mee had, maar de laatste Laguna lll is 1 van de beste auto's die Renault gemaakt heeft) had het veel beter kunnen en moeten doen. Heel veel is opgelost door terugroepacties en verbeteringen, dus een exemplaar uit bv 2016 met wat kilometers zou best goed kunnen zijn. Let ook goed op de passingen van alle panelen en chroomlijsten, veel exemplaren waren aardig willekeurig in elkaar gezet. Een goede dealer pastte dat netjes aan, liefst voor aflevering. Veel dealers echter ook niet.
De 1,5 dci is een heel fijn en betrouwbaar blok, echter voor een Talisman krap aan. Zeker met een caravan. Een 1.6 met 130 pk is een stuk fijner. Succes!
Renault 19 16v 1991, 19 16v Cabrio 1993, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

mechanic
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 13583
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: ERVARING MET EEN CARAVAN ERACHTER 110 pk of 130pk

Bericht door mechanic »

Of diesel verstandig is, is inderdaad waar.
Met een caravan doet een grote motorinhoud het beter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

nikk
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1519
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: ERVARING MET EEN CARAVAN ERACHTER 110 pk of 130pk

Bericht door nikk »

Zou persoonlijk geen diesel auto meer aanschaffen. Mede dat er steeds meer beperkingen voor komen gaat de waarde snel omlaag. Verwacht echt dat ze over een paar jaar alleen nog maar voor export prijzen verkopen. De benzine turbo motoren zijn ook redelijk krachtig.
Megane Cc Tech line 2.0 16v Bleu Crepuscule Automatic '08
Matra Espace RXT 2.0 16v Gris Titane '00
Megane break RXT 1.6 16v Bleu Crepuscule automatic '00
Matra Espace The race 2.0 16v Gris Titane "02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




berenburg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 614
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: ERVARING MET EEN CARAVAN ERACHTER 110 pk of 130pk

Bericht door berenburg »

Voor de caravan is de diesel top, hoog koppel bij laag toerental.
De spookverhalen over verdwijnen diesels zou ik voor lief nemen.
Het wagenpark kan niet over op ev,nu voor de happy vieuw straks gewoon wegen belasting, en geen subsidie meer.
Infra structuur die voor ettelijke miljarden verbouwt moet worden. Energie centrales die snachts de miljoenen kilowatts moeten gaan leveren en overdag stilstaan.
Electro prijs gaat 3x zo hoog worden ,
Je diesel wordt goud waard, vele malen schoner uiteindelijk
En ruim voorhanden
talisman initiale paris 160 pk diesel edc sedan noir amethist grijs leer
alles behalve opendak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

nikk
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1519
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: ERVARING MET EEN CARAVAN ERACHTER 110 pk of 130pk

Bericht door nikk »

Hoe praktisch ze ook zijn, het probleem is dat diesel verboden gaat worden berenburg en ik verwacht dat dat binnen enkele jaren serieus wordt.
Megane Cc Tech line 2.0 16v Bleu Crepuscule Automatic '08
Matra Espace RXT 2.0 16v Gris Titane '00
Megane break RXT 1.6 16v Bleu Crepuscule automatic '00
Matra Espace The race 2.0 16v Gris Titane "02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




berenburg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 614
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: ERVARING MET EEN CARAVAN ERACHTER 110 pk of 130pk

Bericht door berenburg »

Verbieden kan alleen als er een alternatief is, voorlopig
Gaat dat nog zeker 15 jaar duren, er is onvoldoende capacitijd om de transitie naar ev uit te voeren.
Er rijd nog geen enkele vrachtauto electrisch, er vliegt nog geen vliegtuig electrisch. Zeker de steden zullen de diesels zonder filter weren maar dan ontstaat er een logistiek probleem om goederen aan te voeren.
Nog 5 jaar tesla en de diesel maakt zijn comback
talisman initiale paris 160 pk diesel edc sedan noir amethist grijs leer
alles behalve opendak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: ERVARING MET EEN CARAVAN ERACHTER 110 pk of 130pk

Bericht door Pepone »

Nou, is niet helemaal waar.
Klikkerdeklik

Volvo en Daf zijn er er ook al mee bezig.

https://www.ttm.nl/materieel/elektrisch ... wi/130467/

Edit: En een volwaardige EV caravantrekker zal ook niet lang meer duren denk ik.
https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... ische-auto

Groet, Ron.
_____________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
_____________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

nikk
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1519
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: ERVARING MET EEN CARAVAN ERACHTER 110 pk of 130pk

Bericht door nikk »

Het gaat echt maar een kant op Berenburg .Zoveel pijlen die die kant op wijzen -->; https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... et-aanbod/

Maargoed, wil het topic niet teveel vervuilen met te ver off-topic gaan hoewel dit wel gerelateerd is aan de vraag aangaande het advies. Om daar dan even specififiek bij te blijven; de 1.6 icm met de talisman en een caravan zal sowieso een stuk prettiger zijn. Heb geen ervaring met die combinatie maar wel 2x Scenic 1.5 dci gehad. Prima torretjes voor in die auto maar nooit iets aan de haak gehad. Kan me helemaal voorstellen dat het met een dikke caravan echt niet overhoudt. In het algemeen wel benieuwd naar het verschil in praktijk verbruik tussen de 1.5 en 1.6. Als de laatste zonder caravan het hele jaar ( flink ) meer verbruikt zou dat voor mij wel een punt zijn.
Megane Cc Tech line 2.0 16v Bleu Crepuscule Automatic '08
Matra Espace RXT 2.0 16v Gris Titane '00
Megane break RXT 1.6 16v Bleu Crepuscule automatic '00
Matra Espace The race 2.0 16v Gris Titane "02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




berenburg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 614
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: ERVARING MET EEN CARAVAN ERACHTER 110 pk of 130pk

Bericht door berenburg »

Voor de talisman had ik een megane 1.5 diesel, 3x met caravan naar frankrijk spanje geweest, was een caravan van 1300 kg met twee fietsen erop.
Reed gemiddeld 110 km/h bij een verbruik van 1/10.
Qua gewicht verschilt de megane 111 niet zo veel van de talisman.
Grappig detail, de auto was wegenbelasting vrij en had in duitsland groene plakette vanwege de lage uitstoot.
Dat was in 2012.
De 1.5 dci is een topper qua verbruik en vermogen.
Heeft ook zijn betrouwbaarheid bewezen.
talisman initiale paris 160 pk diesel edc sedan noir amethist grijs leer
alles behalve opendak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




paultje72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2017 09:08
Actief als: particulier

Re: ERVARING MET EEN CARAVAN ERACHTER 110 pk of 130pk

Bericht door paultje72 »

Ik rijd een Talisman 1.6 dCi 130 pk EDC uit 2017. Nu 3 keer met een 1500 kg caravan naar Zuid Frankrijk gereden.
Hiervoor 2x een Megane en hebben we hetzelfde stuk met 110 pk gereden.

Met de Megane ging redelijk goed, maar merk wel dat Talisman meer auto is. Vooral met heuvels / bergen en rijwind van vrachtwagens merk je dat je meer kilo's en pk's voor de caravan hebt. Rijdt allemaal iets ontspannende. Nu rijden we niet echt hard, meestal 90 - 95 km/uur max.
Als ik cijfer moet geven : Megane 6,5 als caravan trekker, Talisman 8,5. Dus inderdaad groot verschil. Maar niet alleen de 20 pk extra, maar met name ook grotere/zwaardere auto.

Waar ik het meest over te spreken ben is de EDC (icm met automatische cruise control). Dat werkt heerlijk! In de Megane's moest ik zelf nog schakelen.
Volgend jaar november zit mijn lease contract van 4 jaar er weer op. Ik weet niet of een luxe Talisman nog past in het lease budget aangezien de auto flink duurder is geworden afgelopen jaren.
Dan wordt het wellicht weer een (volle) Megane. Ik weet niet hoe die nieuwe 115 pk diesels rijden, vast ook wel goed.
Maar een vereiste voor mijn keuze is dat het wederom een EDC moet zijn, daar wil ik niet meer vanaf.

Zal eens vragen of ik niet een extra jaartje mag doorrijden met de Talisman, is vast bespreekbaar...... Hij bevalt me gewoon zo goed.
Ik hoop dat je iets kunt met mijn antwoord.
2017 - ...... Talisman 1.6 dCi 130 pk EDC Intens Estate, Blue Cosmos, Pack Cruising, Pack Winter 'Intens', Bose 8,7"
2013 - 2017 Megane 1.5 dCi 110 Estate GT-line, Blanc Nacre, Pack Lumiere & Modularit, Xenon, R-Link, Hill Assist, Bose

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht