Ik ben net lid geworden van dit forum om te kijken of mijn probleem met de Zoe 135 uit december 2019 door een tip van jullie tot een oplossing kan leiden of jullie dit ook hebben meegemaakt; kan het vooralsnog niet vinden bij eerdere onderwerpen dus vandaar hier mijn vraag.
Ongeacht weer (droog/nat) heb ik regelmatig dat tijdens het rijden mijn ramen in een keer gaan beslaan; ik heb het luchtcirculatiesysteem dan ,ongewijzigd!, handmatig ingesteld staan op de voorruit en op 2/3 'streepjes'. De auto beschikt over climate control maar als ik deze gebruik wordt alleen de voetenstand ingeschakeld en. Dit beslaan gebeurd mn. als ik op de snelweg rij en dan al zo'n 15 minuten onderweg ben. Bij de start zijn de ramen niet beslagen.Het voelt aan alsof tijdens het rijden er in een keer warmere/vochtigere lucht in de auto komt terwijl ik niks wijzig aan de instellingen. Ik rij niet op de eco stand. Daarnaast sinds een aantal weken een vochtvreter in de auto liggen. Ik rij alleen en heb geen natte voorwerpen in de auto.
Heel bizar omdat het ook niet iedere keer gebeurd.
De dealer heeft al gekeken en updates uitgevoerd; vloeistofpeil airco was iets te laag maar hielp niet door bij te vullen. voor hen is hiermee de kous af en kunnen niks meer doen zeggen ze!! Al diverse auto's aangeschaft bij ze dus valt me enorm van ze tegen.
Het rijden in de Zoe bevalt verder prima maar dit is iets wat het rijplezier grondig verpest.
Beslagen ramen
-
R. Schrijver
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
Sordone
- lid

- Contacteer:
Re: Beslagen ramen
Hi R. Ik heb het wel eens meegemaakt maar dan is het bijvoorbeeld vochtig en rij ik een kouder bos in. Door de ontwasemingsknop te drukken krijg je dit snel weg. Knop op 26 gr en vol blazen richting ruit. Zou het kunnen dat je een vaste route rijdt waar een kouder gebied in zit ? Als je denkt dat er technisch iets mis is, dan kan je met Canze de werking van de warmtepomp monitoren. Nu is de vraag heb je Canze en een dongle ? Zo niet, kan je in je profiel aangeven in welke regio je woont zodat er misschien locale hulp geboden kan worden ?
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, verkocht met 196K km (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
A110
- lid

Re: Beslagen ramen
Is er al gekeken of het interieurfilter niet verstopt of nat/vochtig is?
Of de parafaan niet verstopt is waardoor er wat (regen)water het kachelhuis b…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Of de parafaan niet verstopt is waardoor er wat (regen)water het kachelhuis b…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Renault Clio Hybrid 140 (2020)

Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)

| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 20 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht