Actieradius Kangoo Maxi ZE

Plaats reactie

Topic author
Swieber
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2016 14:26
Actief als: particulier

Actieradius Kangoo Maxi ZE

Bericht door Swieber »

Goedendag allemaal.

Heb nu naar volle tevredenheid een Kangoo van 2006 met een 1.6 benzine motor met automaat maar....
Ben al een poosje serieus aan het nadenken om een gebruikte Kangoo Maxi ZE te gaan kopen.
Weet hele mooie types te koop staan met zeer weinig km op de teller.
Maar, nu komt mijn vraag wat is de reële actieradius van een 22 kwh. van 2011 tot 2018.
En wat is de reële actieradius van een 33 kwh. v.a. 2018.
En dan het liefst van een MAXI (toch een iets zwaardere auto).

Mijn tweede vraag is, als ik er een koop met airco. werkt het hele spul dan als een soort warmtepomp ?
Zodat ik hem, ook als ik bijvoorbeeld aan de laadpaal sta, kan gebruiken om de Kangoo te verwarmen of te koelen ?
Of zijn dat weer andere systemen.

Mijn derde vraag is. Er komt volgend jaar een nieuwe Kangoo. Ook een elektrische ? En is daar al wat over bekend? Actieradius ?

Hoor graag van jullie. Groet Rinus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Han ZE
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2021 21:53
Actief als: particulier

Re: Actieradius Kangoo Maxi ZE

Bericht door Han ZE »

Mijn Kangoo ZE uit 2016 heeft een gemiddelde actieradius van ca 100 km. Loopt in de winter terug naar ca 80 km als je de verwarming niet aan zet. Ander kom je niet verder dan 60/65 vermoed ik. Onder gunstige omstandigheden (20º geen snelwegsnelheden) zou je meer uit de accu kunnen halen. Ik ben zelf nooit verder gekomen dan 100 km. Opladen van de ZE geeft zelf 6:30 aan, maar duurt meestal niet langer dan 5 uur

Voorverwarmen kan. Als je aan de laadpaal hangt gebruikt hij dan geen stroom uit de tractieaccu. Of koelen ook werkt heb ik nog nooit geprobeerd. Sinds de aanschaf van mijn Kangoo ZE nooit meer ijs hoeven krabben :D
De instelling van de voorverwarming is niet bijster handig bedacht. Je moet namelijk een uur vooruit instellen vanaf het moment dat je wilt gaan verwarmen. Dus 3 kwartier vooruit voor vertrek. En dan moet je niet vergeten om de verwarmingsdraaiknop in de juiste stand te zetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht