heb dus zaterdag de Scenic opgehaald, tijdens de proefrit had ik al gemerkt dat de auto stationair schokt,
dit ook gemeld aan hun, tijdens het rijden merk je eigenlijks niets, alleen bij gaslos doet hij dit ook soms:
Hoi allemaal,
onze Scenic 2.0i 16v uit 2000 loopt stationair te schokken / bokken.
Hij is uitgelezen, geen foutmeldingen, live data bekeken:
- koude start, begint gelijk met schokken, draait ong. 1050 rpm bij 25C koelwater en 15C aanzuiglucht
- na zo'n 2 min. nog steeds te schokken, draait ong. 950 rpm bij 35C koelwater
- na nog zo'n 2 min. nog steeds schokken, draait ong. 850 rpm bij 45C koelwater
- na totaal 6 á 7 min. nog steeds schokken, draait ong. 750 rpm bij 60C koelwater
Hij blijft in het algemeen altijd bokken/schokken tijdens stationair, hieronder versta ik
dat ik elke 2 sec. een schok voel, bij koud erger als bij een warm blok, tijdens het schokken
zie je het toerental met ong. 25rpm verhogen op het uitleesapparatuur.
In deze gevallen staat de airco uit, maar wel de radio en verlichting, ook heeft de auto net een beurt
gehad, hierbij zijn de bougies, filters en olie vervangen, wat hij hiervoor deed weet ik niet, auto is net
in mijn bezit, wel is dit verschijnsel door mij al geconstateerd bij de proefrit, hierop hebben ze het gasklephuis
gereinigd in de hoop dit te verhelpen.
Wie o wie heeft dit eerder meegemaakt en weet de oplossing??
Al vast bedankt
Dus iemand die hier ervaring mee heeft?
sowieso gaat hij terug voor garantie, maar wil dan voorkennis hebben zodat ze het juiste gaan vervangen/repareren
aangezien we zeer waarschijnlijk met de Scenic een weekend naar de rally Dresden-Breslau gaan, dus dat is een
leuke afstand om te testen hoe hij verder is
ps Youtube: Dresden-Breslau