Espace V PH2 nog steeds alzheimer na update => 283C39022R

Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.

Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
---
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Krakende stoelen, slecht sluitende deuren, lekkend schuifdak, scheve bumper, dat soort dingen
Plaats reactie

Topic author
Cstef
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 feb 2019 18:55
Actief als: particulier

Espace V PH2 nog steeds alzheimer na update => 283C39022R

Bericht door Cstef »

Beste mede Espace V Ph2 rijders na de update naar versie 283C39022R heeft mijn Espace nog steeds last van alzheimer !
Als ik met de wagen kom aanrijden en stop om iemand te laten instappen verdwijnt mijn led verlichting op console en B en C stijl
dan moet ik naar instellingen mysense om dit terug van 0% naar 60% of 100% te zetten.
Rij ik door een tunnel gaan mijn automatische koplampen aan , mijn dashboard gaat dan helemaal zwart kan dus niet meer zien hoeveel mijn snelheid is op dat moment . Moet dan onmiddellijk in de instellingen gaan zoeken om dit terug juist te zetten waar dit dan weer Plots op 0% staat .
wat ik ook nog gemerkt heb is dat mijn Bose sound instellingen telkens terug naar fafrieks instellingen gaan na stilleggen en starten motor .
Als je dan op de geluids instellingen één tikje bij geeft +4 naar +5 werkt de volledige bose surround terug zet je de auto af is het weer weg.
let wel visueel veranderd er niets aan de instellingen (hier wil ik mee zeggen dat het in de achtergrond gebeurd en je het alleen kan horen)
ik heb ook het gevoel dat de mysense instellingen ook niet werken na het starten en rijden van de wagen , als je dan verschillende mysense mode
veranderd naar sport comfort eco en terug mysense de instellingen dan wel werken , vooraal dat de vering beenhard is en de 4 control niet volledig mee stuurt als je een bocht maakt 180°. mysense staat alles op comfort ingesteld dus de regelaars Staan ook zo ! alleen voelt ie zo niet aan dan.

Er zou een nieuwere versie zijn => 283C32421R , maar deze krijg ik niet Over the Air binnen .en mijn garage heeft dit nog niet bevestigd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Florisdb
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 feb 2021 11:10
Actief als: particulier

Re: Espace V PH2 nog steeds alzheimer na update => 283C39022R

Bericht door Florisdb »

Nou Stefaan, welkom bij de club van SW 283C32421R :D

Heeft jou garage nog iets gezegd wat deze versie anders maakt dan de vorige?

Ben benieuwd naar je bevindingen. Volgens mij is er mbt de sfeerverlichting niets veranderd.

Gr, Floris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Cstef
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 feb 2019 18:55
Actief als: particulier

Re: Espace V PH2 nog steeds alzheimer na update => 283C39022R

Bericht door Cstef »

Inderdaad er is niet veranderd ! vandaag heel de namiddag ongeveer een 300 Kilometer gereden , verliest nog steeds de bose geluid instellingen moet telkenmaal opnieuw worden geactiveerd na het stilleggen van de auto . de mysense led die plots op 0% staat na het in en uitstappen in elke mysense mode.
comfort vering , 4 control pas terug actief na wisselen van de mysense modi = Mysense => sport =>Comfort > Eco => Mysense .
heb vanmorgen de laatste nieuwe versie gekregen via de De Dealer => 283C32421R geef bijna geen enkele verbetering , behalve de comfort instap heeft heel deze namiddag perfect gefunctioneerd !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Espace V PH2 nog steeds alzheimer na update => 283C39022R

Bericht door Domi1963 »

Hier geen van deze problemen met mijn Espace V ph2 ook niet met de software update 283C39022R die over the air is gekomen. Van die nieuwe versie heb ik nog niets gehoord! Moet deze via de dealer gedaan worden??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Florisdb
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 feb 2021 11:10
Actief als: particulier

Re: Espace V PH2 nog steeds alzheimer na update => 283C39022R

Bericht door Florisdb »

[mention]Cstef[/mention] dat is vervelend. Worden jou bevindingen erkent door je dealer? En wellicht nog belangrijker, is het doorgezet naar de importeur / fabriek? Ik las dat ook in Duitsland mensen met een Talisman of Espace met Easylink vergelijkbare problemen ervaren.

[mention]Domi1963[/mention] Ik moet zeggen dat die multisense instellingen mij ook niet opvallen. De sfeerverlichting staat altijd op 100 als ik de auto een nacht heb laten staan terwijl ik hem bijvoorbeeld op 60 of 70 procent heb ingesteld voordat ik hem parkeerde. Blijft het bij jou ten alle tijden op de door jouw ingestelde waarde staan??

Dan het Bose systeem. Dat was mij ook niet opgevallen maar is helaas bij mij toch echt zo als Cstef beschrijft. Probeer eens het volgende: stel je Bass in op bijvoorbeeld stand 4 of 5. Laat de auto een nachtje staan en als je dan weer instapt luister naar een nummer met redelijke bass. Ga dan weer naar je Bose instellingen en je zal zien dat de stand nog staat zoals je had ingesteld (dus 4 of 5) tik de Bas dan 1 standje lager en je zult merken dat de bass dan juist zwaarder gaat klinken :shock:

Ben benieuwd naar je bevindingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Cstef
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 feb 2019 18:55
Actief als: particulier

Re: Espace V PH2 nog steeds alzheimer na update => 283C39022R

Bericht door Cstef »

De waslijst van fouten was ellen lang van mijn Espace , echter zijn dit nog de laatste loodjes die moeten rechtgezet, ik vindt het erg dat de klanten als proefpersoon worden gebruikt , de Espace heeft bijna 3 Maanden bij de dealer gestaan , bij Renault Belgie zijn ze op de hoogte van al de fouten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Florisdb
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 feb 2021 11:10
Actief als: particulier

Re: Espace V PH2 nog steeds alzheimer na update => 283C39022R

Bericht door Florisdb »

Oké, fijn dat België op de hoogte is. Ik heb zojuist mijn dealer gesproken over het Bose systeem en die gaan een berichtje naar Renault Nederland maken. Dan is dat volgens mij in Duitsland ook al gebeurd. Dan zou je toch zeggen dat Frankrijk het niet kan missen :D

Dat van de sfeerverlichting is volgens mij inmiddels van algemene bekendheid bij de diverse modellen dus daar heb ik het nu niet over gehad.

Ik weet niet of je actief bent op social media, maar een berichtje via Facebook en Instagram naar Renault doet vaak ook wonderen. Echter maak ik daar (vooralsnog) geen gebruik van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Espace V PH2 nog steeds alzheimer na update => 283C39022R

Bericht door Domi1963 »

Florisdb: wat de sfeerverlichting betreft, daar moet ik eens naar kijken. De leds blijven in alle omstandigheden alleszins branden, maar of de intensiteit wijzigt, dat ga ik na kijken. Nu je het zegt over het Bose systeem over die bass. Dat heb ik ook al gemerkt. Ik vond de bass soms wat pover en als ik deze dan een trapje hoger zet en dan weer terug dan heb ik plots wel goeie bass. Het enige minpunt wat ik al kunnen vinden heb in mijn Easylink is het volume van de richting aanwijzers: ik zet dat op stand 3 en als de wagen gesloten werd, staat dat altijd terug op stand 1. Zo ook bleef de stand van mijn HUD niet onthouden. Maar dat heeft zichzelf opgelost???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Cstef
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 feb 2019 18:55
Actief als: particulier

Re: Espace V PH2 nog steeds alzheimer na update => 283C39022R

Bericht door Cstef »

Mysense led naar 0% zie YT filmpjes , ik ga proberen of ik dit weekend een filmpje kan maken vanaf instappen starten klein stukje voorruit stoppen deur openen terug sluiten , zien wat dit geeft .



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht