stationair onregelmatige motorloop twingo 2011

Alles wat met de motor van de Twingo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
demisrousos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 aug 2021 09:20
Actief als: particulier

stationair onregelmatige motorloop twingo 2011

Bericht door demisrousos »

hallo ik zou graag een probleem willen oplossen.
auto loopt 650 toeren stationer en schut dan heel erg en loopt te zagen.
als airco word bijgezet krijgt hij meer porie en loopt wel stationer dit is niet goed is 650 rpm wel goed bij een twingo uit 2011.
hij is al uitgelezen map sensor is al vervangen maar hij loopt nog steeds k.t.
m.v.g.Demisrousos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: stationair onregelmatige motorloop twingo 2011

Bericht door Mathijs »

Wanneer de airco wordt bijgezet gaat er meestal een signaal naar de ECU om het motortoerental iets te verhogen om zo de extra kracht benodigd voor de aircopomp te kunnen leveren.

Ik zou denken aan een injector, maar je verteld dat de motor is uitgelezen, en een injectorfout komt dan meestal wel naar voren als een P30_ melding waarbij _ het nummer van de betreffende injector is.

Een fout die vaak niet uitgelezen kan worden is een slechte bougie, dus daar zou je eens naar kunnen kijken.
Nou mag je tegenwoordig niet meer zomaar bougies lostrekken met werkende motor, sterker nog, met penbobines gaat het ook al haast niet meer lekker.

Je zou dus eigenlijk met draaiende motor één voor één de stekkertjes van de injector even kort los moeten trekken en weer vast moeten drukken.
Diegene waarbij je geen verschil merkt in de motorloop, is de cilinder waar je je op moet concentreren.

Kijk van die cilinder eens hoe de bougie is, zit er iets tussen de vonkbrug, of is de vonkbrug (door slijtage bijvoorbeeld) te hoog geworden, dan heb je je oorzaak gevonden.
Is het de penbobine die de storing geeft (bijvoorbeeld scheurtje in ommanteling) dan komt dat meestal wel weer als foutcode tevoorschijn, dus ik zet in op een slechte bougie. :think:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: stationair onregelmatige motorloop twingo 2011

Bericht door Renault47 »

zagen tijdens stationaire loop betekent vaak luchtlekkage in de slangen in het inlaattraject (rembekrachtiging, carterventilatie). Is het gasklephuis al eens schoongemaakt?
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht