hallo forum leden,
normaal ben ik te vinden op het scenic stukje, maar mogelijk ga ik binnenkort een clio aanschaffen.
dus dan kom ik bij dit onderdeel ff buurten.
ik ben dus opzoek naar een clio, benzine, 1.6 (of meer) 5 deuren minimaal bj 2004 prijs max rond de 7000-8000 euro.
zijn er specifieke punten waar ik op moet letten?
kan iemand de "min punten" van de clio aangeven?
natuurlijk standaard onderhoud, beurten, boekje, distro riem.
voorbeeld:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6152706
graag jullie reacties hierop.
alvast dank!
grt
Jean-Paul
aanschaf clio
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
Heb een 5 deurs Clio II uit 2003 gehad met de 1.6 motor en die is behoorlijk rap voor zo'n relatief kleine auto.
Meer kom je op de RS versie uit (de 2.0) en die is gelijk veel duurder en volgens mij ook alleen als 3 deurs.
Wat minpunten betreft, heb er weinig problemen mee gehad. Ja, de bobines zijn zoals bij veel Renaults een bekend probleem, en de afwerking van het interieur (grote naden, aanlsuiting delen op elkaar).
De auto die jij laat zien is een Clio III, da's een heel ander verhaal dan de Clio II en zou ik als je budget het toelaat altijd voor kiezen. De auto is vooral kwa afwerking binnen veel degelijker geworden en is ook een stukje volwassener kwa rijden (is ook wat groter en zwaarder)
Meer kom je op de RS versie uit (de 2.0) en die is gelijk veel duurder en volgens mij ook alleen als 3 deurs.
Wat minpunten betreft, heb er weinig problemen mee gehad. Ja, de bobines zijn zoals bij veel Renaults een bekend probleem, en de afwerking van het interieur (grote naden, aanlsuiting delen op elkaar).
De auto die jij laat zien is een Clio III, da's een heel ander verhaal dan de Clio II en zou ik als je budget het toelaat altijd voor kiezen. De auto is vooral kwa afwerking binnen veel degelijker geworden en is ook een stukje volwassener kwa rijden (is ook wat groter en zwaarder)
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Toch zie ik liever een type II in een luxe uitvoering als ik het eerlijk zeggen mag.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-