Android Auto wireless

Bruce the Boss
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Actief als: particulier

Re: Android Auto wireless

Bericht door Bruce the Boss »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik ben het even helemaal kwijt .....
Ik heb het kastje aangesloten maar moet ik nu verbinding maken met het kastje via Bluetooth of via de Wifi?
Als ik via de Wifi contact wil maken vraag hij om een wachtwoord maar dat heb ik niet? Hoe kom ik daar dan aan?
Ik zie via de app dat er een update is maar hij geeft aan dat deze "failed" maar dat kan dus wel kloppen als ik geen verbinding heb?

Wat doe ik fout?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mastah
lid
lid

Bericht door Mastah »

De initiële verbinding met het kastje wordt gemaakt door middel van Bluetooth. Zodra die verbinding gelukt is, zal Android Auto zelf de Wifi-verbinding met het kastje opzetten.

Wellicht zijn er wat technische problemen op de achtergrond. Die heb ik zelf ook gehad recent (plots van de ene op de andere dag).
Om zeker te zijn dat er geen technische problemen zijn, kun je de volgende stappen doen op je telefoon:
- Open je "instellingen" en ga naar "apps". Het volgende scherm verschilt een beetje per telefoon, maar probeer een lijst van (systeem)apps te krijgen, en kijk naar "Android Auto". Kies er voor om alle gegevens/data van Android Auto te verwijderen. Je raakt alle huidige Android Auto instellingen kwijt.
- Start je telefoon opnieuw op
- Verbind je telefoon met de auto even via de kabel en doorloop de Android Auto set-up.
- Sluit het kastje aan aan op de auto
- Open de AAWireless configuratie app. Daarmee kun je het kastje configureren. (het zou moeten gaan zoals je ongeveer ziet op )
- Pas de instelling voor de "USB Mode" aan naar "Direct" (zoals ik in de post hierboven beschreven heb)
Als het goed is moet het dan werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruce the Boss
Lid
Lid

het is gelukt en ik moest in de developers instellingen van Android Auto wat aanpassen.
Bedankt voor je hulp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

amvih
Lid
Lid
Posts in topic: 1

Bericht door amvih »

@Bruce the Boss
Wel handig om even te vertellen wat je dan hebt aangepast in Android Auto, dan hebbern anderen er misschien ook wat aan.
Afbeelding
Clio V E-TECH Hybrid Série Limitée (vanaf 06-2021)

Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruce the Boss
Lid
Lid

Ja natuurlijk.

Bij mij stond de draadloze projectie niet ingeschakeld. Kan zijn dat je die optie niet ziet maar die kun je inschakelen bij de ontwikkelaars instellingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht