Renault Trafic III 2016, Trillen stuur tussen 80/110km/h
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 okt 2021
- Laatste bezoek: 03 nov 2021 16:24
- Actief als: professional
Renault Trafic III 2016, Trillen stuur tussen 80/110km/h
Renault Trafic III
- Banden nieuw en gebalanceerd
- Velgen zijn recht
- Kogels en stabalisator ok
- Assen, homokineten en hoezen ok
Volgende stap:
- Lekkende schokdemper lv v.v? Of uitlijnen?
Wat denken jullie?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Banden nieuw en gebalanceerd
- Velgen zijn recht
- Kogels en stabalisator ok
- Assen, homokineten en hoezen ok
Volgende stap:
- Lekkende schokdemper lv v.v? Of uitlijnen?
Wat denken jullie?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16669
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Renault Trafic III 2016, Trillen stuur tussen 80/110km/h
Vervelend.
Welk merk band is er gemonteerd, originele velgen?
Ook nieuwe banden kunnen een afwijking hebben, zoals hoogte slag bijvoorbeeld. Als het apparaat 0 aangeeft verteld dat absoluut niet het hele verhaal.
Is het aanligvlak (naaf) goed schoon, en recht? Binnenkant velg aanligvlak schoon?
Mogelijk eens een andere set wielen van garage proberen.
Welk merk band is er gemonteerd, originele velgen?
Ook nieuwe banden kunnen een afwijking hebben, zoals hoogte slag bijvoorbeeld. Als het apparaat 0 aangeeft verteld dat absoluut niet het hele verhaal.
Is het aanligvlak (naaf) goed schoon, en recht? Binnenkant velg aanligvlak schoon?
Mogelijk eens een andere set wielen van garage proberen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 okt 2021
- Laatste bezoek: 03 nov 2021 16:24
- Actief als: professional
Re: Renault Trafic III 2016, Trillen stuur tussen 80/110km/h
De originele wielen staal 16 inch hadden het wat minder dan de 17 inch lichtmetaal. Bandenmerk Vredestein Comtrack (extra load index).
De grotere trilling is wel te verklaren door de hogere et waarde. (Wielen staan net iets meer naar buiten)
Misschien dat iemand iets gelijkwaardigs heeft meegemaakt.
Ik verdenk de schokbreker linksvoor omdat deze sporen van lekkage geeft maar kan dat een trilling op het stuur geven?
De grotere trilling is wel te verklaren door de hogere et waarde. (Wielen staan net iets meer naar buiten)
Misschien dat iemand iets gelijkwaardigs heeft meegemaakt.
Ik verdenk de schokbreker linksvoor omdat deze sporen van lekkage geeft maar kan dat een trilling op het stuur geven?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16669
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Renault Trafic III 2016, Trillen stuur tussen 80/110km/h
De auto trillingsvrij uit de fabriek gerolt, dus dat er een afwijking is aan het een of ander is duidelijk.
Je geeft aan dat de originele wielen het minder hebben, dat doet vermoeden dat de oorzaak toch in de huidige band/velg combinatie zit. Temeer omdat de aandrijfassen en andere zaken oke zijn bevonden.
Een afwijkende et waarde, heb geen idee hoeveel die in dit geval is, kan zeker van grote invloed zijn op trillingen.
Een slechte schokdemper voor kan in zekere zin bijdragen, maar over algemeen is dat niet de oorzaak.
Aan een trafic is enkel de sporing af te stellen, als de bus goed spoort,het stuur recht staat en er geen rare banden slijtage is dan is wederom vermoedelijk de uitlijning oke.
Je geeft aan dat de originele wielen het minder hebben, dat doet vermoeden dat de oorzaak toch in de huidige band/velg combinatie zit. Temeer omdat de aandrijfassen en andere zaken oke zijn bevonden.
Een afwijkende et waarde, heb geen idee hoeveel die in dit geval is, kan zeker van grote invloed zijn op trillingen.
Een slechte schokdemper voor kan in zekere zin bijdragen, maar over algemeen is dat niet de oorzaak.
Aan een trafic is enkel de sporing af te stellen, als de bus goed spoort,het stuur recht staat en er geen rare banden slijtage is dan is wederom vermoedelijk de uitlijning oke.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 25 jan 2013
- Laatste bezoek: 12 dec 2022 23:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Heerlen
Re: Renault Trafic III 2016, Trillen stuur tussen 80/110km/h
kan ook een inmiddels ontstane onbalans zijn in de aandrijflijn door speling en of slijtage.
Zoek eens een bandenboer die nog op de auto kan ballanceren, dan haal je ook de onbalans weg zoals in de regel hierboven beschreven.
Zoek eens een bandenboer die nog op de auto kan ballanceren, dan haal je ook de onbalans weg zoals in de regel hierboven beschreven.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: 27 nov 2007
- Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20
Re: Renault Trafic III 2016, Trillen stuur tussen 80/110km/h
Hallo, heb je toevallig bij het wisselen van de velgen ook nieuwe remschijven gekregen.
Zo ja, Controleer dan of de schijven wel vlak tegen de naaf gemonteerd zijn.
Een randje roest kan al veel veroorzaken.
Groet Martin
Zo ja, Controleer dan of de schijven wel vlak tegen de naaf gemonteerd zijn.
Een randje roest kan al veel veroorzaken.
Groet Martin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 okt 2021
- Laatste bezoek: 03 nov 2021 16:24
- Actief als: professional
Re: Renault Trafic III 2016, Trillen stuur tussen 80/110km/h
Geen nieuwe schijven nee, dan zou het denk ik ook meer bij het remmen zijn. Tijdens het remmen is er geen trilling.
Toegevoegd in 2 minuten 5 secondes:
Dynamisch balanceren kan idd ook. Dan zal de trilling waarschijnlijk wel uitgebalanceerd worden. Maar ik wil graag de oorzaak weg hebben. Aangezien het met de originele stalen wielen ook was verdenk ik eerder het onderstel. De alu wielen die er nu op liggen zijn ook al 2x gebalanceerd maar dat helpt helaas niets.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: 27 nov 2007
- Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20
Re: Renault Trafic III 2016, Trillen stuur tussen 80/110km/h
Probeer het anders nog eens de oude wielen.
Of wissel de wielen voor en achter eens.
Of wissel de wielen voor en achter eens.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 okt 2021
- Laatste bezoek: 03 nov 2021 16:24
- Actief als: professional
Re: Renault Trafic III 2016, Trillen stuur tussen 80/110km/h
Voor/achter zijn wielen al gewisseld, precies zelfde trilling
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16669
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Renault Trafic III 2016, Trillen stuur tussen 80/110km/h
Trillingen zijn lastig te beoordelen via een forum, de afwijkende maat velgen kunnen trilling verergeren maar meerdere wielen (van achteras en de originele set) geven trillinen.
Dat is inderdaad wel onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.
Wat is de km-stand van de trafic?
Hoe zijn de aandrijfassen gecontroleerd?
De trilling tussen 80/110, is die ook bij een constante 90/95/100 bijvoorbeeld of enkel bij accelereren?
Wellicht toch eeb ingelopen aandeijfas.
Dat is inderdaad wel onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.
Wat is de km-stand van de trafic?
Hoe zijn de aandrijfassen gecontroleerd?
De trilling tussen 80/110, is die ook bij een constante 90/95/100 bijvoorbeeld of enkel bij accelereren?
Wellicht toch eeb ingelopen aandeijfas.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 okt 2021
- Laatste bezoek: 03 nov 2021 16:24
- Actief als: professional
Re: Renault Trafic III 2016, Trillen stuur tussen 80/110km/h
45.000km gelopen, constante snelheid en accelereren, remmen trilt het stuur niet. Assen op snelheid laten draaien maar zien er niet afwijkend uit. 1 schokdemper LV vertoont lekkage. Zou dat het euvel kunnen zijn?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 25 jan 2013
- Laatste bezoek: 12 dec 2022 23:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Heerlen
Re: Renault Trafic III 2016, Trillen stuur tussen 80/110km/h
mbt de as lijkt mij niet dat je een onbalans draaiend met het blote oog kunt waarnemen.
Denk dat je nog wel even zoekt dan. Ik zou de essentiële zaken checken en de wielen statisch laten ballanceren.
Voorlopig is je probleem dan niet meer waarneembaar en komt het ooit terug is de oorzaak door grotere slijtage wellicht eenvoudiger te achterhalen.
Als de schokbreker lekt is de demping anders en de invloed van het wegdek van belang voor de dan ontstane klacht. Op een normale weg zonder hobbels en oneffenheden is dat lastig merkbaar.
Denk dat je nog wel even zoekt dan. Ik zou de essentiële zaken checken en de wielen statisch laten ballanceren.
Voorlopig is je probleem dan niet meer waarneembaar en komt het ooit terug is de oorzaak door grotere slijtage wellicht eenvoudiger te achterhalen.
Als de schokbreker lekt is de demping anders en de invloed van het wegdek van belang voor de dan ontstane klacht. Op een normale weg zonder hobbels en oneffenheden is dat lastig merkbaar.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 253 Weergaves
-
Laatste bericht door VerstappenE
-
- 5 Reacties
- 328 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 2 Reacties
- 466 Weergaves
-
Laatste bericht door exroosje
-
- 0 Reacties
- 196 Weergaves
-
Laatste bericht door Rocky1929
-
- 5 Reacties
- 1344 Weergaves
-
Laatste bericht door jiepie
-
- 0 Reacties
- 221 Weergaves
-
Laatste bericht door Xenomatrix
-
- 0 Reacties
- 246 Weergaves
-
Laatste bericht door tonclio