VDO Cruise Control Megane Coupe 1.6 16v 2001 (Ph2)

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Priyesh
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 feb 2014 21:59
Actief als: particulier

VDO Cruise Control Megane Coupe 1.6 16v 2001 (Ph2)

Bericht door Priyesh »

Beste forumleden,

Ik heb een achteraf ingebouwd cruisecontrol systeem van VDO die niet meer werkt.

Omdat mijn gaskabel kapot was gegaan heb ik die vervangen. Hiervoor moest ik het elektronisch gaspedaal openen, het zwarte kastje in de motor ruimte schuin onder de hoofdremcilinder. Op de gaskabel zat de gaskabel van de cruise control vastgemaakt met een dubbel gevouwen ijzeren plaatje dat was vast geknepen. Om de gaskabel te vervangen moest ik dit plaatje en de gaskabel van de cruise control los halen. Na het vervangen van de gaskabel werkt mijn cruise control helaas niet meer.

Daarbij, wanneer ik de cruise control kabel aan de gaskabel koppel (zoals het was?). Wordt er ergens weerstand gecreëerd waardoor de gaspedaal niet beweegt zoals het zou moeten. Dan gaat die bijvoorbeeld stroef met indrukken en/of blijft dan hangen met gaslos. Volgens mij veroorzaken het plaatje en de kabel weerstand in de geringe ruimte van de elektronische gaspedaal kastje. Want nu, wanneer ik de cruise control kabel niet heb vastgemaakt, werkt de gaspedaal wel perfect.

Ik heb wel het volgende gevonden op het internet:
http://oldhymer.com/wp-content/uploads/ ... ontrol.pdf

Op pagina 11 zie je dat er een "Clamping Piece" gebruikt wordt, iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden? Of een ander idee/tip om mij te helpen hoe ik het beste de gaskabel en cruisecontrol kabel aan elkaar kan koppelen?

Toen ik de cruise control kabel wel had gemonteerd deed de cruisecontrol het dus niet. Maar af en toe vergat ik ook de stekker van de elektronisch gaskabel erop te zetten waardoor ik later een storing kreeg. Ik heb wel de clip liggen waardoor ik zelf storingen kan zien en wissen. Op gegeven moment ging de storingslampje vanzelf uit maar werkte de cruise control nog steeds niet. Maar de storing zat wel opgeslagen want die kon ik terug zien op mijn laptop met de clip. Ik heb de cruise control kabel niet meer gekoppeld aan de gaskabel sinds ik de storing heb verwijderd. Misschien dat het nu wel zou werken maar ik wil eerst een oplossing hebben voor het vastmaken van de twee gaskabels want met stroeve gaskabel die niet helemaal omhoog komt is rijden totaal niet praktisch.

Met vriendelijke groet,
Priyesh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



frvisser
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2020 23:43
Actief als: particulier

Re: VDO Cruise Control Megane Coupe 1.6 16v 2001 (Ph2)

Bericht door frvisser »

Hoi Priyesh,

Bedoel je deze?
Schermafbeelding 2021-12-24 om 13.31.36.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Priyesh
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 feb 2014 21:59
Actief als: particulier

Re: VDO Cruise Control Megane Coupe 1.6 16v 2001 (Ph2)

Bericht door Priyesh »

Hallo frvisser, het moest gewoon iets zijn waarmee ik de 2 ijzerdraden met elkaar kan verbinden in het zwarte kastje van de elektroniche gaspedaal terwijl het geen ruimte in beslag neemt. Het onderdeel op jou foto past er niet in denk ik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: VDO Cruise Control Megane Coupe 1.6 16v 2001 (Ph2)

Bericht door Valkenet »

Goedendag

Kijk hier even naar. Ze kunnen je misschien helpen

https://www.cruisecontrolkopen.nl/

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht