Keba P20 storing

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Keba P20 storing

Bericht door daf55 »

Na ongeveer 8/9 jaar lijkt onze laadpunt, Keba P20, ons toch in de steek te laten. Tot gisteren heeft hij probleemloos gewerkt al die jaren. Is toendertijd (2014) door The New Motion geïnstalleerd. Werd toen nog door Renault (met wat korting) bij de auto verkocht, en door New Motion gemonteerd aan het huis.

Gisteren was er gemeentelijke stroomstoring en sindsdien brand de indicatie led continue rood. Stroomloos maken, even wachten helpt helaas niet.

Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt en een oplossing kent?
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Keba P20 storing

Bericht door Sordone »

Dit staat er in de gebruiksaanwijzing van de P30, zal voor de P20 niet anders zijn denk ik.

Rood knipperend Storing, voor details zie "Diagnose"
Blauw/rood en Rood/wit =
Foutindicatie met kleurcode, voor details over mogelijke foutoorzaken en het oplossen van problemen, zie "FAQ's" op onze
website
------------------------
Led-balk knippert rood
Storing =
Storingen moeten principieel door het loskoppelen van de laadkabel worden bevestigd. Voor meer informatie zie "FAQ's" op
onze website.
-
Schakel de voedingsspanning van het laadstation (ingebouwde of voorgeschakelde RCD en installatieautomaat) uit. Haal de laadkabel van het voertuig en het laadstation eruit. Schakel de voedingsspanning weer
in.

of

Het laadstation is defect Neem contact op met uw servicepartner

Ik heb wel een een tikkende P20 gehad (na 2 jaar en 2 maanden gebruik) en die heb ik na contact via the plugin company naar Keba in Oostenrijk retour gestuurd en die is is onder service hersteld. Ik moest wel de transport kosten betalen maar was iets van 20 euro.
In de tussentijd heb ik mijn reserve mobiele 22kW lader gebruikt op 16A 1 fase.
Ik ben bang dat je aan een nieuwe laadpaal toe bent. Je kan nog met de Keba service desk contact opnemen om zeker te zijn dat er geen fix is.
Andere optie is, mits je electro handig bent, dat je hem ombouwt met een laadmodule van ca. 70 euro want de verdere hardware is goed denk ik.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Keba P20 storing

Bericht door daf55 »

Dat knipperen had ik gelezen, maar hij brand continue rood. Dat zou wat anders moeten betekenen, lijkt mij?
Ik ben zelf niet handig met elektra, dus ik zoek dan daar een pro voor...

Een nood lader, de 220V versie heb ik ook nog, dus er zit geen spoed achter gelukkig.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Keba P20 storing

Bericht door daf55 »

Update:

De Keba was echt stuk, waarschijnlijk door een lokale stroomstoring een genadeslag gekregen. Ik heb voor €519,- een Heideberg laadbox gekocht, deze aangesloten op de bestaande bekabeling, en kan gewoon fijn en makkelijk door gaan met de mobiliteit!

Niet gekozen voor een ingewikkelde en dure Zappi. Mocht er ooit een Home Storage Accu komen, dan wordt het hele huis slim, en hoef ik geen slimme laadpaal meer. Tot die tijd is Salderen met de eigen zonnepanelen nog lucratiever.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Keba P20 storing

Bericht door Andere Peter »

Fijn dat het is opgelost. Ik zou echter even navragen wat de storing was en wie'ns fout dit is geweest.
Jaren geleden was in Alkmaar een paar straten (tijdelijk met werkzaamheden) op 2 fase aangesloten wat voor een hoop spullen de nekslag was, ik geloof dat bij de gedupeerde keurig de schade is betaald. Nee heb je immers....
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Keba P20 storing

Bericht door daf55 »

Ik heb de oude box geslachtofferd, dus bewijs is er niet meer. Maar heb er vrede mee hoor. Ik begrijp echt wel dat dingen niet eeuwig meegaan.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht