Tuning Grand Scenic III 1.9DCI 130PS 300NM
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17 sep 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Tuning Grand Scenic III 1.9DCI 130PS 300NM
Hallo
Ik ga mijn nog te leveren Grand Scenic 1.9DCI 130PS 300NM laten tunen tot 160PS 365NM.
Iemand ervaringen met deze nieuwe motor (is de nieuwe versie euro5 geeft koppel van 300NM al vanaf
1750rpm).
Blijft de motor na het tunen net zo stil als dat hij standaard is... motor wordt in vakbladen geroemd om zijn souplesse
en stilte....
Ik ga mijn nog te leveren Grand Scenic 1.9DCI 130PS 300NM laten tunen tot 160PS 365NM.
Iemand ervaringen met deze nieuwe motor (is de nieuwe versie euro5 geeft koppel van 300NM al vanaf
1750rpm).
Blijft de motor na het tunen net zo stil als dat hij standaard is... motor wordt in vakbladen geroemd om zijn souplesse
en stilte....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
Hoe ben je op het idee gekomen dat 130 pk en 300Nm niet goed genoeg is. Heb je een idee wat de consequenties zijn van het tunen, of dacht je dat dit zonder consequenties is. Kom je hier straks ook klagen dat de turbo in rook opgegaan is, of dat je met een brandend EOBD lampje en vermogens verlies staat in de Ardennen.
Waarom dan geen 2.0 DCi aangeschaft?? Hoe gaat dat nou aflopen met euro 5 of belooft de tuner dat dit bij hem allemaal wel gelijk blijft?
Waarom dan geen 2.0 DCi aangeschaft?? Hoe gaat dat nou aflopen met euro 5 of belooft de tuner dat dit bij hem allemaal wel gelijk blijft?
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17 sep 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Ik tune al diesels vanaf 2000.
Begon met een Monde 2.0TDDI
Toen een Golf 1.9TDI
TOen een Passat 1.9TDI
en als laatste een Avensis 2.2 D4D van 150PK naar 188PK.
Alle auto's gereden van 0 tot 180.000 zonder enkele mankementen...
Dus alle vertrouwen dat de nieuwe Renault dit ook prima kan ondergaan!
En 300NM en 130PK is in 2009 niet veel..... maar wel toereikend....
Begon met een Monde 2.0TDDI
Toen een Golf 1.9TDI
TOen een Passat 1.9TDI
en als laatste een Avensis 2.2 D4D van 150PK naar 188PK.
Alle auto's gereden van 0 tot 180.000 zonder enkele mankementen...
Dus alle vertrouwen dat de nieuwe Renault dit ook prima kan ondergaan!
En 300NM en 130PK is in 2009 niet veel..... maar wel toereikend....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
Zat er ook een bij met euro 5 en dus roetfilter?
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 04 aug 2008
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Euro 5 zou ik me niet druk om maken met tunen. Als het maar lekker rijdt.
Al dat geneuzel met dat miljeu......
Al dat geneuzel met dat miljeu......
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
Door dat geneuzel met het miljeu worden auto's wel steeds gevoeliger en EOBD is daarmee ook steeds kritischer. Wat zal de OT poster doen als er na een jaar een drijfstang naar buiten steekt, een turbo sneuvelt of het roetfilter moet vervangen worden en Renault zegt: eigen schulld dikke bult en hij mag het zelf afrekenen vanwege de tuning.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17 sep 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Je bent niet echt overtuigt van de kwaliteit van Renault... 
De auto gaat zuiniger lopen. en de euro 5 norm zal mij uberhaupt worst wezen..... laat ze eerst de V12 van deze wereld maar van de weg rukken
En de garantie.. de tuner neemt als ik dat wil de garantie voor 450.00 euro over.... dat doet hij niet als de boel aan gort...
Nogmaals ik heb met 4 auto's het trucje al gedaan vanaf 2000 en nooit een probleem gehad...
Mijn vorige auto de Avensis had een roetfilter en gaf uiteraard geen problemen......
Standaard: 150PK 310NM 6.2L op 100KM Tuned: 188PK 380NM 5.5L op 100KM... leuk he!
Het is zoals altijd angst voor het onbekende..... begrijp ik wel....
Ik kan me alleen niet voorstellen dat het prettig rijden is in een Grand Scenic van 1400KG met 7 mensen
icm met een 110PKDCI motor in de Franse Bergen
.
Ik laat de boel niet tunen voor Drag Racing.... motor eerst warm.... en het effect van het extra vermogen is alleen
handig voor inhalen..... en schakellui rijden..... (Grand Scenic is uberhaupt geen race wagen).
En de opmerking van de 2.0... te veel prijs verschil met de 130PK versie... en de 130PK versie is ruim 100KG lichter en stuurt daarom net wat beter in de bochten... hij is ook stiller en soepeler en de koppeling grijpt niet zo bruusk aan als bij de 2.0DCI... en het vermogen.... stoppen we er dus zelf wel in... wel de lusten niet de lasten is dan mijn motto.

De auto gaat zuiniger lopen. en de euro 5 norm zal mij uberhaupt worst wezen..... laat ze eerst de V12 van deze wereld maar van de weg rukken

En de garantie.. de tuner neemt als ik dat wil de garantie voor 450.00 euro over.... dat doet hij niet als de boel aan gort...
Nogmaals ik heb met 4 auto's het trucje al gedaan vanaf 2000 en nooit een probleem gehad...
Mijn vorige auto de Avensis had een roetfilter en gaf uiteraard geen problemen......
Standaard: 150PK 310NM 6.2L op 100KM Tuned: 188PK 380NM 5.5L op 100KM... leuk he!
Het is zoals altijd angst voor het onbekende..... begrijp ik wel....
Ik kan me alleen niet voorstellen dat het prettig rijden is in een Grand Scenic van 1400KG met 7 mensen
icm met een 110PKDCI motor in de Franse Bergen

Ik laat de boel niet tunen voor Drag Racing.... motor eerst warm.... en het effect van het extra vermogen is alleen
handig voor inhalen..... en schakellui rijden..... (Grand Scenic is uberhaupt geen race wagen).
En de opmerking van de 2.0... te veel prijs verschil met de 130PK versie... en de 130PK versie is ruim 100KG lichter en stuurt daarom net wat beter in de bochten... hij is ook stiller en soepeler en de koppeling grijpt niet zo bruusk aan als bij de 2.0DCI... en het vermogen.... stoppen we er dus zelf wel in... wel de lusten niet de lasten is dan mijn motto.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 25 mei 2009
- Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Ik ben absoluut geen tegenstander van het tunen van diesels of benzine motoren, maarrrrrr
nu wil het toevel dat de regering dit aan banden wil leggen onder het mom van het kader "milieu"
mochten ze dan een uitstoot meten die afwijkt van wat de fabriekant opgeeft, dan word dat gezien als een
economisch delict....en daar word je niet vrolijk van....een gedeelte van het bericht:
--------------------------------------------------------------------------------
Kortgeleden berichtten we al over een mogelijk opvoerverbod voor leaseauto’s, maar de daadwerkelijke uitvoering in de belastingwet blijkt veel verder te gaan dan eerder gedacht. Financiën heeft niet alleen zakelijke rijders op de korrel, maar ook privé-kopers.
Gisteren berichten we al kort over hoe Financiën opvoeren wil aanpakken, hier komen we wat meer uitgebreidere uitleg over de gevolgen van de nieuwe wet.
Met een bijtellingsregeling die volledig gebaseerd is op CO2-uitstoot werd het erg aantrekkelijk om je leaseauto even langs de tuningboer te rijden. Even chippen en hop, lekker veel power en toch een lage bijtelling. Financiën liet enkele weken terug al weten zich daar zeer aan te storen en met wetgeving te komen om dit tegen te gaan. De uiteindelijke maatregel die gisteren met Prinsjesdag bekend is geworden, gaat echter veel verder. De reden is dat de BPM vanaf 2010 veel meer afhankelijk is van CO2-uitstoot, waarbij je voor elke gram extra een bepaald bedrag gaat betalen. (zie de bijgevoegde tabel). Dat betekent dat elke gram CO2 die een fabrikant van zijn fabrieksopgave af weet te krijgen, een auto goedkoper maakt. Een softwarematig geknepen motor op de markt brengen wordt dan erg aantrekkelijk. Voor de koper is het daarentegen aantrekkelijk om die software meteen na het krijgen van de sleutels te laten aanpassen. De kans is echter groot dat het verbruik (dus de CO2-uitstoot) stijgt. Ook de NOx- en de roetuitstoot kunnen vervolgens afwijken van de officiële opgaaf. Financiën heeft daarom nu in de wet vastgelegd dat de overheid een volledige naheffing van de BPM oplegt als bij controle binnen drie jaar nadat een auto gekentekend is de CO2-uitstoot (oftewel het officiële verbruik) hoger is dan de fabrieksopgaaf. Stel een auto stootte 219 gram uit en na het opvoeren 280 gram (fictieve schatting), dan scheelt dat 7.866 euro aan BPM. (51* € 106+10* € 246=7.866, zie de tabel).
Bij de RAI Vereniging zet men vraagtekens bij de nieuwe wet. “Als iemand dit bewust doet om belasting te ontlopen valt er natuurlijk weinig tegenin te brengen”, zegt woordvoerer Harald Bresser. “Maar sowieso hoeft het opvoeren van een auto niet te beteken dat hij daadwerkelijk meer uitstoot volgens de officiële cyclus. Los daarvan: hoe zie je of een auto getuned is, en als je een auto daarvan verdenkt, dat moet je hem dus opnieuw de ECE-cyclus laten doorlopen om de nieuwe CO2-uitstoot te ontdekken. De handhaving lijkt ons een enorm probleem.”
Bij Financiën was vandaag niemand bereikbaar voor commentaar, dus het is compleet onduidelijk hoe men dit wil gaan uitvoeren. In het belastingplan wordt alleen gezegd dat “het Kabinet door middel van monitoring van de belastingdienst de vinger aan de pols zal houden”. .....
--------------------------------------------------------------------------------
**UPDATE**
Inmiddels heeft Financiën laten weten dat het door deze wetgeving verplicht is geworden je auto door de RDW te laten herkeuren als je hem hebt laten opvoeren. Doe je dat niet, dan ben je in overtreding. Over de handhaving wil men niet veel kwijt, behalve 'dat op signalen uit de markt zal worden gereageerd'.
Het zou dus allemaal in 2010 van kracht gaan worden, mischien als je het nu nog doet dat je er onder kan komen

nu wil het toevel dat de regering dit aan banden wil leggen onder het mom van het kader "milieu"
mochten ze dan een uitstoot meten die afwijkt van wat de fabriekant opgeeft, dan word dat gezien als een
economisch delict....en daar word je niet vrolijk van....een gedeelte van het bericht:
--------------------------------------------------------------------------------
Kortgeleden berichtten we al over een mogelijk opvoerverbod voor leaseauto’s, maar de daadwerkelijke uitvoering in de belastingwet blijkt veel verder te gaan dan eerder gedacht. Financiën heeft niet alleen zakelijke rijders op de korrel, maar ook privé-kopers.
Gisteren berichten we al kort over hoe Financiën opvoeren wil aanpakken, hier komen we wat meer uitgebreidere uitleg over de gevolgen van de nieuwe wet.
Met een bijtellingsregeling die volledig gebaseerd is op CO2-uitstoot werd het erg aantrekkelijk om je leaseauto even langs de tuningboer te rijden. Even chippen en hop, lekker veel power en toch een lage bijtelling. Financiën liet enkele weken terug al weten zich daar zeer aan te storen en met wetgeving te komen om dit tegen te gaan. De uiteindelijke maatregel die gisteren met Prinsjesdag bekend is geworden, gaat echter veel verder. De reden is dat de BPM vanaf 2010 veel meer afhankelijk is van CO2-uitstoot, waarbij je voor elke gram extra een bepaald bedrag gaat betalen. (zie de bijgevoegde tabel). Dat betekent dat elke gram CO2 die een fabrikant van zijn fabrieksopgave af weet te krijgen, een auto goedkoper maakt. Een softwarematig geknepen motor op de markt brengen wordt dan erg aantrekkelijk. Voor de koper is het daarentegen aantrekkelijk om die software meteen na het krijgen van de sleutels te laten aanpassen. De kans is echter groot dat het verbruik (dus de CO2-uitstoot) stijgt. Ook de NOx- en de roetuitstoot kunnen vervolgens afwijken van de officiële opgaaf. Financiën heeft daarom nu in de wet vastgelegd dat de overheid een volledige naheffing van de BPM oplegt als bij controle binnen drie jaar nadat een auto gekentekend is de CO2-uitstoot (oftewel het officiële verbruik) hoger is dan de fabrieksopgaaf. Stel een auto stootte 219 gram uit en na het opvoeren 280 gram (fictieve schatting), dan scheelt dat 7.866 euro aan BPM. (51* € 106+10* € 246=7.866, zie de tabel).
Bij de RAI Vereniging zet men vraagtekens bij de nieuwe wet. “Als iemand dit bewust doet om belasting te ontlopen valt er natuurlijk weinig tegenin te brengen”, zegt woordvoerer Harald Bresser. “Maar sowieso hoeft het opvoeren van een auto niet te beteken dat hij daadwerkelijk meer uitstoot volgens de officiële cyclus. Los daarvan: hoe zie je of een auto getuned is, en als je een auto daarvan verdenkt, dat moet je hem dus opnieuw de ECE-cyclus laten doorlopen om de nieuwe CO2-uitstoot te ontdekken. De handhaving lijkt ons een enorm probleem.”
Bij Financiën was vandaag niemand bereikbaar voor commentaar, dus het is compleet onduidelijk hoe men dit wil gaan uitvoeren. In het belastingplan wordt alleen gezegd dat “het Kabinet door middel van monitoring van de belastingdienst de vinger aan de pols zal houden”. .....
--------------------------------------------------------------------------------
**UPDATE**
Inmiddels heeft Financiën laten weten dat het door deze wetgeving verplicht is geworden je auto door de RDW te laten herkeuren als je hem hebt laten opvoeren. Doe je dat niet, dan ben je in overtreding. Over de handhaving wil men niet veel kwijt, behalve 'dat op signalen uit de markt zal worden gereageerd'.
Het zou dus allemaal in 2010 van kracht gaan worden, mischien als je het nu nog doet dat je er onder kan komen


Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
@ ijsboer
Bij wie ga je dat laten doen, want de sites die ik vind, hebben nog niet zoveel met de Scenic III?
Ik heb ook een 130 DCi bestelt en heb er ook over gedacht. Ik ben niet onbekend met tuning en twijfel ook niet aan de betrouwbaarheid van Renault.
Afgelopen week heb ik een training gehad in Harderwijk bij de diesel specialist in NL en ik heb wat vraagtekens bij de thermische belasting van de aandrijflijn bij tuning. Van turbo, via drijfstangen en zuigers naar het roetfilter. Ook koppeling en versnellingsbak. Niet voor niks gaat die koppeling van de 2 liter zwaarder en is bijteriger.
En onbekend maakt onbemind is ook niet helemaal waar. Auto's zijn mijn werk en studie en ik zie heel veel gekke dingen langs de kant van de weg. Ook veel teleurstellingen als blijkt dat beloftes en dromen plots uit een geplofte zeepbel komen en er plots niemand bereikbaar is.
Heb je een idee hoeveel motoren en versnellingsbakken er kapot gaan door veelbelovend prutswerk? Nou ik wel. De truuk is om prutswerk en mooie getallen te onderscheiden van technisch verantwoord.
Btw: Meer vermogen en een lager verbruik kunnen niet samen. Alleen de manier van meten moet slimmer voor een mooier getal. Dat wij plots zuiniger gaan rijden heeft meer te maken dat wij in NL ons motor vermogen maar weinig aanspreken. En dat stelt het nut van tuning weer ter discussie.
Bij wie ga je dat laten doen, want de sites die ik vind, hebben nog niet zoveel met de Scenic III?
Ik heb ook een 130 DCi bestelt en heb er ook over gedacht. Ik ben niet onbekend met tuning en twijfel ook niet aan de betrouwbaarheid van Renault.
Afgelopen week heb ik een training gehad in Harderwijk bij de diesel specialist in NL en ik heb wat vraagtekens bij de thermische belasting van de aandrijflijn bij tuning. Van turbo, via drijfstangen en zuigers naar het roetfilter. Ook koppeling en versnellingsbak. Niet voor niks gaat die koppeling van de 2 liter zwaarder en is bijteriger.
En onbekend maakt onbemind is ook niet helemaal waar. Auto's zijn mijn werk en studie en ik zie heel veel gekke dingen langs de kant van de weg. Ook veel teleurstellingen als blijkt dat beloftes en dromen plots uit een geplofte zeepbel komen en er plots niemand bereikbaar is.
Heb je een idee hoeveel motoren en versnellingsbakken er kapot gaan door veelbelovend prutswerk? Nou ik wel. De truuk is om prutswerk en mooie getallen te onderscheiden van technisch verantwoord.
Btw: Meer vermogen en een lager verbruik kunnen niet samen. Alleen de manier van meten moet slimmer voor een mooier getal. Dat wij plots zuiniger gaan rijden heeft meer te maken dat wij in NL ons motor vermogen maar weinig aanspreken. En dat stelt het nut van tuning weer ter discussie.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17 sep 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Het heeft weinig nut te discuseren over feiten welke ik al jaren zelf heb mogen ondervinden.
Al mijn auto's zijn zuiniger gaan rijden terwijl ik ietwat sportiever ben gaan rijden.
Maakt me verder ook niets uit...
En wat betreft het bijterige karakter... ik heb een tijdje een standaard Toyoata D-Cat 177PK 400NM gereden... en die koppeling is verre van bijterig... dus de link naar mee koppel met een bijterige koppeling is onzinnig. Renault had gewoon voor een betere koppeling moeten zorgen bij de 2.0DCI. Dit is ook de reden waarom hij er in veel test niet echt heel goed uit komt.. ondanks zijn zeer prettige koppel en vermogen.
Maar goed... veel discussie (wederom) over het tunen... maar nog geen antwoord op mijn vraag..
En wat betreft de wet... ik denk dat ze beter achter de auto's aankunnen gaan waar de bijtelling lager voor is door het weinige vermogen zoals de 90PK DCI met 20% bijtelling... als je die laat tunen loopt de staat 5% mis op jaarbasis over de nieuwprijs.... dat lijkt me veel interessanter.
En als de CO2 uistoot nu lager is....... krijgen we dan geld terug....
En nogmaals.... de stelling dat het verbruik omhoog gaat bij tunen is nogmaals totale lariekoek..... jammer dat mensen die er zelf nooit mee gewerkt hebben een bak met onzin schrijven....
Al mijn auto's zijn zuiniger gaan rijden terwijl ik ietwat sportiever ben gaan rijden.
Maakt me verder ook niets uit...
En wat betreft het bijterige karakter... ik heb een tijdje een standaard Toyoata D-Cat 177PK 400NM gereden... en die koppeling is verre van bijterig... dus de link naar mee koppel met een bijterige koppeling is onzinnig. Renault had gewoon voor een betere koppeling moeten zorgen bij de 2.0DCI. Dit is ook de reden waarom hij er in veel test niet echt heel goed uit komt.. ondanks zijn zeer prettige koppel en vermogen.
Maar goed... veel discussie (wederom) over het tunen... maar nog geen antwoord op mijn vraag..
En wat betreft de wet... ik denk dat ze beter achter de auto's aankunnen gaan waar de bijtelling lager voor is door het weinige vermogen zoals de 90PK DCI met 20% bijtelling... als je die laat tunen loopt de staat 5% mis op jaarbasis over de nieuwprijs.... dat lijkt me veel interessanter.
En als de CO2 uistoot nu lager is....... krijgen we dan geld terug....
En nogmaals.... de stelling dat het verbruik omhoog gaat bij tunen is nogmaals totale lariekoek..... jammer dat mensen die er zelf nooit mee gewerkt hebben een bak met onzin schrijven....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
@ ijsboer
Bij wie ga je dat laten doen, want de sites die ik vind, hebben nog niet zoveel met de Scenic III?
Het antwoord op je vraag zal nog niet makkelijk gegeven kunnen worden omdat er nog niet zoveel mensen zijn met een Scenic III met DCi 130 die getuned hebben. (dat was toch de vraag, over het geluid en de souplesse).
Bij wie ga je dat laten doen, want de sites die ik vind, hebben nog niet zoveel met de Scenic III?
Het antwoord op je vraag zal nog niet makkelijk gegeven kunnen worden omdat er nog niet zoveel mensen zijn met een Scenic III met DCi 130 die getuned hebben. (dat was toch de vraag, over het geluid en de souplesse).
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17 sep 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Ik doe al jaren zaken met Venturatuning in Assen.
Hij heeft deze nieuwe Motor al ook al gedaan (in de nieuwe Megane Coupe zit dezelfde motor).
Zeer net bedrijf waar ik al menig collega... kennis en buurman naar toe gestuurd heb en ik heb echt nog nooit
meegemaakt dat men teleurgesteld was in het resultaat... en/of dat er een opgeblazen turbo oid bij zat...
Maar goed... ik heb dit trucje nog nooit bij een Renault gedaan.......
Hij heeft deze nieuwe Motor al ook al gedaan (in de nieuwe Megane Coupe zit dezelfde motor).
Zeer net bedrijf waar ik al menig collega... kennis en buurman naar toe gestuurd heb en ik heb echt nog nooit
meegemaakt dat men teleurgesteld was in het resultaat... en/of dat er een opgeblazen turbo oid bij zat...
Maar goed... ik heb dit trucje nog nooit bij een Renault gedaan.......
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 437 Weergaves
-
Laatste bericht door Intens140
-
- 3 Reacties
- 111 Weergaves
-
Laatste bericht door KDL
-
- 3 Reacties
- 539 Weergaves
-
Laatste bericht door de mon
-
- 0 Reacties
- 310 Weergaves
-
Laatste bericht door Ruud30
-
- 10 Reacties
- 479 Weergaves
-
Laatste bericht door Intens140
-
- 1 Reacties
- 604 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone