R-Link in 2dehands Zoe geen services

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Plaats reactie

Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door theritz »

Ik hoop dat u allen hier meer kaas gegeten heeft van hoe ik R-Link aan de praat krijg dan Renault zelf... als ik zoek op de Renault sites krijg ik niet werkende links, en tegenstrijdige informatie...

Mijn Zoe (import Frankrijk, door dealer geregeld) is in Nederlandse Renault systemen bekend getuige het feit dat ik de auto in de My Renault app kan zien. Dat was ook een gedoetje trouwens...
Maar in de auto is bijna alles van de services grijs. Zoals de R-Link store. De auto is wel online verbonden.
Wat mij opvalt: als ik in het dashboard op de temperatuur klik krijg ik ook de melding dat ik dan toch níet verbonden zou zijn.
Verwarring alom! Hoort dit nog te werken?

EDIT: onder het bericht wat ik nu net plaats kreeg ik een ander topic te zien namelijk deze: (topic34404.html). Misschien zelfde verhaal maar dat weet ik liever zeker voor ik 50 pleuro betaal....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door Sordone »

Je hebt meerdere stadia van "verbonden" zijn bij de Zoe. De laadstatus zien is er een. De lijst van de temperatuur zien, tomtom places gebruiken en directe updates in de navigatie zien, etc. is gelinkt aan het connectivity pack (= LIVE SERVICES) en kost inderdaad ca € 119,- voor drie jaar. Ook de laadplanner online gebruiken is aan een extra bedrag (= MY Z.E INTER@CTIVE, ca. € 24,- voor 2 jaar) onderhevig. Als je dit koopt via de R-link store dan duurt het even voor het werkt dus een beetje geduld is een schone zaak hier.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door theritz »

Ok, dank voor de reactie. Maar ik snap het nog steeds niet. Mijn R-Link store is nu 'greyed-out' dus die kan ik niet gebruiken. Moet ik éérst die connectivity pack hebben en komen daarna pas zaken als die laadplanner online beschikbaar (via die Store)?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door Sordone »

Ik besteed geen aandacht aan wat de Zoe in de auto laat zien. Ik gebruik de link https://nl.rlinkstore.com/ om te zien wat er actief is bij de tab "Mijn apps & Services". Daar kan je alles "regelen". Ik heb de vorige post nog aan gepast met de namen die je dan ziet.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Schutter
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2012 21:28
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door Schutter »

Ik heb precies hetzelfde (behalve dan dat hij uit Duitsland komt). In de Renault app heb ik alle live en connect services actief staan (gisteren geregeld). Omdat de auto niet kon updaten via de my Renault website (omdat de Renault software op de pc niet wil connecten met m'n auto) heb ik het rlink systeem terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna is de rlink.store optie in de auto grijs geworden :fp: .

1 Kan het zijn dat ik gewoon geduld moet hebben voordat het geactiveerd wordt?

2 klopt het dat ik de rlink2 software op de pc moet installeren? Ik kan nergens een versie voor rlink1 vinden. Zoals gezegd maakt de software geen verbinding met de auto. Kent iemand dit probleem? Zo ja wat kan ik er aan doen?

Edit: ik ben er achter gekomen dat in my Renault mijn Renault Megane met rlink2 stond geselecteerd... Nu aangepast naar de Zoë met rlink1. Heb nu de rlink1 software kunnen downloaden. Deze software herkent de SD kaart (met kaartmateriaal) wordt nu wel herkent. De software is nu een backup aan het maken :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door Sordone »

Heb je hier al gekeken ? https://nl.rlinkstore.com/help. Daar staan de r-link tools onderaan.
Zie ook https://nl.e-guide.renault.com/nld/Zoe/ ... trustingen
en https://nl.e-guide.renault.com/nld/R-LI ... LINK-STORE.
Het kan wel tot 3 dagen duren voordat e.e.a. actief wordt.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Schutter
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2012 21:28
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door Schutter »

Thanks ga ik doen.

Ik ga zo zo de SD kaart weer in de auto doen. Kijken wat er gebeurt.

Er staat ook een update voor de r link store klaar maar die is grijs. Ff mee aan de gang.

Edit: de systeem update die vanmiddag mislukte is nu ook ineens gelukt! Alle services werken ook ineens (inclusief de rlink store!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door theritz »

Bij mij inmiddels nog geen joy. Ik vermoed nu dat mijn wagen in Frankrijk geactiveerd is. R—Link icoon blijft grijs. Wel verbonden. Geen services maar dus ook geen R-Link Store. Vreemde is dat als ik de VIN in de toolkit invoer die daar niet herkend wordt. In de R-Link Store website heb ik dat wél kunnen doen. Raadselachtige situatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Schutter
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2012 21:28
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door Schutter »

Dat is frustrerend.

Hoe het bij mij is gegaan.
- De dealer heeft tijdens de verkoop iets geregeld/overgezet en een code afgedrukt om de connect services te activeren.
- Aangezien de my Renault app (android) niet kon connecten met de auto (melding dat ik het over een paar dagen opnieuw moest proberen) heb ik de Renault helpdesk gebeld (0800 0303 optie 2, optie 2). Erg goed geholpen..mevrouw heeft alles gecheckt en waar nodig overgezet (even de vin code bij de hand houden en een my Renault account klaar hebben). Ik moest alleen nog wel even wachten op de activatie in de app. Dat was gelukkig binnen 48 uur
- vervolgens via de toolbox (Windows 10) de auto proberen te updaten. Dit lukte echter niet (de toolbox maakte geen verbinding met de auto). Daarom het rlink systeem in de auto teruggezet op fabrieksinstellingen. Daarna werd de store optie grijs.
- toen kwam ik er achter dat in my Renault (op de pc) mijn andere Renault was geselecteerd waardoor de toolbox voor rlink2 was geïnstalleerd (wat ik al vreemd vond)
- Vervolgens in my Renault de Zoë (heet mijn garage oid) toegevoegd en de Zoë geselecteerd. Toen de SD kaart uit de auto gehaald en in de pc gedaan waarna de rlink1 toolbox de jaar direct herkende ging backuppen en updaten.
- daarna de SD kaart in de auto gedaan en de updates laten draaien.
- daarna deden alle services en de store het ineens wel.

Ik hoop dat je er wat aan hebt...

NB. De helpdesk heeft pauze tussen 12 en 1 en vervolgens gesloten om 4 uur :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door theritz »

Ja, die fijne werktijden van de helpdesk had ik al ontdekt :)

Als je een reset van R-Link doet moet je dan het systeem opnieuw activeren? Ik kan dat dan namelijk doen met de activatiecode die ik van (misschien wel dezelfde) aardige Renault dame kreeg en waarmee ik de My Renault app aan de gang kreeg.
Blijf ik het raar vinden dat de app wel met de Renault kan communiceren maar dat de Renault niet met de R-Link Store kan communiceren...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Schutter
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2012 21:28
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door Schutter »

Nadat ik de SD kaart had geüpdate deed de store het inde r link vanzelf. Die koppeling gaat waarschijnlijk vanzelf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door theritz »

Ja dat was ook mijn idee maar dat lukt ook niet. De toolkit heeft een VIN nodig maar die van mij wordt niet herkend.
Wat vreemd is want de My Renault app en websites doen dat wel. Ik bel Renault straks op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door theritz »

Inmiddels word ik een beetje gek van hoe dit allemaal niet marcheert. Renault klantenservice geeft aan dat ik om de icoon actief te krijgen een internet verbinding nodig heb en die krijg ik o.a. met TomTom Live services. Maar, ik kan met de My Renault app op mijn iphone allang de auto benaderen dus laadstatus zien en airco starten. Dan zal hij toch een internet verbinding hebben, lijkt mij?

Op zich wil ik die TomTom Live er dan vervolgens wel bij hebben. In de My Renault Store website zie ik er geen melding van dus daar is niks te upgraden. Als ik op de My Renault site naar de details van mijn Zoe ga kan ik op een R-Link button klikken wat weer een andere pagina opent maar daar verschijnt een leeg hoofdveld en wat menu's. Raadselachtig!
Als ik naar de site ga van R-Link Evolution herkent het systeem mijn VIN niet. Raar. De Toolkit die je nodig hebt om eventuele updates te doen herkent mijn VIN óók niet...

Maar om met een concrete vraag af te sluiten, want dit hierboven gaat weer naar Renault klantenservice: wie weet waar/hoe ik TomTom Live kan afsluiten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Schutter
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2012 21:28
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door Schutter »

Ja als je in de app de laadstatus etc kunt kijken dan heb je verbinding met je auto.

Heb je in de my Renault app op je telefoon al gekeken welke contracten actief of verlopen zijn?

Dubbel check: kijk je wel op de goede site NL.rlinkstore.com ?
Als je daar je Zoë hebt geselecteerd onder "mijn account, mijn garage, verbonden producten bekijken" zou je moeten kunnen zien wat er voor je (tegen betaling) klaar staat. Zoals bijvoorbeeld de connectivity services van TomTom (live...)

Dubbel check 2: heb je de vin code wel helemaal goed (niet een 0 of een O of een 1 en een l gewisseld?)

Ik heb het vermoeden dat of de auto nog aan het account van een andere gebruiker is gekoppeld of dat de auto (vin nummer) nog niet geregistreerd staat in NL.

Hoop dat je hier wat mee kunt..succes in ieder geval

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door theritz »

Dank voor reactie. Ik zie in de My Renault app actief:

- My z.e. connect 12m (tot 11-04-2024 dus een jaar sinds aankoop van mijn Zoe)
- My z.e. connect pro (geen eindtijd erbij)

In de R-Link store zie ik:

- GBA Service (aangekocht 10/27/16 dus niet door mij maar vorige eigenaar?)
- My z.e. connect 12m (tot 11-04-2024 dus een jaar sinds aankoop van mijn Zoe)
- My z.e. connect pro (geen eindtijd erbij)
- Coyote Series (aangekocht 11/28/16 dus niet door mij)

R-Link Store icoon in auto nog altijd 'greyed out'. En ik kan dus nergens vinden hoe ik TomTom Live zou kunnen updaten. Volgens Renault moet dat in de Store kunnen.

Oh, en als ik de Toolbox download en de VIN invoer (welke ik ook voor de My Renault app en R-Link store heb gebruikt en plak uit dezelfde bron) krijg ik 'ressource not found' te zien en kan ik er dus niks mee.

Kan er geen kaas van maken :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Schutter
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2012 21:28
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door Schutter »

Ik las in een eerder bericht van je dat je het had over rlink evolution. Volgens mij hebben we een gewone rlink. Misschien heb je daardoor de verkeerde toolbox geïnstalleerd (?). Ik heb die van mij hier gedownload:
https://cdn.sa.services.tomtom.com/stat ... oolbox.exe

Die installeren, dan SD kaart (van TomTom) in de pc. Dan zou de toolbox de auto moeten herkennen en zou het programma aan de slag moeten gaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door theritz »

Waar heb je die weg? Ik heb een Macbook geen Windows :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Schutter
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2012 21:28
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door Schutter »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door theritz »

Heb inmiddels kunnen updaten dankzij de juiste Toolkit. Renault Nederland heeft 'iets' uitgehaald want TomTom Live verschijnt niet in mijn R-Link Store en dat zagen zij ook mis gaan. Dat zou vandaag goed moeten gaan, vooralsnog zie ik het nog niet beschikbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Schutter
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2012 21:28
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door Schutter »

Wat een gehannes zeg. Maar in ieder geval een stap verder. Als ik jou was zou ik de komende dagen af en toe de SD kaart in de pc doen. Dat gaf bij mij in het begin (nadat de software werkte) af en toe een update. Nu heb ik inmiddels alles op 2 date. Benieuwd of je het allemaal voor elkaar krijgt, succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door theritz »

Ja, het is echt gehannes. Renault lijkt allemaal losse systemen te hebben en niet één database met al hun wagens erin. Ofzo.

Vooralsnog staat 'LIVE SERVICES' op inactief en verlopen in 2017. Geen optie tot verlengen. Dat zou na een paar dagen gefixt moeten zijn, morgen uiterlijk dus. De 'MY Z.E INTER@CTIVE 12 MAANDEN' staat nu in ieder geval wel actief, die stond tot eergisteren ook inactief en niet te verlengen. Wat alles doet is mij trouwens ook niet echt duidelijk. Zo hoor ik over een Connectivity Pack maar daar heb ik in mijn R-Link store of My Renault website niets van gezien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Schutter
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2012 21:28
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door Schutter »

Ik heb (in de MyRenault app) actief:
My Z.E. inter@ctive (36 maand tot 2025) kreeg ik bij de aankoop van de auto.
My Z.E. Connect (35 maand tot 2025) kreeg ik bij de aankoop van de auto.
En
TomTom live en connect (verloopt binnenkort)
Coyote services (verloopt binnenkort).

Morgen even afwachten en anders weer bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door theritz »

Inmiddels heeft Renault Nederland het laten fixen door Renault Frankrijk. Geen idee wat nu de exacte oorzaak was maar ik kreeg op een gegeven moment een email in het frans dat mijn auto uit mon garage was verwijderd. Dat zal daar in Frankrijk gedaan zijn. Daarna kon ik 'm toevoegen (belletje van support NL) en werkte alles weer. Ik kan nu TomTom Live aansluiten etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Schutter
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2012 21:28
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door Schutter »

Nou nou wat een bevalling. Maar het is gelukt, gefeliciteerd en vele veilige kilometers!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



This-Game
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 mei 2022 21:20
Actief als: particulier

Re: R-Link in 2dehands Zoe geen services

Bericht door This-Game »

Nou, dat drama is dus helaas iets dat vaker voor komt. Vorige week een Talisman gekocht met Rlink 2 en die had ook allerlei berichten van verlopen services. Maar bij verlengen / opnieuw kopen ging er steeds iets mis. Wel verbinding, maar na intikken email voor de factuur van gratis service kwam een error.
Aanmelden bij Myrenault en rlinkstore ging ook al niet. De 1e is Ren NL helpdesk geregeld, die moesten de auto omkoppelen. De 2de deden ze op dezelfde manier als ik al had gedaan via ipad en firefox en Edge op win10, dat ging daar wel goed.
Tot slot nog via een gps forum de wls file kunnen ontleden en oud kaartinfo terugstoppen om de 2019/2020q4 update te kunnen zien/downloaden ipv een franse melding over een verplichte systeemupdate nadat ik de auto signature had opgehaald voor de toolbox.

Maar manman wat een gedoe. En dan nog al die vage namen als Discovery services en Connection Pack. Had nog paar jaar tomtom traffic, maar dat bleken de live updates te zijn, niet de kaarten.
Heb al gevonden dat de servicebeurt bij aflevering een paar weken kan duren voordat RN dat verwerkt heeft in Myrenault, ik zie nu nog de beurten die de vorige eigenaar heeft laten doen, maar niet mijn verse APK en afleverbeurt.
Een kaart kopen heeft ook geen nut, in de store staat de 2019 versie met data uit 2020 data die recht geeft op 1 update.

20 jaar geleden al een magneti marelli nav systeem in de fiat gehad, helaas is dat nog steeds niet verbeterd. Geen zin om een paar weken aan te rommelen, dus dan maar de igo partitie patchen met “gpskracht”. Gelukkig al wel v7.0.24.166 erop, ondanks dat RN bleef beweren dat v3.3 de hoogste zou zijn en ik notabene na ingeven van VIN op de connect site een v7.0.24.160.zip te downloaden kreeg :roll: :roll:
Kijk na de vakantie wel of ik de stap naar v9.0 ga doen, moet nog testen of android-auto het al doet en of mijn oude odbii stekker toevallig werkt in deze.
Talisman Estate Tce150 Gris Cassiopée Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht