Probleem rond nokkenasversteller Clio 3

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Rik_vdp
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2022 13:43
Actief als: particulier

Probleem rond nokkenasversteller Clio 3

Bericht door Rik_vdp »

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Clio 3 1,6 16V met de K4M motor. Begin dit jaar begon de auto de klassieke ratel tijdens het starten te vertonen dit werdt steeds iets erger totdat je hem vaak twee keer moest starten. De auto was inmiddels ook toe aan een nieuwe distributieriem olie en filter, dus bij het vervangen van de distributie heb ik de nokkenasversteller direct meegenomen en gemonteerd met de juiste blokkeer tools.
Nou komt het vreemde de auto heeft een week lang probleemloos gepresteerd (naar mijn mening had hij zelfs meer pit dan voorheen) maar na een week is de ratel bij het starten weer teruggekomen. Hij doet het ook niet iedere keer, soms start hij normaal met koude motor soms ook niet. Hij rateld ook wel eens als de motor niet lang daarvoor heeft gelopen een beetje willekeurig dus.

Wat heb ik al bekeken
- de plunjer zeef is schoon en hij beweegt als ik hem aansluit op een voedingsspanning.
- op het moment dat de motor loopt meet ik 12v op de stekker van de plunjer (ik merk niks aan het lopen van de motor met de stekker los of aangesloten).
- geen lampjes op het dashboard en geen foutcodes (met een eenvoudig uitleesapparaatje)
- de olie en het oliefilter zijn ook nieuw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16011
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Probleem rond nokkenasversteller Clio 3

Bericht door mechanic »

Mogelijk een defect onderdeel en dus garantie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht