Hallo,
Ik heb een probleem met mijn Clio 3 1,6 16V met de K4M motor. Begin dit jaar begon de auto de klassieke ratel tijdens het starten te vertonen dit werdt steeds iets erger totdat je hem vaak twee keer moest starten. De auto was inmiddels ook toe aan een nieuwe distributieriem olie en filter, dus bij het vervangen van de distributie heb ik de nokkenasversteller direct meegenomen en gemonteerd met de juiste blokkeer tools.
Nou komt het vreemde de auto heeft een week lang probleemloos gepresteerd (naar mijn mening had hij zelfs meer pit dan voorheen) maar na een week is de ratel bij het starten weer teruggekomen. Hij doet het ook niet iedere keer, soms start hij normaal met koude motor soms ook niet. Hij rateld ook wel eens als de motor niet lang daarvoor heeft gelopen een beetje willekeurig dus.
Wat heb ik al bekeken
- de plunjer zeef is schoon en hij beweegt als ik hem aansluit op een voedingsspanning.
- op het moment dat de motor loopt meet ik 12v op de stekker van de plunjer (ik merk niks aan het lopen van de motor met de stekker los of aangesloten).
- geen lampjes op het dashboard en geen foutcodes (met een eenvoudig uitleesapparaatje)
- de olie en het oliefilter zijn ook nieuw
Probleem rond nokkenasversteller Clio 3
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 mei 2025 13:25
- Actief als: particulier
Re: Probleem rond nokkenasversteller Clio 3
Mogelijk een defect onderdeel en dus garantie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-