controleer parkeer hulp melding af en toe

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
KRG1953
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2022 15:29
Actief als: particulier

controleer parkeer hulp melding af en toe

Bericht door KRG1953 »

Ik heb een Renault Captur 120 TCE 150 pk automaat van maart 2019.

Sinds ik de auto heb ( juni 2022) is er een trekhaak gemonteerd.

Ik heb af en toe een hardnekkige storing: controleer parkeerhulp

Deze gaat soms pas na een paar dagen weer weg. Ook de irritante oranje lamp met steeksleutel brandt dan.

Bovag dealer (niet officieel Renault) heeft al een linker achter sensor vervangen. Maar probleem blijft.
Vorige week bleef zelfs de achteruitrijcamera het doen terwijl ik al weer lang vooruit reed. Ik kreeg het scherm niet meer uit ook. Pas na een uur of zo resette het display systeem zichzelf uiteindelijk. Heel raar verschijnsel.

Is het bij dit type zo dat ik zelf in het menu elke keer als ik een aanhanger koppel of een fietsenrek plaats, ik de parkeerhulp achter moet uit zetten ?

En als ik dat niet doe , treden er dan mogelijk de bovengenoemde problemen daardoor op ? Het instructie boekje zegt daar niet veel over. Wel dat je het allemaal kunt uitschakelen.

de ene renault dealer zegt dat het niet hoeft maar dat het automatisch wordt gedetecteerd als er een stekker wordt geplaatst in de trekhaak aansluiting.

De andere zegt dat ik het wek moet uitschakelen als er iets op de trekhaak hangt.

Wat is waar ?? En is het een storing ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JvdK
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2022 20:05
Actief als: particulier

Re: controleer parkeer hulp melding af en toe

Bericht door JvdK »

Er is over dit onderwerp (probleem) al veel beschreven in het Captur 1/Captur 2 deel van dit forum.

Als de trekhaak gemonteerd is bij een Renault dealer hebben ze m.b.v. hun eigen Renault computerprogramma (Click?) in het systeen van de Captur aangegeven dat er een trekhaak gemonteerd is. Dan zou het probleem zich niet voor doen. Een niet Renaultdealer (BOVAG of niet) heeft niet de beschikking over het computerprogramma van Renault.
Lijkt mij dat je eenvoudig met je fietsendrager bij een Renaultdealer kan laten zien wat het probleem is. Zij kunnen dan e.e.a. controleren. Mocht de trekhaak niet door een Renaultdealer zijn geplaatst (lijkt hier het geval te zijn) dan is het de vraag of het via een aanpassing in het computersysteem opgelost kan worden.

Voor nu is je probleem eenvoudig op te lossen door iedere keer dat je een aanhangwagen of fietsendrager koppelt, je de parkeersensoren achter uit zet. Mocht je geen verwijderbare trekhaak hebben laten monteren, en zit de trekhaak in het zicht van de sensor, dan kan het probleem zich ook zonder aanhangwagen of fietsendrager voordoen. Dan zou je de parkeersensoren achter dus permanent uit kunnen zetten tot achterhaald is hoe dit probleem opgelost kan worden.
2010-2022 Renault Clio 1.6-16V 110PK 3-drs Dynamique luxe blauw/grijs
2016-2022 Renault Scenic III 1.6-16V 5-drs Celsium Gris Patine
2022-heden Renault Captur 120 TCe Intens 5-drs Noir Etoile/Ivoire

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht