Te veel blowby Twingo D4F770

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
Moxxii
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2020 17:06
Actief als: particulier

Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door Moxxii »

Hoi hoi Renault liefhebbers,

Ik zit met een dilemma. Ik heb een fijne en goede Twingo ph2 uit 2012 met zo'n 158.000km op de klok.
Sinds september 2020 rijd ik er al mijn wekelijkse kilometers mee, altijd in comfort en heerlijk ontspannen (Dynamique, dus cruise en acc onder anderen). Sinds de aanschaf al het een en ander aan onderhoud gedaan, zoals; olie, nieuwe filters, bougies, blokken en schijven voor, daarnaast een nieuwe voor veer en twee nieuwe voorbanden. Een maand of drie geleden zijn de kleppen gesteld en is de klepdekselpakking vervangen omdat deze ondicht was achterop de motor.

Dit was ook mooi op tijd want inmiddels begon de auto steeds minder soepel te lopen. Ik had ook in steeds hevigere maten te maken met een ”knikkende" versnellingspook.

Voor die pook ben ik al eens eerder bij een garage geweest, maar daar was niks mee aan de hand, ondanks dat hij laag in de toeren met constant lichte belasting aan het "knikken" was. Volgens de garage was dit normaal en viel het mee. Dit kwam doordat er schakelstangen gebruikt werden. Oke, ik wist dat het met lastwissel normaal was, maar tijdens het rijden met constante snelheid? Niet eerder van gehoord. Maar goed. Ik liet het maar voor wat het was.

Terug naar vlak na het kleppen stellen. De auto reed de eerste 3 dagen weer als de brandweer. Mooi soepel en lekker kracht onderin. Hing ook weer goed aan het gas.
Helaas was dit van korte duur. Sinds het moment dat ik de auto bij de garage had opgehaald ging de motor met iedere keer rijden steeds slechter lopen. Tot op het punt waarop de auto plopte in de uitlaat en stationair bijna afsloeg. Daar is de auto nog twee keer voor terug geweest onder garantie. Twee keer over hele auto nagelopen, met een identieke Twingo onderdelen uitgewisseld, het hielp allemaal niks. Mijn auto bleef slechter lopen dan het exemplaar er naast. Uiteindelijk hebben ze de kleppen iets ruimer afgesteld en was er al een stuk beter mee te rijden. Nu, zo'n 3 maanden en net 1000km verder (corona enz. praat me er niet over :o ) contact opgenomen met de garage voor een kleine beurt. Nog gevraagd of ze misschien de carter ventilatie de vorige keer gecontroleerd hebben en hoeveel de motor uit de vuldop mag blazen.

Ik wist dat de motor al een tijdje relatief veel (in mijn opinie te veel) via de vuldop blies, maar daar hebben ze toen bij de garage niet naar gekeken, ondanks goede testuitslagen bij alle mogelijke dingen om het slechte lopen van de auto op te lossen.

Dus ik langs gegaan om een afspraak te maken en die twee dingen kort te vragen. Conclusie was dat de carter ventilatie werkte naar behoren, de blowby van de motor was echter veel te veel (zelfde hoeveelheid als uit de uitlaat).

Dat was het dan... monteur zei nog dat we een motor flush konden proberen met de geplande beurt en als dat niet hielp het waarschijnlijk versleten zuigerveren zijn. Duur grapje. Zijn advies, kijk maar vast naar een nieuwe auto. Hij loopt nog niet zo slecht dat je er wat aan zou laten doen, maar lang doorrijden beveelt hij ook niet aan.

Ik weet dat op dit moment de occasionmarkt echt slecht is, en ik heb ook geen trek om nog een hoop geld bij te leggen voor een andere Twingo, of liever een Clio 3. Aan de andere kant denk ik dat een complete motorrevisie of nieuwe (/gebruikte) motor ook niet goedkoper is.
Hebben jullie een idee wat de blowby zou kunnen zijn? En wat zou een motorrevisie van dit type kosten, complete revisie met dichtingen? Toch maar dit wagentje inruilen ondanks dat ie verder nog goed is en bevalt?

Een Clio 3 lijkt me ook wel prettig, eigenlijk is de Twingo net te klein en wat meer comfort zou ook geen kwaad kunnen, maar om daar alleen een auto voor weg te doen vind ik ook zowat.

Ik hoor graag jullie ideeën!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door mechanic »

Wat is er allemaal gecontroleerd, compressietest en een cilinder lektest?
Dat zijj belangrijke zaken om uit te sluiten, zonder is het eigenlijk geen diagnose.

Geld stoppen in een auto die je wellicht liever vervangt is onverstandig in mijn ogen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door Valkenet »

Loopt de motor wel netjes op 4 cil.
De parafhan wil wel eens lekken, en lekt het regenwater precies op de 2 cil. Door het vocht op de bougiekabels gaat de motor overslaan.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Moxxii
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2020 17:06
Actief als: particulier

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door Moxxii »

mechanic schreef: 17 jan 2022 18:37 Wat is er allemaal gecontroleerd, compressietest en een cilinder lektest?
Dat zijj belangrijke zaken om uit te sluiten, zonder is het eigenlijk geen diagnose.

Geld stoppen in een auto die je wellicht liever vervangt is onverstandig in mijn ogen.
Compressie is getest alle cylinders zaten netjes rond de 13 bar, met olievuldop er op. O2 sensoren waren goed, uitlaat gassen meting was goed, bobines, kabels, pluggen, injectors (niet op een testbank getest) waren goed. De timing is gecontroleerd, er waren geen vacuüm lekken te ontdekken met gebruik van gas. Alle sensoren waren ook in orde. Carter ventilatie ook. Er zijn twee monteurs meer dan 3 volle dagen mee bezig geweest en tot eigen frustratie konden ze er ook niet uit komen. (Dit is zo uit mijn hoofd wat ze gecheckt hebben) cylinder lektest gaan ze morgen uitvoeren en dan krijgt de auto ook een kleine beurt. Misschien komt er ook iets dikkere olie in als dit kan. Hopelijk helpt dat de blowby iets verminderen. De lektest morgen zal vast uitwijzen hoe erg de situatie is.

Ook voor [mention]Valkenet[/mention]
Daarnaast zet de auto helemaal geen foutcodes, zijn er volgens de computer geen misfires, ondanks dat ik soms het gevoel heb dat er een cylinder af en toe eentje mist. Dit is vooral stationair aanwezig en is niet op een cylinder terug te wijzen omdat het niet constant en continu is. Als ik bijvoorbeeld AC aanzet trekt de motor het toerental wat omhoog en loopt ie goed. Normaal stationair vind ik zelf ook erg laag. Hij redt het net om op 650rpm te draaien, maar doet dat even strak. Daarnaast wil hij stationair nog wel een seconde of 10 echt sputteren als ik vanaf de snelweg of een 80 weg tot stilstand kom, voor een stoplicht o.i.d. Je krijgt bijna het gevoel dat de motor dan er mee wil stoppen, echter pakt ie het na een seconde of 5 wel weer op. Daarnaast verslikt ie zich wel eens met wegrijden en "stuitert" de motor op de steunen om vervolgens als de auto rolt weer gewoon op te pakken. De paravan is schoon en lijkt voor zover niet te lekken. De motor lijkt dit onafhankelijk van het weer te doen, alleen in open loop, vlak na het starten of met de AC aan loopt hij mooi soepel.

Dit is ook het enige technische mankement dat we hebben gezien en dat zou kunnen verklaren waarom de motor slecht loopt. Op het moment dat je de vuldop er af draait, loopt ie ook wat slechter, al lijkt me dat logisch.
Morgen als ik bericht van de garage heb, zal ik ook even een update posten met de resultaten van de cylinder lektest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door Valkenet »

Toch zou ik als eerste eens de bougies vervangen. Kost het minste en zijn belangrijk.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door mechanic »

Gek, er is 6 dagen gewerkt en geen lektest gedaan.
Compressie is dus goed, dat verkleint de kans op serieuze schade. Immers er wordt voldoende druk opgebouwd, de lektest nog maar even afwachten inderdaad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Moxxii
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2020 17:06
Actief als: particulier

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door Moxxii »

Valkenet schreef: 18 jan 2022 07:00 Toch zou ik als eerste eens de bougies vervangen. Kost het minste en zijn belangrijk.

Groet Martin
De auto heeft zo'n 15.000km geleden nieuwe bougies gehad. Dit had ik gedaan om dan alles mooi gelijk te kunnen vervangen, filters iedere 2 jaar incl. bougies, gezien deze motoren daar nogal gevoelig voor zijn. Geef liever een paar euro uit aan bougies dan aan een nieuwe bobine en kabels. Daarvoor hadden zaten er ook al bougies in die net 10.000km er op hadden omdat ze toen de bobine vervangen hadden (orgineel Renault en was bij vorige eigenaar). Garage zei ook dat het de juiste bougies waren en dat ze perfect werkten. Naast de bobine en kabels hadden ze ook de bougies met een gelijke Twingo gewisseld. Dit alles maakte geen verschil.

Ik vertrouw er dan ook op dat dit niet het probleem is.

Als ik het goed herinner, zou het in dit geval dan ook om een secundaire misfire gaan. Dus dat er wel brandstof en vonk aanwezig zijn, maar niet genoeg lucht of slecht mengsel, etc. waardoor die soms mist/onvolledig/niet optimaal vuurt.

De primaire misfire is iets wat de ecu kan registreren geloof ik, dan heb je het over een injector die niet (juist) inspuit of een niet vonkende bougie. Uiteraard is dit niet helemaal waterdicht, maar dat zou niet direct duiden op een kapotte bobine, bougie of injector.
Uiteraard is dit allemaal theorie en heb ik helaas niet zelf de spullen om dit allemaal na te lopen.

[mention]mechanic[/mention] de auto is er exclusief de initiële reparatie nog twee keer voor terug geweest. 1x 1 dag en 1x 3 dagen. De tweede keer heeft halverwege een andere monteur het overgenomen omdat de eerste monteur er niet uit kwam en er in vastliep. In totaal hebben ze alles minimaal 2 keer compleet nagelopen. En hadden ze alles getest. Ik weet niet meer of ze toen een cylinder lektest hebben gedaan, maar ik geloof dat het vanwege de goede initiële compressie toen niet uit is gevoerd (misschien dat ik dit invul hoor. Weet ook niet zeker of dit gedaan is of niet). Gelukkig hebben ze dit alles toen kosteloos gedaan en kreeg ik zelfs een gratis leenauto, ondanks dat ze uiteindelijk niks hadden gevonden.

Ik wacht het resultaat af en die paar euro heb ik er ook meer dan voor over gezien de service die ze tot nu toe geleverd hebben.

Dan is het de vraag of het een andere motor wordt wordt of een andere auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door mechanic »

Met deze 2 tests begin je eigenlijk bij dergelijke problemen.
Aanvullende info:https://www.mvwautotechniek.nl/compress ... erlektest/

Een lekke koppakking is ook een mogelijkheid, gebeurd vaak elk geval.

Vraag me simpelweg af hoe er te werk gegaan is, dergelijke euvels moeten voor een goed garagebedrijf niet moeilijk te lokaliseren zijn.

Afwachten maar.

Overigens, elke 10-15 duizend kilometer de bougies vervangen is werkelijk nèrgens voor nodig.
De interval is 60.000km, dat is prima haalbaar. Er is destijds een wijziging geweest dat er een ander type bobine geleverd werd, met de kabels eraan gegoten (of juist los, lang geleden).

Toegevoegd in 1 uur 22 minuten 28 secondes:
Overigens, er zijn voor deze motor 2 verschillende klep afstellingen. Geen idee of de garage dit bedoeld met 'ruimer afstellen'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Moxxii
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2020 17:06
Actief als: particulier

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door Moxxii »

Onnodige citaten verwijderd.

Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.
Moderator

In eerste instantie, voordat ze de kleppen ruimer hadden gesteld, was de klacht dat de auto slecht liep en waren de brandstof trims zwaar negatief. Het gekke was, korte termijn dook standaard lager dan -25% en soms zelfs onder de -50%. Dit zorgde niet eens voor een storingslampje of zelfs een code. Lange termijn stond vrijwel vast op +7,8%. In de praktijk werd de korte termijn trim alleen positiever als je of flink het pedaal intrapte, of op de snelweg reed. Er waren dan getallen als -5%/+10% te zien. Op basis daarvan en het merkbaar ook slecht lopen/ploffen in de uitlaat, gingen ze zoeken. Dit heeft er toe geleid dat ze twee keer opnieuw de kleppen hebben gesteld, waarvan de laatste keer "ruimer". De monteur die de laatste keer gesteld heeft, vertelde dat de kleppen binnen bepaalde marges moesten vallen en het dan voldeed, maar dat je binnen die marges dus in het midden, strakker of iets ruimer kon zitten. Dat laatste had hij dus gedaan, waarna de auto weer redelijk fatsoenlijk liep.
Verder had ik geen klachten met oververhitting, leeg koelwater reservoir en ik geloof dat ze inderdaad ook getest hadden op koppakking met zo'n CO2 tester op het koelwaterreservoir.

Dat bougies 60k mee kunnen weet ik. Ook weet ik dat bobines een zwak punt zijn bij deze motoren. Vandaar dat ik liever kies om ze iets vaker te vervangen en daarmee slijtage aan de bobines te beperken.

Op je edit: dat vertelden ze me bij de garage ook. Dit hebben ze in totaal drie keer gecontroleerd. Ze hadden zeker weten de juiste nummers gebruikt. De monteur die ze ruimer heeft gezet heeft jaren lang bij Renault gewerkt en zei dat het wel vaker voorkwam dat hij ze op gevoel net iets anders afstelde waardoor ze beter liepen. Dit was echt exemplarisch zei hij.

Richting het einde van de middag heb ik nog getelefoneerd met de garage. Op mijn verzoek(of dat dit hielp en kon) en in overleg met de fabrikant hebben ze er nu 5w40 olie in gedaan ipv de standaard 5w30. Toen waren ze net begonnen met een lektest op de eerste cylinder en besloten ze toch maar eerst een gewone compressie test uit te voeren. Geen idee nog waarom, ze zaten een beetje krap in de tijd dus ik heb gezegd dat ik de auto morgenochtend nog kan missen, dan zullen zou de monteur ook uitleg en de resultaten geven.

Mijn gevoel zegt dat als ze eerst toch nog voor een compressie test gaan en daarna pas een cylinder lektest doen, dit echt foute boel is. Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar zie zelf geen reden om als de cylinder niet aflekt, je eerst nog weer een compressie test zou doen. Zoals ik al zei, morgen krijg ik tekst en uitleg, maar ik vrees het ergste.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door mechanic »

Begrijp me niet verkeerd, je verhaal is opzich duidelijk, het is al met al een vreemd verhaal van de garage.

Toen deze motortjes net uit kwamem ging er een 10w40 viscositeit olie in, dat was prima. Buiten koppakking en klepspeling zijn dit vrij probleemloze blokken gewoonlijk.

De koppakking kan bijvoorbeeld ook lekken in het oliekanaal, dan merk je dat aan een co-snuffelaar niet.

Het zijn simpele motoren, afwachten nog een dagje.

Met een goede lektest en compressie is er geen onherstelbare schade elk geval.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Moxxii
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2020 17:06
Actief als: particulier

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door Moxxii »

Oke, ja daar heb je wel een punt. Op wat voor manier ga je er achter komen dan, als het een oliekanaal is? Kop er af? En dan hopen dat er ondertussen geen schade is ontstaan aan of de kop, of het blok? Want zuigerveren hoeven ook niet bij iedere cylinder even slecht te zijn of überhaupt bij meer dan een slecht te zijn toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Moxxii
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2020 17:06
Actief als: particulier

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door Moxxii »

Update over de Twingo:
Net de auto opgehaald. Ergens wel goed nieuws. De druk uit de vuldop komt niet van de cylinders af. In zoverre, ze waren eerst begonnen met een lektest op 1 cylinder maar zijn daarna meteen op een compressie test overgegaan want de cylinder sloot heel goed af. Compressie test kwam uit op 3 cylinders rond de 11 bar en een cylinder zat een stuk hoger, namelijk op 11,25 bar (meende dat de vorige test ong. 13 bar was op alle cylinders, maar ik zal de cijfers wel verkeerd onthouden hebben. Ook de carterventilatie hebben ze nog een keer nagekeken. Was allemaal super. Bougies zagen er ook allemaal nog goed uit.

En nu dan? Garage heeft ook geen idee waar het aan kan liggen.
Kanttekening is dat de testen zijn gedaan na de kleine beurt, waarin ze 5w40 hebben bijgevuld ipv de standaard 5w30 op mijn verzoek.

Ik vroeg nog over de koppakking, en de monteur zei dat dat het ook niet kon zijn omdat hoe dan ook, koelwater en olie bij elkaar zouden moeten komen. ergens curieus, maar goed. Dat zal hij beter weten dan ik.
En als het al een koppakking zou zijn, zou je dat in je compressietest ook terug moeten zien lijkt me, dat er eentje lager is dan de anderen.

Er lijkt dus niks aan te mankeren, maar op magische wijze beamen de garage en ik dat de auto slechter loopt dan gemiddeld en dat er meer druk uit de vuldop komt dan normaal.
Niet te verklaren. Voor nu eerst nog maar eens duiken in wat het kan zijn ipv naar een nieuwe auto kijken, scheelt weer een hoop centjes.

Suggesties zijn welkom :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door mechanic »

Ja als de garage het niet weet..
Is er bijvoorbeeld eens gemeten hoe hoog deze druk in de motor is? Is de carterventilatie afgekoppeld en zakt daarna deze druk?
M.a.w, is er wel een een probleem aangaande deze blowby? Dan zijn er meer problemen gewoonlijk, pakkingen welke eruit geblazen worden, olie verbruik etcetera.

Het punt is dat als deze testen direct gedaan waren had je het meteen uit kunnen sluiten.
11bar compressie is prima, 11,25 is een marginaal verschil en mag geen naam hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Moxxii
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2020 17:06
Actief als: particulier

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door Moxxii »

De druk in de motor hebben ze nooit gemeten, ook geen idee wat er gebeurd met afgekoppelde carterventilatie (neem aan dat je dan bedoelt dat ie beneden bij het blok afgekoppeld wordt/de opening daar afgestopt wordt? Je zou natuurlijk ook aan de luchtfilter en gasklep zijde beide uiteinden af kunnen stoppen voor het zelfde effect?
Ik zelf noem het blowby en qua hoe het er uit komt, is het te vergelijken met wat er uit de uitlaat blaast, nagenoegen gelijk.
Over pakkingen gesproken, de klepdeksel pakking was achterop het blok aan het lekken voordat ik de kleppen liet stellen. Dit is ook de reden waarom de auto bij de garage kwam. Gezien het motortje toen al niet helemaal vrolijk liep en de klachten in lijn waren met slechte klep afstelling, heb ik dat tegelijk laten doen. Toen de klepdeksel pakking lekte, verdween er ook wel wat olie van de pijlstok en een paar dagen voor de afspraak begon ik het ook wel in het interieur te ruiken met rijden, vooral laag in de toeren.
Dus in die zin zou je kunnen speculeren dat daardoor wel de pakking naar buiten werd geblazen. Daarnaast heb ik in december 2020, toen ik de bougies vervangen had, ook iets olie op een bougie gezien. Dit had voor mij geen naam, omdat het echt meer zweet was dan dat er olie in stond en dat ding doorweekt was (met op de bougie bedoel ik dus het gedeelte buiten de verbrandingskamer en dan alleen op het moer gedeelte zeg maar). Hopelijk is het niet zo erg dat er straks keerringen uit geblazen worden.

Waarom zou de druk uit de motor moeten dalen als je de carterventilatie afkoppelt? (ik vraag dit uit eigen nieuwsgierigheid omdat ik niet zo weet waarom dit het geval zou zijn)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door mechanic »

Carterdruk is er altijd door de constructie van de motor.
De compressie en de cilinderlektest zijn goed, dus de basis van de motor is in orde. Dat betekend bij een te hoge druk dat er een verstopping zit waardoor de druk niet weg kan. De carterventilatie dus, die is echter op de een of andere manier ook goed bevonden.

Dan blijft er dus over dat er of niet goed gemeten (en er toch een defect is), of er is niks aan de hand.

Bij zo hard blazen uit de oliedop als de uitlaat, kan ik enkel concluderen via dit forum dat er iets mis is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ap1
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2016 21:56
Actief als: particulier

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door ap1 »

Tja 11 bar. Niet echt geweldig. De blowby spreekt voor zich en de oorzaak zal versleten zuigerveren zijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 527
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door maestro12 »

Onnodige citaten verwijderd.

Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.
Moderator

Waar haal je deze wijsheid vandaan??
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ap1
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2016 21:56
Actief als: particulier

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door ap1 »

Ervaring

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tiesto
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jul 2019 19:52
Actief als: particulier

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door Tiesto »

Ben benieuwd wat er uiteindelijk uitgekomen is?

Hoop voor de topicstarter heeft hij nu weer een probleemloze Twingo!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dominus
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2022 05:16
Actief als: particulier

Re: Te veel blowby Twingo D4F770

Bericht door Dominus »

Koppakking doorgeslagen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht