Extreem lage range

Plaats reactie

Topic author
zoezoe
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2023 19:24
Actief als: particulier

Extreem lage range

Bericht door zoezoe »

Hi, ik heb een aantal maanden terug een Renault Zoe Q210 uit 2014 met een kilometerstand van 78.000 km gekocht bij een autobedrijf. Al sinds ik de auto heb is de actieradius erg laag; zo kom ik met een volle accu niet boven de 98 km uit (en dit bij zachte temperaturen zoals in september). Ik heb contact gehad met RCI en zij geven aan dat de capaciteit van de accu 93% is. De auto geeft sinds kort ook een melding: Elektrisch systeem controleren.
Ik heb erg weinig verstand van auto’s, en dus ook elektrische auto’s, en hoop dat ik hier verder geholpen kan worden door mensen met dezelfde ervaring.

Ik heb rondgekeken op het forum en heb gelezen dat er iets bestaat als een SOH. Klopt het dat dit iets anders is dan de accucapaciteit? Ik heb ook iets gelezen over een conctractuele vervanging bij 75%. Kan iemand mij daar meer over vertellen? In het huurcontract van RCI heb ik daar niets over kunnen vinden.

Ik heb begrepen dat de SOH achterhaald kan worden via CanZE. Nu is het nog maar de vraag of dat gaat lukken, aangezien de Renault garage in mijn buurt er niet in is geslaagd om mijn auto uit te lezen. Dit wilden ze doen dmv externe hulp, maar een indicatie van de kosten konden ze me niet geven. Hierop heb ik besloten eerst e.e.a. uit te zoeken voordat ik dit door hen liet doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Henk68
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 jun 2022 12:33
Actief als: particulier

Re: Extreem lage range

Bericht door Henk68 »

Ik zou naar een Renault garage gaan met ZE werkplaats ,daar zou het toch moeten lukken.
Niet alle Renault garages hebben een ZE monteur.
Renault Zoe R135 Intens bj 2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Extreem lage range

Bericht door Sordone »

Indien u in uw profiel of antwoord aangeeft in welke regio u zich bevindt kunt u mogelijk hulp met Canze krijgen van een mede Zoe-eigenaar. De melding Controleer Electrisch Systeem kan duiden op een zwakke 12V accu. Er zijn nagenoeg geen zoe’s met een slechte 400v accu. Wel missen sommige (en ik denk deze ook) de zgn. BMS update waardoor de software denkt dat de accu capaciteit minder is.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
zoezoe
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2023 19:24
Actief als: particulier

Re: Extreem lage range

Bericht door zoezoe »

Hulp zou heel prettig zijn :) Ik woon in omgeving Rotterdam/Den Haag

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Henk68
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 jun 2022 12:33
Actief als: particulier

Re: Extreem lage range

Bericht door Henk68 »

Ik zou naar een Renault garage gaan met ZE werkplaats ,daar zou het toch moeten lukken.
Niet alle Renault garages hebben een ZE monteur. De melding Controleer Electrisch Systeem kan duiden op een zwakke 12V accu. Er zijn nagenoeg geen zoe’s met een slechte 400v accu. Wel missen sommige (en ik denk deze ook) de zgn. BMS update waardoor de software denkt dat de accu capaciteit minder is.
Renault Zeeuw in Delfgauw is een ZE garage.Exportweg 2
2645 ED Delfgauw
Renault Zoe R135 Intens bj 2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in