Hulp gevraagd:Talisman of toch Megane...

Plaats reactie

Topic author
Age_D5
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2023 20:19
Actief als: particulier

Hulp gevraagd:Talisman of toch Megane...

Bericht door Age_D5 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Na lang Volvo gereden te hebben, S60, V50 en V70 (5 cilinders onverwoestbaar) is mijn huidige V70 verkocht aan een familielid. En dan ga je uuuuuren googelen. Opel, Ford en Mazda vallen af. Zodoende ben ik nu op zoek naar een Talisman of Megane van bouwjaar 2017/2018.

Nu schrok ik ontzettend van de gebreken, problemen en het gedoe. Mijn budget is 20.000 euro, ongeveer. Ik wil persé een automaat en een rijkelijk aangeklede versie. Bij de Megane moet het de bose of GT line zijn. Bij de Talisman heb ik een mooie op het oog bij Hekkert in Roermond.

Nu zit hier megaveel kennis. Wat moet ik wel/niet kopen... Waar moet ik voorbij lopen? Alle tips zijn van harte welkom!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stadium III
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 270
Lid geworden op: 22 nov 2015 19:24
Actief als: particulier

Re: Hulp gevraagd:Talisman of toch Megane...

Bericht door stadium III »

Talisman in mijn ogen een mooiere auto !
Maar er staan ook een paar mooie laguna 3 coupe 3.5 ltr v6 te koop !!
Laguna 3 2.0 Turbo BJ 2009
Megane 2 2.0 Cabrio BJ 2004

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Age_D5
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2023 20:19
Actief als: particulier

Re: Hulp gevraagd:Talisman of toch Megane...

Bericht door Age_D5 »

Hierbij de advertentie.

Toegevoegd in 3 minuten 36 secondes:
Ik heb ruimte nodig. Dus dat wordt hem niet. Plus ik vind de Laguna 3 van binnen zeer verouderd.

Hoor dat de automaat een pijnlijk punt is. Is de motor goed/sterk?
Heb altijd 210-250pk gereden echter wel met veel kilo aan auto. De massagestoel is een pijnlijk punt las ik.
Zijn kinderziektes bij dit 2018 model al enigsIns eruit? Of is dat pas bij 2019?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stadium III
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 270
Lid geworden op: 22 nov 2015 19:24
Actief als: particulier

Re: Hulp gevraagd:Talisman of toch Megane...

Bericht door stadium III »

Motoren zijn de 1.6 direct ingespoten
Er staat voldoende hier beschreven over de talisman en zijn problemen
Is het dan allemaal slecht nee denk het niet ,de volgende word hier denk ik ook een talisman
Techniek gaat vooruit en het moet allemaal kleiner en zuiniger met meer vermogen

In mijn ogen koop je een mooie auto en waarin je altijd een stuk geluk moet hebben
Laguna 3 2.0 Turbo BJ 2009
Megane 2 2.0 Cabrio BJ 2004

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Hulp gevraagd:Talisman of toch Megane...

Bericht door Renier »

Ik rij nu een half jaar in mijn Talisman Estate 1.6 Tce Initiale Paris uitvoering en het is een zalige en luxe wagen.
Ik kom uit een Laguna 2 en daarna Laguna 3 en de Talisman is in vooral ruimte een flinke verbetering.

Als het even kan zou ik gaan voor een Initiale Paris uitvoering, die is zoveel luxer! Geen seconde spijt van.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Spacecadet7
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2022 15:19
Actief als: particulier

Re: Hulp gevraagd:Talisman of toch Megane...

Bericht door Spacecadet7 »

Ik heb zelf ook in een megane bose gereden, maar dat beviel me niet waardoor ik in eerste instantie station afschreeft ( en suv wou).
Door de talisman toch gaan twijfelen, nog passat gereden.

Uit eindelijk al 2 maand tevreden eigenaar van een talisman intens. Ik had verwacht de standaard gereserveerde en gemengde gevoelens te hebben na autoaankoop, maar valt me tot nu toe mee! Uiteraard hoop ik op geluk, tegelijk gelijk verwacht ik dat 2017/2018 versies eigenlijk al opgelapt zijn?

Blijft over de normale pech of geluk die je moet hebben.

Wat ik wel overbodig vind is massage stoelen, had ik liever stuur of stoelverwarming gehad. Als normale sportieve dertiger is dat weggegooid geld ( maar ja, gewoon optie vanuit vorige eigenaar). Wellicht een tipje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Hulp gevraagd:Talisman of toch Megane...

Bericht door Renier »

Massage stoelen in de Talisman vind ik vreselijk, veel te lomp. Al is het voor nietsvermoedende passagiers wel grappig.
Stuur- en stoelverwarming is wel fijn hoor. Ik heb beide :-)
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Hulp gevraagd:Talisman of toch Megane...

Bericht door zandbak »

Op de automatische bak na is het een betrouwbare auto. Ik heb zelf de facelift Talisman en sinds een km stand van 15.000 al een schakkel issue van 3 naar 4. Ik hoor bijgeluiden wanneer de bak van 3 naar 4 schakeld en de overgang gaat niet meer voeiend. De dealer (Terwolde) komt er niet uit en wil (en Renault Nederland) de bak nog niet vervangen. Gezien ik nog garantie heb en het een lease auto betreft wacht ik gewoon tot de automaat in de soep loopt. EDC, DSG en andere dubbele koppeling automaten zijn gewoon veel kwetsbaarder dan automaten met een klasieke koppelomvormer. Je zou als je het niet aandurft ook nog kunnen kijken naar een volvo V60 van bouwjaar 2017, deze hebben een AISIN 8 traps automaat (koppelomvormer).
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht