Proefrit en aankoop Austral Onderwerp is opgelost


Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Hebben er al mensen een proefrit gemaakt, ik inmiddels wel, was direct gecharmeerd van de wagen.
Eindelijk weer eens een echte Renault, de luxe die we gewend waren en een beetje op de achtergrond was verdwenen.
Na de proefrit een nachtje over geslapen de volgende dag er een besteld.

Besteld: Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-tech Full Hybrid 200
Opties:
Kleur Bleu Iron.
Panoramisch vast glazen dak.
Pack Harman Kordon. (Aan te bevelen als je een muziekliefhebber bent)
Draadloze oplader voor smartphone. (Vond ik vreemd dat dit niet standaard was)
Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit.
4control advanced.
Head-up display.
Matrix LED adaptive driving beam koplampen.
Kofferbakbescherming. (Hondje gaat graag mee)
Afneembare Trekhaak.

Nu alleen nog 6 maanden geduld hebben voor de levering. :)
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Sjaak H
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 mar 2021 18:39
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Sjaak H »

Gefeliciteerd, gave auto met die opties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Pepone »

Vraagje, wat is een akoestische voorruit.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Dat zijn ruiten die buitengeluiden minder laten doorkomen. Ik ken ze verder ook niet ging mij om het elektrische verwarmen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Pepone »

Aha, ok.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brummel
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 jan 2020 13:33
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Brummel »

Gefeliciteerd Marcello.

Wij hebben nog geen proefrit gemaakt, maar dat zijn we wel van plan.
Onze dealer heeft wel een Austral in de showroom staan en die hebben we al bekeken.
Het wachten is op de demo auto waarmee ook proefritten gemaakt mogen worden.

Helaas ben je voor een beetje leuke uitvoering zo 50K of meer kwijt :cry2:
Voor dat geld krijg je ook nog maar standaard 2 jaar garantie :fp:
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Dankjewel Brummel,
Wat jammer dat je dealer geen wagen hebt staan voor een proefrit, je bent verkocht als je erin gereden hebt. Ja hij is zeker aan de prijs, maar je krijgt er iets voor terug. Gelukkig was de inruilprijs van mijn grand scenic redelijk goed. Nu veel geduld hebben tot de levering. Maar als het even meezit kunnen we er van de zomer mee op vakantie. Wij krijgen ook 2 jaar gratis onderhoudt of tot 50.000 km, toch 2 beurten.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chrisant
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2019 10:56
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door chrisant »

Gefeliciteerd met je aankoop.

Als voormalige Kadjar bezitter heb ik bijna een jaar lang uitgekeken naar de Austral. Toen deze midden november nog niet beschikbaar was voor een proefrit ben ik op zoek gegaan naar een alternatief, ik was het wachten op een nieuwe auto wel beu. Ook de inruilprijs bij de Renault dealer van mijn Kadjar viel tegen, en dan moest ik nog gaan wachten tot 2023 om de auto te kunnen gaan bekijken. Daarom voormalige Kadjar bezitter want sinds 1 december in het bezit van Toyota Corolla Cross met 197 pK, ook hybride, bijna alle opties er op en eraan maar wel 6K minder dan een Austral met de dezelfde opties en 10 jaar garantie waar Renault maar 2 jaar garantie geeft. En gezien de slechte ervaring met de Renault 1.2 TCE motor van mijn Kadjar (als zovelen) vind ik 2 jaar voor bijna 50 mille echt magertjes. De Austral ziet er mooi uit maar ik ben benieuwd of hij zich de komende jaren technisch staande kan houden. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen de komende tijd. Heeft er iemand überhaupt al een Austral in bezit?

Voor de liefhebbers van een Kadjar, mijn oude maatje staat te koop bij handelaar in het Limburgse Klimmen, dus niet verscheept naar Afrika zoals het eens gebeurde met een oude Megane coupé van me.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Gefeliciteerd met je aankoop, ik kan het mij voorstellen dat je niet langer wilde wachten. Ikzelf was ook Kadjar rijder, binnen een jaar terug verkocht aan de dealer en er een grand scenic voor in de plaatst genomen. Kadjar was en is GEEN Renault. Ikzelf was ook van Renault af gestapt, feb vorig je een Skoda Kodiaq besteld, maar nadat de oplevering 5 keert was uitgesteld was bij mij de lol eraf en afbesteld. Blijven doorrijden met mijn grand scenic was het besluit. Tot dat de austral zijn intrede deed. Prachtige wagen, rijdt perfect, elektrisch rijden zonder stekker geweldig.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Dankjewel Brummel,
Wat jammer dat je dealer geen wagen hebt staan voor een proefrit, je bent verkocht als je erin gereden hebt. Ja hij is zeker aan de prijs, maar je krijgt er iets voor terug. Gelukkig was de inruilprijs van mijn grand scenic redelijk goed. Nu veel geduld hebben tot de levering. Maar als het even meezit kunnen we er van de zomer mee op vakantie. Wij krijgen ook 2 jaar gratis onderhoudt of tot 50.000 km, toch 2 beurten.

Aan de beheerder van deze site, zou je je programmatuur willen nakijken, want als ik op de knop plaats reactie klik kom ik dus zoals nu weer in iemands opmerking terecht. Dus hoe dan wel te reageren? Wie een andere weg lukt het mij niet te reageren via mijn iPad.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chrisant
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2019 10:56
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door chrisant »

Marcello schreef: 13 jan 2023 21:13 Kadjar was en is GEEN Renault.
Beetje kort door de bocht reactie. Het design was gewoon Renault, het platform was inderdaad de Nissan. Maar een van dingen die Renault dan veranderde, dat deden ze juist niet goed, de motor. Ze pasten de toch al tere 1.2 motor zodanig aan dat er 15 pk meer uitkwam en de gevolgen weten we, bijna alle Kadjars uit de eerste jaren konden terug naar de garage met motor problemen. Problemen met de rollen en ketting, motor die niet zuiver loopt. Mensen die afgescheept werden met adviezen van je mag alleen Super 98 tanken etc.

En nu lees ik in reviews over de Austral over de communicatie tussen de benzine motor en elektromotor zoals, ik citeer: "Minpunt is dat er bij een vlotte rijstijl nogal eens miscommunicatie is tussen de verbrandingsmotor, de elektromotor en de versnellingsbak. Ben je op snelheid en geef je gas, dan gebeurt er in eerste instantie niets, alsof de verbrandingsmotor nog in de waakstand staat. De driecilinder springt vervolgens onbehouwen bij, waardoor het versnellen schokkerig gaat. " Wanneer ik dat lees gaan bij mij al haren overeind staan.

Daarom ben ik dus benieuwd wat dit de komende jaren gaat brengen. Ze hebben alweer gekozen voor 1.2 liter 3 cilinder met turbo. Ik zie liever toch een 4 cilinder en het liefste geen turbo maar gewoon een 1.8 of 2 liter. Maar ik hoop voor alle Austral bezitters dat Renault het nu beter voor elkaar heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Voor de een kort door de bocht, voor mij realiteit, ik was een van de eerdere Kadjar berijders, spijt vanaf dag 1. Was geen Renault op het logo na. Samen met een gemeend excuus van mijn dealer snel voor een grand scenic ingeruild.

Wat betreft de Austral, ik heb er een flinke proefrit mee gemaakt en heb hem daarbij niet gespaard met mijn rechtervoet, die bak rijd als een zonnetje, geen horten of stoten gewoon wat ik gewend ben van mijn Renault grand scenic.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Matt1980
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2023 12:01
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Matt1980 »

chrisant schreef: 14 jan 2023 17:28]


En nu lees ik in reviews over de Austral over de communicatie tussen de benzine motor en elektromotor zoals, ik citeer: "Minpunt is dat er bij een vlotte rijstijl nogal eens miscommunicatie is tussen de verbrandingsmotor, de elektromotor en de versnellingsbak. Ben je op snelheid en geef je gas, dan gebeurt er in eerste instantie niets, alsof de verbrandingsmotor nog in de waakstand staat. De driecilinder springt vervolgens onbehouwen bij, waardoor het versnellen schokkerig gaat. " Wanneer ik dat lees gaan bij mij al haren overeind staan.
Dit zijn inmiddels verouderde reviews waar je dat leest. De meeste reviews die nu online staan zijn gebaseerd op pre-productie modellen, zo rond oktober vorig jaar. Een specifieke review heeft genoteerd dat Renault toentertijd al aangaf " de miscommunicatie" te gaan verhelpen/finetunen in de productiemodellen. Dit probleem zou dus nu al verholpen moeten zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Whauw, berecht van mijn dealer ontvangen, wordt geen 6 maanden geduld hebben, maar slecht 3 maanden, eind maart rij ik al in de Austral. Dat zijn nog eens aflevertijden.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brummel
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 jan 2020 13:33
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Brummel »

Ik heb inmiddels een proefrit gemaakt.

De Austral rijdt prima en soepel, maar bij sportief rijden ervaar ik helaas toch dat de techniek af en toe moet nadenken.
Bij gas intrappen resulteert in een vertraging van 1 a 2 seconden voordat de Austral echt snelheid gaat maken.
Ik ben bang dat ik mij hieraan ga ergeren en ondanks een mooie aanbieding heb ik de koop nog niet gesloten.
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chrisant
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2019 10:56
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door chrisant »

Dat bedoel ik dus. Zo'n irritatiefactor die je voor altijd blijft achtervolgen waardoor je nooit helemaal tevreden zal zijn met je auto. Je verwacht gewoon dat de auto meteen reageert op je rechtervoet. Dus ondanks wat Matt1980 suggereert zit het probleem er dus ook bij de huidige wagens in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Welke versie heb je gereden als ik vragen mag, mag ik ook vragen hoevaak je in Nederland in staat bent in de sportmodes te rijden. Behalve in de nachten? Ik zelf heb niets ondervonden in de full hybride Alpine versie.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brummel
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 jan 2020 13:33
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Brummel »

Het was een Techno Esprit Alpine Hybrid 200.
Ik heb hem tijdens de proefrit niet in de sport modus gezet.
Ik merkte het duidelijk toen ik een paar keer een auto heb ingehaald (mag altijd graag wat gas bijgeven) 8) en
een paar keer bij het intrappen van het gaspedaal op een leeg recht stuk.
Waarschijnlijk heb je in 90% van de gevallen geen last van dit fenomeen, maar vind het toch wat ongewoon.
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

kosz
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2023 21:04
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door kosz »

Afgelopen zaterdag ook een reeks proefritten gemaakt onder andere ook in een Techno Esprit Alpine Hybrid 200.
Aangenaam verrast maar wat [mention]Brummel[/mention] aangeeft in de sportstand ervoer ik ook wel de trage reactie op het gas geven.
Dit ging buiten mijn normale rijstijl om en met normaal tot sportief rijgedrag heb ik verder niets van gemerkt.
Nu is mijn Kadjar Bose Dci EDC ook geen wonder met schakelen, maar dat is gewoon een heel andere auto.
Ten op zichte van de overige proefritten was er alleen competitie van de Kia Sportage Gt-line plus PHEV, maar die maakt aanzienlijk meer motor/rijgeluid op de snelweg als de motor aan de beurt is, en de levertijd van 12 maanden(+) hielpen ook niet mee....
Dus ben ik nu in afwachting van :

Austral Hybrid 200 techno
Metaallak Two-tone kleurstelling gris schiste / noir étoilé
Pack advanced driving assist
Pack around view camera
Pack comfort
Pack safety
Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit
Draadloze oplader voor smartphone

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Gefeliciteerd kosz met je bestelling, nu even geduld hebben. Ik rij momenteel de grand scenic ook op deze wagen zit de optie sportief welke ik nooit gebruikt hebt. Ook op mijn nu nieuw bestelde Austral zal het er dik in zitten dat ik deze niet ga gebruiken. Ik hou van lekker doorrijden, maar dat kan perfect in de comfort modus. Daarnaast wat is door rijden in Nederland tegenwoordig met al die files. :D
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chrisant
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2019 10:56
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door chrisant »

Heren,

Sinds gisteren staat er een uitgebreid review van de Austral versus de Corolla Cross online door de ANWB:


Doe er uw voordeel mee

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Van de week gezien, ze zijn beide positief over beide wagens, maar de uiteindelijke keuze gaan door beide heren naar de Austral. Kan bijna niet wachten om hem in ontvangst te nemen. LoL :D :D :D
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Matt1980
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2023 12:01
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Matt1980 »

Als aanvulling op mijn vorig bericht over dat Renault had aangegeven dat de gas response getweaked zou worden in de uiteindelijke productie auto's. Dat lijkt dus inderdaad helaas niet waargemaakt te zijn.

Week geleden mijn Iconic Esprit Alpine opgehaald. Super toffe vehikel. De satijn finish lak is een lust voor het oog. Rijdt en stuurt goed.

Maar de gas response is een tikkeltje irritanter dan ik dacht. Ik moet bekennen, 95% van de tijd kom ik niet eens in zulke situaties. Maar toch... Het hekelt mij wel als ik wil inhalen, en dat ik toch eerst maar wacht totdat de snel naderende auto in mijn linkerbuitenspiegel passeert, omdat ik weet dat ik 1-2 seconden zal gaan blijven hangen op de linkerbaan.

Dit is iets typisch wat met een update gecorrigeerd of in ieder geval verbeterd kan worden. Laten we maar starten met hopen..

Een pluspuntje, zodra de auto eenmaal reageert, wordt je rap gelanceerd door de elektromotor.

Ik heb nog andere puntjes wat mij stoort:

Geen Easy Park Assist geleverd. Alle apparatuur lijkt mij aanwezig, maar de functie is uit het systeem. Ook de Flank Guard kan ik (waarschijnlijk om die reden) niet aan zetten. Kan iemand dit verifiëren?

Geen waarschuwingssignaal tbh dode hoek. Alleen visuele indicatoren.

Geen inductielader meegeleverd (dit was tijdens bestellen in november niet als optie weergegeven, dacht vanwege de reviews dat dit standaard was)

Permanente debuggingsmeldingen in het notificaties overzicht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chrisant
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2019 10:56
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door chrisant »

En dat bedoel ik dus. Renault heeft een probleem maar ze lossen het niet op. De klant moet het maar accepteren. Ik ben blij dat ik me niet heb laten verleiden om alsnog een Austral te kopen. Ik vind sowieso een garantie van 2 jaar niet meer van deze tijd.

Je vertrouwt er toch als je je gaspedaal indrukt dat de auto meteen doet wat jij wil. Ik maak veel gebruik van de linkerbaan (ik rij vlot) en dan wil ik ook dat die auto mee gaat. Nou ik kan je vertellen dat mijn Corolla Cross dat nu wel doet. Die accelaratie van 0 - 100 km/u in 7.7 seconden vind je ook terug tijdens het inhalen. Eerlijk gezegd maakt de motor dan wel veel herrie maar aan de andere kant heb je ook echt gevoel dat je een ouderwetse krachtbron onder de kap hebt terwijl er dus een moderne elektromotor bij zit.

Jammer dat je nu wat opties mist die je denkt wel besteld te hebben. Had je geen duidelijk overzicht? Bij mijn auto had ik daar geen last van. Maar een type motor en maar vier verschillende uitvoeringen waaruit je kan kiezen. Nog gewoon twee ouderwetse boekjes met duidelijk per uitvoering aangegeven welke opties. In een oog opslag zien bij welke uitvoering er de meeste zwarte bolletjes staan ipv streepjes :lol:

En wat is dat met die debuggingsmeldingen? Als iets is wat ik niet wil (naast natuurlijk een motor die niet meteen reageert op mijn gaspedaal) is een melding op mijn dashboard.

Desondanks veel plezier en veilige kilometers toegewenst. Qua uiterlijk heb je zeker een mooie wagen. Want dat kunnen die Fransen wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Er staan wel degelijk in het overzichtelijkste lijstje, wat standaard is, optie of niet verkrijgbaar. Alleen de techno heeft de optie easy parking de overige type niet. Dit geldt ook voor de inductielader, dit is een optie op alle types, 149 €. Wat betreft de motor hapering maak ik me weinig zorgen. De grand scenic (diesel) had ook een vertraging, na een software update was dit verholpen, ga er vanuit dat dit bij de Austral ook het geval zal zijn.
Waar en wanneer kan je nog sportief rijden, zonder het krijgen van een bekeuring. Nachts of in Duitsland waar overigens het einde van het tijdperk onbeperkt hard rijden ook aan breekt.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Matt1980
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2023 12:01
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Matt1980 »

Marcello schreef: 04 feb 2023 16:17 Er staan wel degelijk in het overzichtelijkste lijstje, wat standaard is, optie of niet verkrijgbaar. Alleen de techno heeft de optie easy parking de overige type niet. Dit geldt ook voor de inductielader, dit is een optie op alle types, 149 €. .
Niet in november 2022, beste vriend. De inductielader was toen niet opgegeven als optie, vandaar het onbewuste gedachtengoed dat dit standaard was, gezien de marketing en videomateriaal.

Hetzelfde geldt voor Easy Parking. Dit is geen optie die je kan aanvinken. Je verwacht dat de functie er gewoon, gezien de marketing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Tja marketing, reclames geven altijd een rooskleurige wereld weer dan in de werkelijkheid. Ben er niet bij geweest, maar het klinkt als of je dealer je niet volledig heeft geïnformeerd van de mogelijkheden en of de opties. Hij kan ook bij zichzelf gedacht hebben als de klant er niet naar vraagt hoef ik geen antwoorden te verzinnen. Ik heb het hemd van de dealer zijn lijf gevraagd over alle opties en mogelijkheden. Nogmaals gefeliciteerd met je wagen je gaat er vast blijde km mee maken.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chrisant
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2019 10:56
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door chrisant »

Tja, Marcello verwacht ook dat het probleem van een traag reagerende motor wel even door software update opgelost wordt. Niet iedereen heeft goede ervaringen met zijn Renault dealer. Bij de Kadjar hadden ze het bij mij ook over een software update die het probleem zou verhelpen. Tweemaal is er tegen mij gezegd dat er een software update was gedaan. Misschien hebben ze ook wel een update gedaan maar het probleem was nooit weg. Die 1.2 TCE motor heeft nooit goed gelopen. De enige keren waar ik het probleem opgelost heb zien worden is bij auto's die gechiptuned waren. Voor de verdere rest hoefde je van Renault garage niets te verwachten, behalve het commentaar "het beste is wanneer je Super 98 tankt".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Wat jammer chrisant dat je slechte ervaringen hebt met je dealer, ook ik heb in het verleden niet altijd goede ervaringen gehad, vooral op het moment dat ze mij een Nissan (Kadjar) verkochten ipv een echte Renault. Maar dit werd weer ruimschoots goedgemaakt bij het leveren en rijden van een grand scenic. Maar aankopen gaan vaak met het nemen van een drempel. Voordat ik deze Austral had besteld had ik een Skoda besteld. Naast het wegvallen van opties door chips tekorten, werd de lever tijd 5 keer uitgesteld. 2 keer mijn vakantie er voor uitgesteld, lever tijd zou zijn week 27 2022 dit werd op een gegeven ogenblik week 49 met 3 opties minder, maar de prijs bleef het zelfde, gelukkig heb ik de bestelling kunnen annuleren.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Valkie77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2023 14:25
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Valkie77 »

Gefeliciteerd met de aanschaf! Prachtige wagen, jammer dat je even moet wachten, al valt de levertijd alsnog mee! Hopelijk lang genieten en veel veilige kilometers!
Ik heb zaterdag mijn Austral mogen ophalen (een volledig zwarte Iconic). Ik heb een wagen gekocht die al in bestelling stond (vanwege zeer ontevreden over de Kodiaq die ik reed) en vond (gelukkig is dat persoonlijk) de Iconic wat mooier dan de Esprit Alpine.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe wagen. Prachtige wagen. Nog maar een maandje dan wordt de mijne geleverd. Ik ben benieuwd naar je ontevredenheid van de kodiaq? Ik had er namelijk een besteld maar wegens leverproblemen afbesteld.
Welke verschillen heb jij ontdekt tussen de Iconic en de iconic esprit? Fijne kilometers toegewenst.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Valkie77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2023 14:25
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Valkie77 »

Dank Marcello! Jij ook gefeliciteerd met je aanschaf, ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt en hoop dat je er erg blij mee bent! Het verschil zit mijns inziens voor het grootste gedeelte puur in het visuele (zwart, velgen,bekleding en stiksels) en ik vond de Iconic wat chiquer ogen ipv sportief.
Wat betreft de Kodiaq, die heb ik in Februari 2022 nieuw gekocht (dsg sportline, heb er een Espace op ingeruild); de stoelen bleken (rugleuning) snel door te zitten waardoor ik de punten van de electrische stoelen in mn rug voelde, ik heb 2x stilgestaan met een dashboard aan kerstverlichting en ik kreeg een continue melding van het niet werken van de lane assistent wat de garage niet oploste.. ontzettend teleurstellend. Wel positief was de mega ruimte! Ik ben weer teruggegaan naar m'n "eigen" merk nu.. ga ook niet meer zo snel shoppen
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder, bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.

Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

[mention]Valkie77[/mention] blij dat de koop van de Kodiaq niet is doorgegaan, het had zo moeten zijn, precies wat je zegt lekker bij het vertrouwende merk blijven, ik rij al Renault vanaf ‘99. Ik zit op het puntje van mijn stoel te wachten op het telefoontje voor de levering. We hebben er heel veel zin in.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Aan de moderator; "Onnodige citaten verwijderd."

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder, bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.

Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator

Ook bij mij heb je dit al eens gedaan, maar leg mij eens uit waar ik moet klikken om een snelle reactie te geven op een bericht. Ik zie namelijk naast de knop "plaats reactie" verder geen snelle opties om te kunnen reageren op een bericht!!!! Alvast bedankt voor je uitleg.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Pepone »

Wat ik nu ook doe, op de knop "Plaats reactie" klikken, het bericht schrijven en op "Verstuur" klikken.
Er onder zie je de voorafgaande berichten waar je doorheen kunt scrollen.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Benzinegeur Austral
    door TomD » » in Austral
    37 Reacties
    1832 Weergaves
    Laatste bericht door scarface450
  • Weinig plezier aan Austral
    door Ingrid DsD » » in Austral
    52 Reacties
    6198 Weergaves
    Laatste bericht door LWG
  • Twijfel aanschaf Austral
    door Dekwoje » » in Austral
    6 Reacties
    894 Weergaves
    Laatste bericht door SpaceXp626
  • Terugroep actie Austral via app
    door michielsanders » » in Austral
    31 Reacties
    4014 Weergaves
    Laatste bericht door Austral200user
  • Spookgedrag binnenverlichting Austral
    door Arjandijkstra » » in Austral
    6 Reacties
    887 Weergaves
    Laatste bericht door Arjandijkstra
  • Winterbanden Austral Iconic
    door Frobeltech » » in Austral
    7 Reacties
    949 Weergaves
    Laatste bericht door Frobeltech
  • Met Austral boven de 130 km/uur rijden
    door lsluysve » » in Austral
    7 Reacties
    1663 Weergaves
    Laatste bericht door Marcello