Software probleem week na aankoop; herkenbaar?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Ivoire
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2013 22:49
Actief als: particulier

Software probleem week na aankoop; herkenbaar?

Bericht door Ivoire »

Ik heb op 18 januari 2023 mijn Austral Etech 200 Techno opgehaald, als vervanger van een Kadjar. Na een week kreeg ik het dashboard-bericht ‘controle luchtverontreiniging’ en dat bleef een paar dagen staan. Naar de garage. Die hebben er naar gekeken (niks gevonden) en wilden de software resetten. Dit ging mis; de reset bleef hangen. Een halve dag later, was dit opgelost. Lichtje op dashboard was uit en bleef uit. Na de reset bleken echter afgelopen week alle knoppen van de snelheidsregelaar, - begrenzer en handmatig EV het niet meer te doen.
Weer naar de garage. Daar staat ie sinds woensdag; bij een reset bleek de software weer helemaal stil te vallen. Nu rijdt ie dus helemaal niet meer. Ze hebben om hulp gevraagd bij Renault Nederland.

Benieuwd of meer mensen dit herkennen? Verder wel lekker gereden totnutoe. Google-scherm werkt heerlijk en intuïtief. Het regeneratief opladen van de EV-accu is ook een fijne sport om minimaal te komen tot het rijden van 1:20!
Sinds 1998 Renault-rijder: Scenic, Laguna, Megane, Captur, Kadjar, Austral

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brummel
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 jan 2020 13:33
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Software probleem week na aankoop; herkenbaar?

Bericht door Brummel »

Wij hebben deze foutmelding met onze Captur gehad, het had bij ons iets te maken met de katalysator.
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Matt1980
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2023 12:01
Actief als: particulier

Re: Software probleem week na aankoop; herkenbaar?

Bericht door Matt1980 »

Ivoire schreef: 05 feb 2023 12:27 Ik heb op 18 januari 2023 mijn Austral Etech 200 Techno opgehaald, als vervanger van een Kadjar. Na een week kreeg ik het dashboard-bericht ‘controle luchtverontreiniging’ en dat bleef een paar dagen staan. Naar de garage. Die hebben er naar gekeken (niks gevonden) en wilden de software resetten. Dit ging mis; de reset bleef hangen. Een halve dag later, was dit opgelost. Lichtje op dashboard was uit en bleef uit. Na de reset bleken echter afgelopen week alle knoppen van de snelheidsregelaar, - begrenzer en handmatig EV het niet meer te doen.
Weer naar de garage. Daar staat ie sinds woensdag; bij een reset bleek de software weer helemaal stil te vallen. Nu rijdt ie dus helemaal niet meer. Ze hebben om hulp gevraagd bij Renault Nederland.

Benieuwd of meer mensen dit herkennen? Verder wel lekker gereden totnutoe. Google-scherm werkt heerlijk en intuïtief. Het regeneratief opladen van de EV-accu is ook een fijne sport om minimaal te komen tot het rijden van 1:20!
Tot nu toe geen gekke zaken met de software ontdekt. Hoe is het bovenstaande verder verlopen?
En 'handmatige EV-knop'? Dit heeft de Austral helemaal niet....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Re: Software probleem week na aankoop; herkenbaar?

Bericht door WoozyFace »

Heeft de garage je verteld dat er een reset was vastgelopen? Het lijkt er meer op dat ze vergeten zijn de motor aan te houden tijdens het resetten, waardoor de boel is uitgevallen toen het contact uitging. Renault heeft goed nagedacht over hun boordcomputers en een reset duurt meestal niet langer dan 30 seconden, mits je de procedure correct uitvoert. Een software-update kan wel vastlopen, maar dit kan te wijten zijn aan een probleem met het medium waarvan de update wordt geïnstalleerd. Tegenwoordig gebeurt dit vaak via wifi bij sommige modellen.

Met vriendelijke groeten,

Een ICT'er die ook veel werkt met boordcomputers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Software probleem week na aankoop; herkenbaar?

Bericht door Marcello »

Gelukkig tot op heden geen last van gehad. Zijn je problemen inmiddels opgelost?
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mario Austral
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2023 20:21
Actief als: particulier

Re: Software probleem week na aankoop; herkenbaar?

Bericht door Mario Austral »

Ik heb dit probleem ook hoe is t bij jullie opgelost met t vastlopen van update

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Re: Software probleem week na aankoop; herkenbaar?

Bericht door WoozyFace »

Nou, als men de juiste hardware en software heeft (zoals de Renault-dealers zelf en ikzelf toevallig), kan men een firmwareherstel laten uitvoeren via de DFU-modus, vergelijkbaar met bijvoorbeeld een iPhone. In het ergste geval is vervanging van de boordcomputer de enige optie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ivoire
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2013 22:49
Actief als: particulier

Re: Software probleem week na aankoop; herkenbaar?

Bericht door Ivoire »

Dag allen,

Inmiddels alweer maanden verder.Toch nog even een update. In maart is mijn Austral naar Renault Nederland gegaan (eigen garage kon het niet oplossen), en ben 'm toen 2 dagen kwijt geweest. Er was iets grondig mis, en ze hebben alle software van de hele auto gereset. Sinds die tijd geen problemen meer. En inderdaad is er op de Nl-versie geen knopje om de EV handmatig in te stellen, in andere landen wel. Ik rij nu gemiddeld 5.1 liter op 100 km, en ruim 30% van elke rit elektrisch. Vind ik boven verwachting mooi resultaat.
Sinds 1998 Renault-rijder: Scenic, Laguna, Megane, Captur, Kadjar, Austral

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Software probleem week na aankoop; herkenbaar?

Bericht door Pepone »

Bedankt voor de ‘positive’ terugkoppeling.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht