verstuiver probleem blijft

Alles wat met de motor van de Scenic te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
pekel
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Actief als: particulier

verstuiver probleem blijft

Bericht door pekel »

Forumleden,
Nog steeds problemen met mijn scenic 3 uit 2011, motor gaat toch weer in noodloop en na uitschakelen en herstart is het opgelost tot na ca 5 km. Daarna weer noodloop. Storing nog steeds p0303 en p302 dus cilinder 3 en 2. boubines vervangen net als bougies. Kreeg advies mijn verstuivers van cyl 2 en 3 te vervangen. Deze moet ik bij de dealer kopen want zijn in Nederland niet verkrijgbaar, type zit vast op de common rail met clip. Nu moeten deze worden ingelezen bij vervanging waarmee kan ik dit een beetje betaalbaar doen ?? Ali zag ik verschillende can clips maar welke is hier goed voor een wat heb ik nog meer nodig hiervoor. Graag jullie tips en advies hiervoor. Zat net op Nederlands site te kijken en daar begint het pas bij ca 750€. Dit voor de hobby is een beetje prijzig, garage hier in de buurt vraagt voor vervanging ca 1200€ ivm vele dingen losmaken en dure verstuivers van Renault. Kan overigens de verstuivers bij Amazon kopen voor ca 30€ per stuk, maar die zal de garage niet willen inzetten :-). Dit type past overigens in vele Nissan motoren dus eigenlijk koop je dan Nissan verstuivers :-)

Wie weet raad? Is er overigens iemand die deze kan inlezen voor mij in de omgeving Veendam kunnen we ook praten over een vergoeding voor inlezen. Monteren kan ik zelf, net als demonteren :-)

Vrgtz
Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: verstuiver probleem blijft

Bericht door mechanic »

Er is een rede waarom injectoren bij de een duurder zijn dan bij de ander.
Veel chinese namaak is binnen afzienbare tijd al defect met evt gevolg schade.
Best de injectoren eens laten testen alvorens actie te ondernemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
pekel
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Actief als: particulier

Re: verstuiver probleem blijft

Bericht door pekel »

Hallo Mechanic,
Dat klopt wel maar de allergoedkoopste zijn nooit de beste. Kies een middenprijs voor een goed produkt zeg ik altijd. Degene die ik wil bestellen kan ik ook op Autodoc bestellen, exact het zelfe merk alleen de helft van de prijs van bij de Renault zelf. Daar ben ik ca €160 per stuk kwijt en bij Ali € 47 p.st. net als bij Autodoc. Dat scheelt wel erg veel.
Heb de verstuivers hier in de buurt gekocht maar die hebben op vin nummer toch de verkeerde geleverd. De oude had ik eruit en toen zag ik dat ze voor een ander type motor waren. Dus ze maar mer remmenreiniger schoongepoetst en er weer in gezet. Zie daar... Ze doen het weer!! De code gewist en proefgereden en geen fout code meer op de cylinders. (302 en 303) Wel blijft de code p0300 terug komen, missfire mulitple cylinders zegt obd.
Waar kan dit nu weer de oorzaak hebben ?? Nokkenas sensor, distributieketting of brandstof toevoer??????
Wie kan hier iets zinnigs op zeggen waar te zoeken. Gisteren naar Den Bosch gereden en onderweg 1x noodloop en verder soms knipperend motorlampje dat vanzelf weer uitgaat. Noodloop wordt "gereset" na uitzetten motor en opnieuw starten , gaat vanzelf. Volgens Renault komt dit uit het wegvallen van de common rail druk bij uitschakelen. Zit hier ook een sensor op de rail voor ??

Vr. grtz
Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
pekel
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Actief als: particulier

Re: verstuiver probleem blijft

Bericht door pekel »

Vandaag nog iets opgevallen. Het voelt aan of de motor "tegenhoud" Ik bedoel daarmee dat het aanvoelt of de motor wel wil lopen maar niet soepel kan lopen. Ik heb te weinig kennis om hierover te oordelen maar heb via een OBD lezer de mogelijkheid om een grafische weergave te zien. Stel ik in op cylinder 3 en ik selecteer de functie van de nokkenas sensor in de grafiek dan geeft de ontsteking van cyl3 een eerdere piek dan de nokkenassensor een piek geeft. Dit is ook zo voor de overige cylinders. Het lijkt dus wel of de ontsteking eerder vonkt dan het juiste ontstekingspunt in bereikt. De garage zegt dat dit niet kan omdat dit elektronisch geregeld wordt. Zou de vorige eigenaar iets in de ECU hebben gerommelt??? Of denk ik verkeerd??
Grtz
Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: verstuiver probleem blijft

Bericht door mechanic »

Bij deze motor zijn vaak compressie problemen wat dan ook een fout van gemiste verbranding kan geven.

Is er een compressietest gedaan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
pekel
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Actief als: particulier

Re: verstuiver probleem blijft

Bericht door pekel »

Hallo,
Nee, de garage vond dit niet nodig.
Kan dit de klacht van inhouden verklaren?
Gtrz Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: verstuiver probleem blijft

Bericht door mechanic »

Jazeker, maar de garage zal het hebben beoordeeld wat via het forum lastiger is.
Heb er destijds meerdere gehad met missie fouten die hierdoor werden veroorzaakt.

Het is bedoeld als tip, niet perse als veroorzaker.
Een lekke koppakking is dit type niet vreemd elk geval.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
pekel
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Actief als: particulier

Re: verstuiver probleem blijft

Bericht door pekel »

Hallo Mechanic, Elk geval bedankt voor de tip :-) . Nadat ik de verstuivers eruit haalde en dus de verkeerde geleverd kreeg moest ik de oude weer terug monteren. Ze even schoongemaakt met remreiniger en dat gaf iets zwart af. Toen alles erin zat auto gestart en alles werkte weer. Ritje naar leverancier van de injectors gemaakt en toen kreeg ik knipperend motorstoring lampje ( zo nu en dan) Op terugweg gebeurde dit weer, toen uit nijd het gaspedaal maar tot de bodem getrapt en de auto ging op de autoweg toen bijna 150kmh, moest helaas afremmen voor de afrit :-). Sinds die tijd.................. geen geknipper meer en de auto loopt zoals het hoort. E5 was beter dan E10 kreeg ik te horen maar op E10 loopt hij prima, gebruik ligt wel iets hoger maar dan maakt de prijs meer dan goed. Betaal hier voor E10 €1,56 en voor E5 €2,11. Zelfs over de grens is het duurder :-)
Ga proberen hoever ik nu kom maar heb wel nieuwe verstuivers in bestelling, via Berlijn dus .
Bedankt voor je tip en vr. groetend
Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
pekel
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Actief als: particulier

Re: verstuiver probleem blijft

Bericht door pekel »

Leden,
Inmiddels een stapje verder gekomen met de motorproblemen. Alles wat ontsteking betreft is nagenoeg vervangen. De foutcodes blijven komen net als in noodloop schieten. Auto bij diagnosecentrum gebracht en die verwacht dat de ECU defecten geeft. Volgens Duitse reparatie site voor ECU's zijn de codes voor de foute ontsteking een bekend probleem en komen van de ECU. Net als de vele andere vreemde fouten die er niet zijn. Nu wordt aangeraden de ECU maar te vervangen. Maar.....de startblock en deurcode moeten dan worden ingelezen. Daar heb ik geen kaas van gegeten dus zoek hulp van iemand die dit kan en de apparatuur heeft hiervoor. Ik zit in de buurt van Veendam dus vrij noordelijk, zit hier iemand dit dit kan ???
Hoeft niet voor niets maar de prijs van de dealer is veel te kostbaar, ben ook maar aow-er.

Vr.groetend
Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht