De automaat (DP0 bak) lijkt sinds een paar weken wat te schokken/slippen in de 2e versnelling. Niet altijd, maar steeds vaker wel. Als in de 2e versnelling de lock-up wordt ingeschakeld, lijkt de auto vooral in de lage toeren licht te schokken en soms lijkt de lock-up één of meerdere keren achter elkaar uit en weer in te gaan, "alsof 'ie twijfelt", ook te zien aan het toerental. Veel gas geven zorgt er niet voor dat hij doorslipt.
Ik weet niet of het versleten rembanden/koppelingen zijn of een hydraulisch probleem. Slijtage lijkt me ergens vreemd, want de bak zit er pas sinds 526k onder, zou destijds 170k gelopen hebben en is nu dus slechts 216k oud. Ter vergelijking: de originele bak had het 526k gedaan en schakelde nog perfect toen hij werd vervangen, reden van vervanging was terminale olielekkage.
Er zijn geen foutcodes en het storingslampje brandt niet. De bekende druksolenoids zijn al de verbeterde exemplaren (destijds overgezet uit de oude bak). Verder is de gaskleppositiesensor 2mnd gelegen vervangen, die zorgde lange tijd voor random noodloop "load potentiometer circuit", en is ook weer gekalibreerd.
Is er een bedrijf wat deze DP0 bakken echt goed kent en i.i.g. een diagnose kan stellen tegen acceptabele kosten?

Als de bak echt kapot is vrees ik dat dit het begin van het einde is voor deze auto