Hey hallo, Ik vond dat de verlichting op de schakelaars van b.v. de raamschakelaars slecht dan wel nihil was. allereerst merkte ik dat er ook veel schakelaars niet verlicht waren. na een schakelaar te hebben gedomonteerd en de conclusie was dat het gloeilampje stuk was (gloeilampje in een ledlicht-tijdperk

) ben ik naar de dealer gegaan voor nieuwe lampjes. maar die vertelde mij dat ze die type lampjes niet kenden en ook niet in hun assortiement hebben

. De enige oplossing zou zijn een nieuwe schakelaar plaatsen

ik vertelde hem meteen dat die niet goed snik was en ik het probleem zelf wel zou oplossen. Ik heb vervolgens bij de plaatselijke halfords een goedkope led-looplamp gekocht. na dat ik daar alle ledlampjes heb uitgehaald ben ik de schakelaars gaan demonteren. Ik heb vervolgens alle gloeilampjes vervangen voor ledlampjes.
Ik moet zeggen het resultaat is verbluffend

de icoontjes lichten nu wat meer op, zijn mooi wit van kleur, en zijn niet hinderlijk scherp verlicht. Ik snap niet dat Renault dit niet zelf heeft gedaan want ledlampjes hebben een veeeeeeel langere levensduur als gloeilampjes. nog een voordeel is dat de schakelaars niet meer zo warm worden.
Het is even een werkje (de hele zaterdag mee bezig geweest) maar dan heb je ook een supper mooi resultaat