Trekhaak voor Austral

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
coolNL
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 mei 2017 00:29
Actief als: particulier

Trekhaak voor Austral

Bericht door coolNL »

Ik ben mij aan het orienteren op een Austral ter vervanging van mijn huidige Kadjar. TIjdens de aanschaf van mijn Kadjar heb ik kunnen onderhandelen over het aanbrengen van een electrisch wegklapbare trekhaak. Die ik overigens altijd laat zitten, met het oog op iemand die onverwacht achterop komt rijden.... De trekhaak gebruik ik overigens voor 99% voor mijn fietsendrager. Een caravan heb ik niet.

Maar ik vraag mij af wat nu de de toegevoegde waarde is van het opnieuw laten aanbrengen van een trekhaak door Renault.
- Trekhaak vast met zwanenhals -Bij Renault: EUR 1030,50
- Trekhaak vast met zwanenhals - Bij Brink vanaf EUR 276,00

Ervaringen? Tips?

Alvast dank!
Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine | Full options | 01-06-2023 | TwoTone Bleu Iron / Noir Eoile | Harman Kardon geluidsysteem | 4control advanced | Head-up display | Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit | Trekhaak | Automatisch openende achterklep | Panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 527
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Trekhaak voor Austral

Bericht door maestro12 »

Prijs van Renault is inclusief montage, die van de Brink haak niet, als je daar montage bij optelt zal je ook zo'n € 500,- hoger uitkomen
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Trekhaak voor Austral

Bericht door Marcello »

Ik heb een afneembare trekhaak eruit onderhandeld bij de aanschaf van de wagen. Ze zijn best wel bereid tot wat onderhandeling ze willen dat deze wagen snel en in grote hoeveelheden de weg op gaat, dit moet namelijk een succesnummer worden voor de Renault heb ik begrepen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
coolNL
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 mei 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Trekhaak voor Austral

Bericht door coolNL »

[mention]Marcello[/mention] Dat is dan inderdaad wel weer interessant.
Ook jouw opmerking dat ze de auto snel in grote hoeveelheden de weg op willen krijgen... Dat biedt onderandelingsruimte inderdaad.

Maar het valt mij overigens wel op dat ik sinds de introductie vorig jaar, nog niet 1 Austral 'in het wild' ben tegen gekomen. Nu ben ik weliswaar een thuiswerker, maar het is niet zo dat ik nooit op de weg zit. Dit verbaast me echt...
Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine | Full options | 01-06-2023 | TwoTone Bleu Iron / Noir Eoile | Harman Kardon geluidsysteem | 4control advanced | Head-up display | Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit | Trekhaak | Automatisch openende achterklep | Panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Trekhaak voor Austral

Bericht door Marcello »

Dat klopt wat je zegt, zelf heb ik de wagen in januari van dit jaar besteld en reed er al 31 maart bij de dealer mee weg. Waanzinnige snelle levertijd naar mijn mening. Tussentijds ben ik hem 2 keer tegengekomen 1 keer omgeving Alblasserdam en 1 keer omgeving Harderwijk. Mijn verwachting was ook dat ik hem inmiddels al tientallen keren zou zijn tegengekomen. Gaat vast nog komen, ik ben een tevreden Australrijder
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
coolNL
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 mei 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Trekhaak voor Austral

Bericht door coolNL »

Dat hoop ik ondertussen ook steeds meer om een Australrijder te zijn... :-) Ik zie veel goede berichten en heb best interesse om van mijn Kadjar over te stappen.
Ik heb toch nog een vraag voor de ervaringsdeskundige: ik zie dat je ook de akoestische voorruit hebt. Hoe zit dat? Merk je daar iets van? Want ik lees ook zo nu en dan berichten over rijwind geluid bij de voorruit. Dat lijkt nogal strijdig met elkaar...
Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine | Full options | 01-06-2023 | TwoTone Bleu Iron / Noir Eoile | Harman Kardon geluidsysteem | 4control advanced | Head-up display | Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit | Trekhaak | Automatisch openende achterklep | Panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Trekhaak voor Austral

Bericht door Marcello »

Die ruis komt meer van de bestuurdersdeur naar mijn idee, het voorruit heb ik vooral genomen omdat deze elektrisch verwarmd is. Niet dat we tegenwoordig nog heftige winter hebben 😜. Dat het geluid tegenhoudt is wat mij betreft mooi meegenomen. Maar als je een muziekliefhebber 🎶🎶 bent, zal je weinig last hebben van buitengeluiden. Maar genieten van de Harman Kordon installatie.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanSt
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2023 21:31
Actief als: particulier

Re: Trekhaak voor Austral

Bericht door JanSt »

Heeft iemand informatie over de leverproblemen van de Renault elektrische trekhaak voor de austral. (Trekhaak dmv drukknop uit en in te klappen). Wanneer wordt beschikbaarheid verwacht.?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Trekhaak voor Austral

Bericht door Frobeltech »

Volgens mij is er nog steeds niets bekend. Ik heb de mijne besteld met een afneembare trekhaak maar heb de dealer gevraagd te checken of de elektrische beschikbaar komt voordat de mijne afgeleverd wordt zodat ik kan wisselen. Nu wordt de mijne waarschijnlijk tweede helft November geleverd en het is nog heel er stil…. Ik vrees dus met enige vreze dat ik gewoon een afneembare krijg.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Trekhaak voor Austral

Bericht door Marcello »

Het ligt er ook aan wat je gebruikt van de trekhaak is, is dit dagelijks of 1 keer per jaar tijdens de vakantie, scheelt veel euro’s. Wij hebben een afneembare, wagen is nu 7 maanden oud en nog niet gebruikt.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Trekhaak voor Austral

Bericht door Frobeltech »

Klopt, gebruik hem weinig maar in de categorie het kan dus dan zou dat mooi zijn valt ie wel. An zich toch wel issues in het verleden gehad met afneembare trekhaken die of niet er in wilden of niet los wilden. @Marcello, die jij hebt is dat een insteek variant (recht omhoog) of een inhaak variant?
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanSt
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2023 21:31
Actief als: particulier

Re: Trekhaak voor Austral

Bericht door JanSt »

De electrische trekhaak lijkt inmiddels weer voldoende voorradig. Bevestiging gekregen van een kennis met een iconic waar die recent is gemonteerd. M’n dealer bevestigt ook dat ze er voldoende zijn en dat begin januari ( eindelijk 😌) voor m’n iconic de vaste tijdelijke Brink wordt vervangen door de bestelde originele electrische versie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mohvstral
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 okt 2023 14:57
Actief als: particulier

Re: Trekhaak voor Austral

Bericht door Mohvstral »

Dat zou goed nieuws zijn! Nog niets vernomen laatst zelfs met onze zuiderburen contact opgenomen en deze gaven aan ook niet te kunnen leveren.. hopelijk ook spoedig nieuws van mijn dealer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mohvstral
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 okt 2023 14:57
Actief als: particulier

Re: Trekhaak voor Austral

Bericht door Mohvstral »

JanSt schreef: 19 dec 2023 17:08 De electrische trekhaak lijkt inmiddels weer voldoende voorradig. Bevestiging gekregen van een kennis met een iconic waar die recent is gemonteerd. M’n dealer bevestigt ook dat ze er voldoende zijn en dat begin januari ( eindelijk 😌) voor m’n iconic de vaste tijdelijke Brink wordt vervangen door de bestelde originele electrische versie.
Mag ik vragen welke dealer jij hebt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Benzinegeur Austral
    door TomD » » in Austral
    64 Reacties
    3759 Weergaves
    Laatste bericht door AlbertW
  • Spookgedrag binnenverlichting Austral
    door Arjandijkstra » » in Austral
    6 Reacties
    961 Weergaves
    Laatste bericht door Arjandijkstra
  • Terugroep actie Austral via app
    door michielsanders » » in Austral
    31 Reacties
    4176 Weergaves
    Laatste bericht door Austral200user
  • Weinig plezier aan Austral
    door Ingrid DsD » » in Austral
    65 Reacties
    7973 Weergaves
    Laatste bericht door LWG
  • Met Austral boven de 130 km/uur rijden
    door lsluysve » » in Austral
    7 Reacties
    1836 Weergaves
    Laatste bericht door Marcello
  • Twijfel aanschaf Austral
    door Dekwoje » » in Austral
    6 Reacties
    1000 Weergaves
    Laatste bericht door SpaceXp626
  • aankoop nieuwe austral
    door candlebe » » in Austral
    23 Reacties
    1062 Weergaves
    Laatste bericht door Marcel.G.