Vanaf het moment van aanschaf, 17-08-2022, heeft de camera die de verkeersborden leest de fout gemaakt om die te lezen op de parallelweg. Als daar dan een bord met 60km staat en op de weg is 80km toegestaan krijg ik die 60km in mijn navigatie te zien. Probleem is dan ook als ik mijn cruise control aan heb staan daar in het rood die 60km zit te knipperen!!! en werkt de control niet meer. Is die camera in te stellen?
Wat mij ook tegenvalt in zo’n nieuwe Captur is dat de ruitenwisser aan de achterzijde geen watersproeier heeft. Bij zand op de ruit moet je met een droge ruit wissen!!!
Navigatie, verkeersborden lezen
-
Ooievaar
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
Verwijderde gebruiker 41109
Re: Navigatie, verkeersborden lezen
Vreemd, de herkenning van verkeersborden is deels geregeld door je navigatiesysteem en deels door de camera. Is het navigatiesysteem up to date? (Sinds 5 oktober is een nieuwe update 2022-12 beschikbaar). Wanneer je 80 rijdt op een weg waar je 60 mag, knippert het verkeersbord op het dashboard als waarschuwing dat je te hard rijdt (ook kan een "ping" hoorbaar zijn). Ik heb niet gemerkt dat de cruisecontrol er dan mee stopt....
Overigens, de wisser op de achterruit heeft wel degelijk een sproei en was functie met water.
Overigens, de wisser op de achterruit heeft wel degelijk een sproei en was functie met water.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Ooievaar
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
Re: Navigatie, verkeersborden lezen
Herman: bedankt voor je reactie.
De up-date is 13 oktober geweest. Ik rij op een weg waar je 80km mag. Op de parallelweg staat borden van 60km. De ca…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
De up-date is 13 oktober geweest. Ik rij op een weg waar je 80km mag. Op de parallelweg staat borden van 60km. De ca…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 5 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Renault Espace IV 2012: centrale deurvergrendeling, radio/cd, navigatie, display
door CeesH » 18 jun 2025 17:32 » in Elektronica Espace IV -
Reacties: 2
Weergaves: 782 -
Laatste bericht door Pepone
19 jun 2025 13:32
-
-

-
Waar vind ik het kaartje( navigatie) in mijn renault kadjar Bj 2020. Het is nergens te vinden
door CapturGer » 06 aug 2025 21:22 » in Renault TomTom Navigatie -
Reacties: 0
Weergaves: 669 -
Laatste bericht door CapturGer
06 aug 2025 21:22
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 813 -
Laatste bericht door WJvH
03 sep 2025 09:35
-