K4M 1.6 koelvloeistof lekkage
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 08:39
- Actief als: particulier
K4M 1.6 koelvloeistof lekkage
K4M 1.6 16V
Dit keer in een kangoo 1
Binnen 1 week koelvloeistof tot onder het minimum. Tot nu toe zat meer dan 1 jaar kvs op hetzelfde niveau.
2 liter gehaald van de action, ik er was onderweg achter gekomen. 1 Litertje bijgevuld.
Ik zag wat sporen van opgedroogd kvs op een slang. Na verder onderzoek alle slangen ok, het kwam bij de thermostaat vandaan, wat verse druppels zichtbaar en af en toe een straaltje bij gasgeven.
1 bout zat te los bij de flens, 1 half, 1 strak. Alles even losser gedraaid, flens aangeduwd en de 3 boutjes weer vastgedraaid en kvs tot max gevuld.
Auto gestart en met draaiende motor steeds een slagje strakker gedraaid tot de lekkage stopte. Nog kwartiertje nagedraaid ter inspectie en weer verder rijden. Volgende dag kvs nog op max.
Nieuwe thermostaat en flens besteld.
Flens 7700103300
Ik heb thuis wel Renault type D kvs wat ik na de vervanging ga gebruiken ipv de huidige mix.
Dit keer in een kangoo 1
Binnen 1 week koelvloeistof tot onder het minimum. Tot nu toe zat meer dan 1 jaar kvs op hetzelfde niveau.
2 liter gehaald van de action, ik er was onderweg achter gekomen. 1 Litertje bijgevuld.
Ik zag wat sporen van opgedroogd kvs op een slang. Na verder onderzoek alle slangen ok, het kwam bij de thermostaat vandaan, wat verse druppels zichtbaar en af en toe een straaltje bij gasgeven.
1 bout zat te los bij de flens, 1 half, 1 strak. Alles even losser gedraaid, flens aangeduwd en de 3 boutjes weer vastgedraaid en kvs tot max gevuld.
Auto gestart en met draaiende motor steeds een slagje strakker gedraaid tot de lekkage stopte. Nog kwartiertje nagedraaid ter inspectie en weer verder rijden. Volgende dag kvs nog op max.
Nieuwe thermostaat en flens besteld.
Flens 7700103300
Ik heb thuis wel Renault type D kvs wat ik na de vervanging ga gebruiken ipv de huidige mix.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 22:19
Re: K4M 1.6 koelvloeistof lekkage
Ben zelf voorstander van Action koelvloeistof, makkelijk verkrijgbaar, goedkoop en prima spul.
Maar als je de type D nog hebt natuurlijk helemaal goed. Dat spul is wel wat agressief dus tijdig verversen.
Systeem goed ontluchten, nippel is 1 boutje van thermostaathuis. Staat wel ergens een plaatje op Google.
Maar als je de type D nog hebt natuurlijk helemaal goed. Dat spul is wel wat agressief dus tijdig verversen.
Systeem goed ontluchten, nippel is 1 boutje van thermostaathuis. Staat wel ergens een plaatje op Google.
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 08:39
Ik heb nog 6 liter eurol glx over (met type d goedkeuring) trouwens, moet nog wel wat bijkopen, eventueel ook met action mixen
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 22:19
Zes liter gaat er gewoonlijk niet in, je krijgt het systeem nooit echt helemaal leeg.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-