Easy link werkt niet goed

Plaats reactie

Topic author
Debo96
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2023 15:32
Actief als: particulier

Easy link werkt niet goed

Bericht door Debo96 »

Goedemiddag allen,
Enige jaren geleden heb ik bij de dealer een Clio gekocht met een easy link systeem. De auto was geïmporteerd uit Spanje met 2500 km op de teller. Goeie wagen, maar het easy link systeem lijkt niet te updaten inclusief de kaarten. Op het moment dat ik zoek naar updates geeft hij aan dat de auto up to date is. Echter lees ik op dit forum dat er jl februari nog auto’s geüpdatet zijn. Ook het kaarten systeem werkt niet goed. Mijn favoriete land staat nog steeds op Spanje terwijl ik overal lees dat dit automatisch aangepast wordt naar het land waar je het meeste rijdt. In dit geval dus gewoon Nederland. Daarnaast krijg ik in de toolbox geen update naar boven. Ik merk dat file informatie en omleidingen niet aangegeven wordt. Als ik inlog in de myrenault app dan staan al mijn services nog in Spaans ingesteld en een aantal zijn verlopen. Connected service loopt tot 2050. Ik heb het idee dat het niet helemaal goed gaat met het easy link systeem. Heeft er iemand ervaring met deze vragen die mij eventueel verder zou kunnen helpen? Ik verneem het graag. Zou er erg mee geholpen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rey_a
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 feb 2021 17:12
Actief als: particulier
Locatie: West Vlaanderen

Easy link werkt niet goed

Bericht door rey_a »

Hallo,
Voor zover ik weet wordt het favoriete land niet automatisch aangepast, maar wordt dat ingesteld door de Dealer of bij vraag door het Easylink software systeem zelf.
Ooit heb ik gelezen dat het maar een beperkt aantal keer zou kunnen gewijzigd worden.
Voor zover ik weet is het enige effect van die instelling, dat dan automatisch de kaartupdate van de land via OTA (over the air) zal worden bijgewerkt. Om meer landen bij te werken moet je je via de renault website registreren en daar de Relault Toolkit (of meer recentelijk de Alliance Toolkit) downloaden. Daarmee kan je dan de kaarten van gans europa op USB stick downloaden en dat in je auto installeren (voor zover je Navigation Connecté contract nog loopt natuurlijk). Daarbij zit dan ook ineens je favoriete land. Ik heb het al altijd zo gedaan, en de auto heeft nog nooit mijn favoriete land via OTA moeten downloaden (ik had altijd de update van gans europa via USB eerder)

Vermits je meerdere problemen hebt, zou ik echter voorstellen via de dealer te gaan waar je de auto gekocht hebt, daar je situatie uit te leggen en daar vragen om ineens alles correct over te schakelen naar gebruiken in Nederland.

mvg
Rudy
Captur TCe 140 EDC, Initiale Paris, Blanc Nacré/Noir Etoilé
Besteld 15/01/21 - Geproduceerd 24/02/21 - Bij dealer 18/03/21 - Afgeleverd 30/03/21
Easylink versie 283C39788R (23/06/2022 OTA), LOT 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RvS62
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2022 11:00
Actief als: particulier

Re: Easy link werkt niet goed

Bericht door RvS62 »

"connected services tot 2050" ?
Lijkt me sterk, navigatie en updates wordt maar 36 maanden na (nieuw) aankoop ondersteund.
Noodoproep wel 360 maanden :)
Captur II Tce 90 gpf Intens (2020) / Two-tone rouge flamme / noir étoile nnp+gne
Easylink versie: 283C37784R (14.03.2024)
Navigatiemap: 2023-09

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Debo96
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2023 15:32
Actief als: particulier

Re: Easy link werkt niet goed

Bericht door Debo96 »

Ja je hebt helemaal gelijk. In heb dat verkeerd gelezen. De auto moet toch binnenkort naar de dealer dan za ik het direct eens bespreken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

IanMoone
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 mei 2022 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland

Re: Easy link werkt niet goed

Bericht door IanMoone »

In mijn app staat alles in het Pools ( zie deze link post252048.html#p252048 ) en is niet te veranderen.
Maar daar ging deze vraag niet over dus alleen ter info
:idea: Moderator Renault App :!:

In bezit
Renault Clio V 1.0 TCE 100 (B7MT)
Type : Intens
Kleur : Rouge Flammé
Bouwjaar : 2020
In bezit : 12-2021
Brandstof: Benzine

Gehad Dacia Sandero ( heeft vrouw nu)
Gehad Renault Modes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht