Laadpalen issue


Topic author
TobiasV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2021 08:08
Actief als: particulier

Laadpalen issue

Bericht door TobiasV »

Goedemorgen,

Ik heb al enige maanden last van het feit dat ik niet meer kan laden bij laadpalen waar ik normaal gesproken wel kon laden. Zijn er inmiddels al een flink aantal. Afgelopen woensdag is er door Renault een meting gedaan en hebben er allerlei updates plaatsgevonden, maar het probleem is niet verholpen. Andere auto's kunnen daar wel laden, maar mijn Zoe niet. Renault legt de schuld bij de exploitant van de laadpalen en de laadpalen exploitant (Allego bijvoorbeeld) geeft aan dat het aan Renault ligt. Afgelopen vakantie in Nederland voor het eerst laadstress ervaren. Kon daar ook niet bij alle laadpalen terecht. Herkent iemand deze problemen?

Tobias

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Laadpalen issue

Bericht door Pepone »

Om wat voor Zoe gaat het?
Bouwjaar ,type.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TobiasV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2021 08:08
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door TobiasV »

Heb een R135, Januar 2021.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Henk68
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 jun 2022 12:33
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door Henk68 »

Ik heb het in Nieuw-Bergen (Limburg ) als ik daar aan een Vattenfall paal gaat staan ,en die staaan daar daar alleen maar, heb ik een rode neus en kan ik niet laden.
Dat terwiijl andere daar wel gewoon aan de laadpaal staan.( geen Zoe's).
Renault Zoe R135 Intens bj 2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TobiasV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2021 08:08
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door TobiasV »

Was laatst op visite bij iemand in Zwolle. Woon zelf in Bussum. Dacht even de auto op te laden daar. Ook 2 Vattenfall palen die dienst weigerden voor mijn Zoe. In Bussum laad ik altijd bij Vattenfall als ik even flink moet laden. De goedkoopste aanbieder voor mij 0,34 per kWh. De laadpalen die niet werken voor mij in Bussum gebruik ik als ik dan even boodschappen haal. Ca. 4 laadpalen in de buurt van de supermarkt die dan niet werken. Ik heb legio voorbeelden
inmiddels. Ga morgen vanuit Zeewolde naar Egmond. We gaan (helaas) met de benzine auto. Bovendien heb ik sinds een paar weken een terugval in range. Scheelt mij zo'n 50 kilometer. Ook nog iets waar ik achteraan moet. Ik voer regelmatig een reset uit. Een volle lading komt niet hoger meer dan ongeveer 280 kilometer. Was tot voor kort ca 330.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpalen issue

Bericht door Sordone »

Een Zoe controleert de aardweerstand en gaat niet laden bij een foute aarding. Alleen met Canze kan je dit “uitmeten”. Andere auto’s controleren dit niet en gaan wel laden met de kans dat je een behoorlijke spanning op je auto kan krijgen. Niet leuk. Helaas zijn er diverse palen zonder goede aarding en alleen de eigenaar kan dit fixen. Uitmeten en aankaarten dus.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TobiasV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2021 08:08
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door TobiasV »

Bedankt voor je reactie. Wat ik dan vreemd vind is dat er bij de laadpaal waar ik niet kan laden wel een andere Zoe staat te laden. Ik heb onlangs een bezoek gebracht aan de garage waar ze diverse updates hebben doorgevoerd. Het heeft het probleem helaas niet verholpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpalen issue

Bericht door Sordone »

De ene Zoe kan een grenswaarde van 100 ohm hebben terwijl de andere een grenswaarde van 150 ohm heeft. Dat kan per model verschillen. Meten is weten hier dus.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TobiasV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2021 08:08
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door TobiasV »

Ok, bedankt voor je antwoord. Heb geen idee. Heb de R135. Je zou verwachten dat deze dat moet kunnen 'handelen'. Ik kon bijvoorbeeld altijd laden bij een laadpaal van Allego in Zeewolde. Is tegenover het huis van mijn vriendin. Daar kan ik dat ook niet meer sinds een aantal maanden. Even afgezien van het feit dat Allego snellaadprijzen hanteert. Even bijladen was soms praktisch.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door zoe2goe »

150 ohm voor een R135
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door Andere Peter »

Heel irritant weer😖 heb er zelf gelukkig nooit last van met eveneens R135 (2020)
Heb je al eens een andere kabel geprobeerd ? Wat gebeurd er bij een snellaadpaal? Hoe meer je zelf probeert hoe meer je de dealer kan vertellen en dat ze contact met Renault Nederland op moeten nemen als ze het zelf niet kunnen fixen.
Wellicht iemand in jouw buurt die een canze heeft en jouw auto even wil uitlezen...
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TobiasV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2021 08:08
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door TobiasV »

Bedankt voor je antwoord. Heb toevallig vorige week een kabel geleend van iemand. Kreeg dezelfde foutmelding. "AC laden niet mogelijk". Na een minuut ongeveer verschijnt de melding. Ik meen een geel stekkertje in het display.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door Injector1 »

Is er soms een probleem, met je laadpas?
Of is er een probleem, met firma, die jou de laadpas heeft verstrekt?
Dat laatste, had ik aan de hand. Zelfs een nieuwe laadpas werkte niet.
Maar het speelde maar bij 1 laadpaal, in een parkeergarage in Waddinxveen.
Ik heb nu een laadpas van Vattenfall en die werkt prima.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TobiasV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2021 08:08
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door TobiasV »

Bedankt voor je antwoord. Ik heb 3 verschillende laadpassen. Bij de laadpalen waar ik niet kan laden geven die laadpassen dezelfde foutmelding. "AC laden niet mogelijk". Ik heb Vattenfall, Shell en EFlux.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TobiasV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2021 08:08
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door TobiasV »

Ik heb nog steeds last van het niet kunnen laden bij laadpalen waar het tot een half jaar geleden wel kon. Lijken er langzaam meer te worden. Auto al een paar weggebracht, maar het helpt allemaal niet. De meest recente ervaring was bij een laadpaal in Nunspeet. Kon daar tot voor kort zonder problemen laden. Nu niet meer. Uitgeweken naar Fastned in de buurt. Had even wat stroom nodig. Renault geeft de laadpaal fabrikant de schuld. De laatste geven aan dat het bij Renault ligt. Het meest opmerkelijke is dat bij een aantal laadpalen waar ik niet meer terecht kan, er wel andere Zoe's staan te laden. Heb dat doorgegeven aan Renault. Ook de kentekens. Dacht misschien kunnen ze daar iets mee. Ik ben ook maar een leek. Zo langzamerhand ben ik er klaar mee. Het is allemaal behoorlijk onbetrouwbaar geworden voor mij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



diederikvanormondt
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2023 10:41
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door diederikvanormondt »

Hier zelfde probleem met Zoë van eerste generatie 2016. De auto is net door de dealer helemaal doorgelicht en is technisch in orde met de laatste updates, maar we kunnen bij steeds minder laadpalen laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TobiasV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2021 08:08
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door TobiasV »

Waardeloos dit. Nogmaals zeer frustrerend als je andere auto's wel bij dezelfde laadpalen ziet laden, laat staan andere Zoe's. Ik heb de R135.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Laadpalen issue

Bericht door Pepone »

Ik kon in Amstelveen aan de Spoorlaan ook niet meer laden.

Een berichtje aan de eigenaar Park n Charge gestuurd, ze zouden het doorgeven aan onderhoud.

Kon nu weer laden.

Denk toch dat de slechte aarding, volgens de eisen van de Zoë, de problemen geeft.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



diederikvanormondt
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2023 10:41
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door diederikvanormondt »

Ik las net op een andere gedeelte van het forum dat mensen succes hadden met een 1 fase laadkabel.
Met deze kabel laad je langzamer, maar heb je minder te maken met de limieten van de laadpaal, omdat je daar ver onder blijft.
Ik heb nog een vraag uitstaan of dat dan een 16A of 32A kabel moet of kan zijn. De 16A is dan weer langzamer, maar wel weer minder belastend voor de paal en dus beter voor de gevoelige Zoë.

Toegevoegd in 3 minuten 19 secondes:
Het verhaal van de aarding is interessant, maar verklaart toch niet waarom veel mensen steeds vaker last hebben. De aarding van de palen wordt toch niet overal steeds slechter (bij bestaande palen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpalen issue

Bericht door Sordone »

Een aardpen slaan kost €150 bij een electricien. Dat is een kostenpost die de installateurs graag besparen en het zou me niets verbazen dat een spijker de grond in wordt gestoken waar een draadje om wordt gewikkeld wat dan gaat roesten en presto: slechte aarding. Die de Zoe dan checkt om veilig te kunnen laden. “Maar het ligt aan de Zoe” . Daarnaast kan het ook nog vuile contacten in de kabel zijn.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Laadpalen issue

Bericht door Pepone »

Precies wat ik denk.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Henk68
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 jun 2022 12:33
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door Henk68 »

Ik ging pas laden op een parkeerplaats in Bergen waar ik altijd een rode neus op liep met de Zoe...., echter ik zag er nu één afwijkende paal tussen staan , ik denk dat de oude paal kapot is gegaan.
Laat ik het bij die paal eens proberen dacht ik en ja hoor hij deed het waarrempel.
Renault Zoe R135 Intens bj 2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door zoe2goe »

Het verhaal van de aarding is interessant, maar verklaart toch niet waarom veel mensen steeds vaker last hebben. De aarding van de palen wordt toch niet overal steeds slechter (bij bestaande palen).
Toch wel. In de zomer is de grond aanzienlijk droger. Overigens moeten we in Nederland dit probleem niet overschatten. Veelal wordt aarde door de netwerkbeheerder als ader geleverd, in de mof verbonden met N. De door de auto gemeten aardweerstand is dan vrijwel nul. Echter, veelal betekent niet altijd!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Raijmond
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2020 22:48
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door Raijmond »

Goedendag,

Wij hebben een Zoë van 2016.
Bij ons komt het ook steeds vaker voor dat wij niet kunnen laden bij een laadpaal die het voorheen altijd deed.

Daarom wijken wij ALTIJD uit naar Fastned.Nog nooit problemen gehad,maar………..

Dit betekent vaak een omweg(wij rijden er gerust 250 km op 1 dag mee ondanks dat de range maar 120 km is).

Laadsnelheden vinden wij geen probleem, maar we moeten de laatste tijd vaak rond rijden om een geschikte laadpaal te vinden.
Best wel spannend omdat ik door veel ervaring precies weet, wanneer de auto leeg is en vaak aan de paal nog maar 10 tot 1 km in de Zoë heb zitten.
Deze week 200 meter voor Fastned stil gevallen en 5 minuten gewacht en op restenergie de paal gehaald.☺️☺️☺️☺️☺️

Alleen omdat rondom de Ahoy Rotterdam geen enkele laadpaal deed😡😡😡😡😡😡.

Iemand een oplossing?

Alle software up to date.
Kabel is uitgewisseld.

Ligt ook niet aan 1 leverancier.

Deze week bij ene Ecotap wel geladen en andere niet.

Thuisladen gaat al jaren goed.

Ideeën?????

Thnx voor het meedenken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TobiasV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2021 08:08
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door TobiasV »

Vervelend voor je. Ik was laatst in Ermelo en de eerste 3: laadpalen werkten niet voor mij. Er staan op hetzelfde moment wel andere merken te laden. Wekt toch enige wrevel op. Ik heb mijn rechtsbijstand inmiddels ingeschakeld. Ik wil van deze auto af.(het een pv lease contract). Als ik een dagje uit ga wil gaan laden dan weet ik nooit of dat zal lukken. Fastned is ook niet goedkoop. Sterkte !verder! Iemand met een Peugeot 208 is door een geschillencommissie in het gelijk gesteld. Contract werd ontbonden. Ze hebben het ook niet in de folder vermeld dat je lang niet overal kunt laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RemcovM
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2023 16:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door RemcovM »

Heel herkenbaar zijn al deze verhalen. Ik kocht begin januari een Zoe (2014), met de boodschap van de dealer dat de actieradius met minimaal 100km wel beperkt is, maar dat je je hierop kunt instellen en dat je overal kunt bijladen als het moet.

Wat mensen hier echter schrijven, heb ik ook meegemaakt: al 2x gebeurde het dat geleidelijk steeds meer laadpalen door de auto geweigerd werden. In het dorp waar mijn familie woont, op 89 km rijden, moet ik wel bijladen om terug te kunnen rijden. De laadpaal waar de Zoe eerst nog wilde laden, weigert hij inmiddels al maanden. De auto staat nu voor de tweede keer bij de dealer om doorgelicht te worden. Ook zij zeggen: komt door de laadpaal. Maar ik ga niet met zes laadpaal-bedrijven bellen om te vragen of ze de laadpaal willen fixen.

Het is inmiddels heel stressvol. Naar mijn "hometown" ga ik maar weer met de andere auto (diesel). Maar ook bij laadpalen in Alphen a/d Rijn, Driebergen, Apeldoorn, Twello, Amsterdam en Amersfoort waren er de laatste maanden weigerachtige laadpalen. Van allerlei merken: EV Box, Shell Recharge, Last Mile Solution, Vattenfall, Greenflux, Allego. Soms moet ik 4-5 laadpalen proberen en ben ik een uur aan het zoeken, terwijl mijn batterij leger en leger raakt.

Met laadpunt thuis een ander probleem. Twee leveranciers zeiden: Renault Zoe, daar beginnen we niet aan. De derde deed het wel. Toen monteurs kwamen om de aansluiting van 1-fase naar 3-fase om te zetten zeiden ze echter direct: oh jee, een Zoe, dat betekent vaak gedonder. En inderdaad: hij wilde niet laden op 3-fase, dus hebben ze mijn (toch best dure) laadpunt weer teruggezet naar 1-fase. Dat werkt meestal wel. Regelmatig geeft die lader (Walbox) nog een foutmelding bij het beginnen van het laden, maar als ik 'm dan reset, gaat het goed. Gelukkig.

Maar toch: op dit moment kan ik er niet op vertrouwen dat ik aan publieke laadpalen kan laden. Dus is de actieradius in feite gehalveerd naar max 50km, want ik moet heen en weer kunnen naar huis, op een volle batterij. Of dat nu de "schuld" is van de Zoe of van de laadpaal-leverancier: I don't care. De auto zou het toch gewoon moeten doen? Ik ben niet geïnteresseerd in de schuldige of de oorzaak. Ik wil een oplossing!

Te meer omdat de Zoe fantastisch rijdt. Binnen een jaar ben ik een grote fan geworden. Tips voor bovenstaande zijn meer dan welkom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpalen issue

Bericht door Sordone »

Voor Ev-box problemen, kijk hier eens https://mostaladda.eu/Small.htm
Je zoekt een oplossing? Een Zoe heeft een goede aarding nodig anders laadt ie niet. En hoe kom je aan een goede aarding? Bij de laadpaal exploitant dus klim in je digitale pen.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door Mastah »

Een tip voor de gebruikers van oudere Zoe's (zoals @RemcovM) is om na te gaan of je wel alle batterij-management (BMS) updates hebt ontvangen.
Toen wij nog onze Q210 hadden, had ik initieel ook regelmatig problemen met laadpalen, vooral als er al een andere auto aan het laden was.
Na de laatste BMS updates was dit probleem behoorlijk afgenomen. Het kwam nog wel eens voor, maar niet meer met regelmaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TobiasV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2021 08:08
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door TobiasV »

Ik heb inmiddels mijn private lease contract van mijn Zoe kunnen ontbinden. Ze waren coulant naar mij toe. Ik wacht weer een paar jaar met electrisch rijden. Het is toch wel practisch als je thuis kunt laden. Verder het inleveren van zoveel rangre in deze tijd van het jaar is voor mij, naast de laadpalen kwestie ook best een 'dingetje'. En het ongebreideld stijgen van de laadkosten geeft ook stof tot nadenken. Kan snel 10 tot 15 euro schelen als je het niet van te voren goed uitzoekt. Eerst maar eens afwachten hoe de electrische Renault 5 het gaat doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RemcovM
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2023 16:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door RemcovM »

Sordone schreef: 08 dec 2023 13:55 Voor Ev-box problemen, kijk hier eens https://mostaladda.eu/Small.htm
Je zoekt een oplossing? Een Zoe heeft een goede aarding nodig anders laadt ie niet. En hoe kom je aan een goede aarding? Bij de laadpaal exploitant dus klim in je digitale pen.
Dank. Ik heb dat in Voorschoten rond de Kerst gedaan. De Zoe heeft nu updates e.d. gekregen en kan vaak wel weer laden. Maar hij blijft een irrationele afkeer hebben van Voorschoten. Daar zijn alle laadpalen van hetzelfde merk en bij geen enkele wil de Zoe laden. Via een QR kon ik een e-mail sturen naar de exploitant om dit te melden. Maar ik hoefde daar mijn eigen mail of telefoon niet op te geven en heb dus geen enkele terugkoppeling gekregen. Wat nu? Gewoon maar weer naar Voorschoten rijden en met nog 15 km actieradius hopen dat ze iets aan de aarding van deze laadpaal hebben gedaan? Ik snap dat Renault dit als de "oplossing" ziet: het ligt niet aan ons, ga maar contact opnemen met elke laadpaal-exploitant om te zorgen dat zij die laadpaal verbeteren. Intussen sta ik natuurlijk wel stil met mijn auto...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpalen issue

Bericht door Sordone »

Het blijft een kip en ei probleem. Renault kiest voor veiligheid. Er is nog een site die zich met dit laadprobleem topic bezighoudt. Zie https://www.chargeprob.com/. Kan je proberen. Maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rghvdberg
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2024 14:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door rghvdberg »

Ik dacht dat mijn Zoe *weer* stuk was maar ik ben dus niet de enige :-(
Laadpalen bij mij in de buurt waar ik eerst zonder problemen kon laden geven nu storing. Toch wel raar.

ftr, onze Kangoo ZE laadt zonder problemen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TobiasV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2021 08:08
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door TobiasV »

Waardeloos voor je. Mijn dieptepunt qua laden was afgelopen jaar in Zeewolde. 5 laadpalen van Allego geprobeerd, maar geen enkele werkte. Andere auto's konden wel laden. Bij 1 van die laadpalen stond zelfs een Zoe te laden. Frustratie was enorm op een gegeven moment. Het gekke is dat ik op een eerder moment wel gewoon kon laden. Dan bedoel ik, maanden daarvoor. Dit is nog maar 1 voorbeeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RemcovM
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2023 16:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door RemcovM »

Spijtig spijtig. Ik heb allerlei tips voorbij zien komen. Maar het grootste probleem is dat je de Zoe niet meer vertrouwt. Je durft het niet meer aan om verder dan 50 km van huis te gaan, want stel dat hij niet wil laden, dan moet je met de trein terug... Dat is echt jammer, want het is een superfijne auto. Ik had een elektrische Twingo als leenauto en die laadde ook gewoon overal. Dus het hele verhaal "Renault-auto's zijn kritisch over de aarding, omdat andere auto's, die dat niet zijn, je soms een enorme stroomschok geven als je 'm tijdens het laden aanraakt" geldt blijkbaar alleen voor de Renault Zoe. Niet voor de Kangoo of de Twingo...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpalen issue

Bericht door Sordone »

Indien je een huuraccu hebt kan je Renault Route service bellen in het steeds zeldzamere geval dat je geen werkende laadpaal kan vinden in je buurt. Die brengt je dan gratis naar een werkende laadpaal tot wel 80 km afstand. In mijn begintijd wel twee keer moeten gebruiken maar nu gaat het al jaren goed. Dus met de trein terug? Mwhoa. RRS kost wel meer tijd dat snap ik.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht