Hallo mede Zoë rijders,
Onlangs bleek laden plotseling niet meer mogelijk met onze Zoë Zen Q210 van 2013 met 82.000 km en hebben dit probleem laten diagnostiseren bij de Renault dealer.
Overigens was laden met de enkelfase lader nog wel mogelijk.
De conclusie van de dealer was defecte onboard charger met mogelijk nog meer schade aan andere componenten met hele hoge kosten als gevolg.
Kortom de reparatiekosten zouden hoger zijn dan de dagwaarde van de auto dus ....... economisch total loss!
Op de vraag van wat ze konden doen bij eventuele inruil kwam een schaamteloos antwoord: "Helemaal niets, we geven €0,- voor uw auto terug!"
Heeft iemand binnen dit forum dit ook ooit meegemaakt?
Ik heb reeds een klacht ingediend bij Renault Nederland en ga uiteraard zelf eea ondernemen om het op te lossen.
Het lijkt wel lastig te zijn om een gebruikte BCB te vinden of de defecte te repareren, hoor graag jullie adviezen/ervaringen.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Groet Jos W
Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost??)
-
Jos Willems
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
Mastah
- lid

Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost??)
Ik zou sowieso naar een andere garage gaan, want deze zijn niet eerlijk met je.
Per definitie is de auto minstens €2.000 waard, want zelfs als de reparatie van de auto gelijk zou zijn aan de dagwaarde, dan zou deze bij verkoop nog minimaal €2000 aan 2e-hands EV-subsidie opleveren.
Ik heb zelf op een Q210 ook een kapotte BCB meegemaakt. Reparatie kost ongeveer €3000 (indertijd betaald onder garantie door RenaultNL: post227732.html#p227732 )
Volgens de koerslijst ANWB is je auto vast nog €4500 waard.
Ik zou het dus wel laten repareren, en nog genieten van je auto. En proberen coulance bij RenaultNL te krijgen voor een deel van de kosten, gezien het een bekend probleem is bij Q210s.
Per definitie is de auto minstens €2.000 waard, want zelfs als de reparatie van de auto gelijk zou zijn aan de dagwaarde, dan zou deze bij verkoop nog minimaal €2000 aan 2e-hands EV-subsidie opleveren.
Ik heb zelf op een Q210 ook een kapotte BCB meegemaakt. Reparatie kost ongeveer €3000 (indertijd betaald onder garantie door RenaultNL: post227732.html#p227732 )
Volgens de koerslijst ANWB is je auto vast nog €4500 waard.
Ik zou het dus wel laten repareren, en nog genieten van je auto. En proberen coulance bij RenaultNL te krijgen voor een deel van de kosten, gezien het een bekend probleem is bij Q210s.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
oek
- 4-posting-stubborn

Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost??)
Ik heb exact hetzelfe probleem gehad, alleen enkelfase laden werkte. Dit kwam door het trippen van 1 van de 3 fasen tijdens het laden. Dan wordt je la…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 59 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Twingo I handbak vervangen door een vol-automaat
door murena3.0 » 02 jul 2025 22:23 » in Technische vragen Twingo -
Reacties: 2
Weergaves: 2698 -
Laatste bericht door murena3.0
13 okt 2025 20:45
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 803 -
Laatste bericht door wgvangerven
21 jan 2026 22:44
-
-
Youtube : Clio stuk door Aftermarket Scantool ?! (Werkte perfect)
door Mathijs » 10 feb 2026 19:39 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 182 -
Laatste bericht door KDL
10 feb 2026 22:23
-