Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
-
Topic author - Nieuw lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 nov 2017 21:04
- Actief als: particulier
Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
Hallo mede Zoë rijders,
Onlangs bleek laden plotseling niet meer mogelijk met onze Zoë Zen Q210 van 2013 met 82.000 km en hebben dit probleem laten diagnostiseren bij de Renault dealer.
Overigens was laden met de enkelfase lader nog wel mogelijk.
De conclusie van de dealer was defecte onboard charger met mogelijk nog meer schade aan andere componenten met hele hoge kosten als gevolg.
Kortom de reparatiekosten zouden hoger zijn dan de dagwaarde van de auto dus ....... economisch total loss!
Op de vraag van wat ze konden doen bij eventuele inruil kwam een schaamteloos antwoord: "Helemaal niets, we geven €0,- voor uw auto terug!"
Heeft iemand binnen dit forum dit ook ooit meegemaakt?
Ik heb reeds een klacht ingediend bij Renault Nederland en ga uiteraard zelf eea ondernemen om het op te lossen.
Het lijkt wel lastig te zijn om een gebruikte BCB te vinden of de defecte te repareren, hoor graag jullie adviezen/ervaringen.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Groet Jos W
Onlangs bleek laden plotseling niet meer mogelijk met onze Zoë Zen Q210 van 2013 met 82.000 km en hebben dit probleem laten diagnostiseren bij de Renault dealer.
Overigens was laden met de enkelfase lader nog wel mogelijk.
De conclusie van de dealer was defecte onboard charger met mogelijk nog meer schade aan andere componenten met hele hoge kosten als gevolg.
Kortom de reparatiekosten zouden hoger zijn dan de dagwaarde van de auto dus ....... economisch total loss!
Op de vraag van wat ze konden doen bij eventuele inruil kwam een schaamteloos antwoord: "Helemaal niets, we geven €0,- voor uw auto terug!"
Heeft iemand binnen dit forum dit ook ooit meegemaakt?
Ik heb reeds een klacht ingediend bij Renault Nederland en ga uiteraard zelf eea ondernemen om het op te lossen.
Het lijkt wel lastig te zijn om een gebruikte BCB te vinden of de defecte te repareren, hoor graag jullie adviezen/ervaringen.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Groet Jos W
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
- Actief als: particulier
Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
Ik zou sowieso naar een andere garage gaan, want deze zijn niet eerlijk met je.
Per definitie is de auto minstens €2.000 waard, want zelfs als de reparatie van de auto gelijk zou zijn aan de dagwaarde, dan zou deze bij verkoop nog minimaal €2000 aan 2e-hands EV-subsidie opleveren.
Ik heb zelf op een Q210 ook een kapotte BCB meegemaakt. Reparatie kost ongeveer €3000 (indertijd betaald onder garantie door RenaultNL: post227732.html#p227732 )
Volgens de koerslijst ANWB is je auto vast nog €4500 waard.
Ik zou het dus wel laten repareren, en nog genieten van je auto. En proberen coulance bij RenaultNL te krijgen voor een deel van de kosten, gezien het een bekend probleem is bij Q210s.
Per definitie is de auto minstens €2.000 waard, want zelfs als de reparatie van de auto gelijk zou zijn aan de dagwaarde, dan zou deze bij verkoop nog minimaal €2000 aan 2e-hands EV-subsidie opleveren.
Ik heb zelf op een Q210 ook een kapotte BCB meegemaakt. Reparatie kost ongeveer €3000 (indertijd betaald onder garantie door RenaultNL: post227732.html#p227732 )
Volgens de koerslijst ANWB is je auto vast nog €4500 waard.
Ik zou het dus wel laten repareren, en nog genieten van je auto. En proberen coulance bij RenaultNL te krijgen voor een deel van de kosten, gezien het een bekend probleem is bij Q210s.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nieuw lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 09 mar 2022 12:28
- Actief als: particulier
Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
Ik heb exact hetzelfe probleem gehad, alleen enkelfase laden werkte. Dit kwam door het trippen van 1 van de 3 fasen tijdens het laden. Dan wordt je laadfilter gesloopt door het vastlassen/doorbranden van een relais. Ik heb dit laten diagnotiseren + vervangen bij een generieke garage (niet een renault garage). Heb even de rekening opgezocht: Ex btw: diagnose 6 uur, 372 euro, laadfilter 995,13, inbouw laadfilter 5,8 uur 345 euro. Dit leverde een rekening op van 2071 euro inclusief BTW. Ben benieuwd waar de renault dealer het voor zou hebben gedaan, maar uit principe kom ik daar niet meer.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
Het is even aan Jos om al of niet verder uit te wijden, maar ik kan verklappen dat deze auto inmiddels een geweldig verhaal heeft. Alvast twee hintjes: de auto rijdt weer, en het was niet een vastgelast relais.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 14 jun 2022 14:30
- Actief als: particulier
Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
@Jos Willems, vertel!
Hou ons niet langer in spanning!
???
Hou ons niet langer in spanning!
???
Renault Zoe R135 Intens 50 uit aug 2020 (koopaccu)
Toyota Starlet P9
Eerdere auto's:
Audi A2 1.4 TDI
Renault Megane model 1996-1999 5-Deurs hatchback
Renault 19 model 1994-1996 5-Deurs hatchback
Opel D Kadett
Toyota Starlet P9
Eerdere auto's:
Audi A2 1.4 TDI
Renault Megane model 1996-1999 5-Deurs hatchback
Renault 19 model 1994-1996 5-Deurs hatchback
Opel D Kadett
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Nieuw lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 nov 2017 21:04
- Actief als: particulier
Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
Omdat ik even wilde wachten op de reactie van Renault Nederland heeft het even geduurd voordat ik jullie kon meenemen in mijn verhaal.
De titel van deze topic klopt niet meer want de Zoë is weer springlevend en laadt weer als vanouds
Omdat ik de “diagnose” van de Renault dealer niet vertrouwde (lees geloofde) wilde ik zelf gaan onderzoeken wat er daadwerkelijk aan de hand zou kunnen zijn.
Een gebruikte, betaalbare onboard charger is heel moeilijk aan te komen en er zijn blijkbaar ook verschillende uitvoeringen die niet zomaar uitwisselbaar zijn dus dat ging hem niet worden.
Dan maar eigenwijs en er zelf aan beginnen en hopen dat je iets kunt vinden.
Het uitbouwen van de BCB is bij dit type Q210 (Continental motor) vrij makkelijk omdat deze bovenop ligt en goed bereikbaar is.
Dus als eerste de hoofdschakelaar onder de bijrijdersstoel eruit, ruitenwissers en luchtinlaatbak eraf.
Dan alle connectoren, koelslangen en bevestigingsbouten los en hoppa….de charger kan eruit.
En als dan eenmaal de BCB op je werkbank ligt wordt je wel steeds nieuwsgieriger kan ik je vertellen.
Dus open dat ding, goed kijken hoe alles zit en op tijd een fotootje maken, dat helpt je weer bij de montage naderhand.
Nadat ik zo’n beetje de hele inhoud uit de BCB had gehaald ben ik begonnen met alles goed te bekijken en vooral zoveel mogelijk meten aan alles wat er te meten valt.
Hierbij viel mij meteen op dat de waarden van condensatorbank niet meer klopte.
Deze zouden 3 x 100 uF moeten zijn echter ik mat 68, 89 en 5 uF!
Omdat deze tussen het ingangsfilter en de gelijkrichter zit dacht ik wel dat het invloed zou kunnen hebben dus er gloorde een beetje hoop.
Omdat ik verder niets opvallends kon vinden dacht ik heel voorzichtig dat dit de oorzaak zou kunnen zijn. De condensator module van Epcos was nergens aan te komen helaas dus wat nu?
Epcos komt van TDK en TDK levert wel losse condensatoren voor AC netfiltering dus daar lag een kans.
De 100 uF uitvoering was net te groot maar 80 uF zou moeten passen dus dan die maar besteld.
Ondanks dat ze van ver moesten komen waren ze snel binnen en toen kon ik niet meer wachten.
Eerst een plannetje gemaakt hoe in te bouwen en aan te sluiten en daarna aan de slag.
Na een paar uurtjes knutselen zat alles er weer netjes in en kon de BCB weer dicht.
Het was inmiddels al laat maar je wil het dan wel weten toch?! Zou die het doen ??
Hup de BCB opgepakt en naar de auto om hem snel op zijn plek te leggen, de nodige connectoren erop, hoofdschakelaar erin en een laatste check, niets vergeten …..?
En dan…laadkabel aansluiten, “klik” , blauw lampje op de laadkast brandt en auto laadt
Nu even wachten of die niet meteen weer uitvalt ….. nee hij laadt gewoon door en de SOC loopt op.
Ik zal eerlijk toegeven dat ik even een vreugdedansje heb gemaakt en meteen mijn vrouw heb geroepen, zij rijdt er tenslotte altijd mee.
De dag erna, accu op 100% en alles netjes teruggebouwd en gaan rijden met de auto om te kijken of ook het regenereren werkt en ja hoor, alles werkt gewoon perfect.
Dus voor € 120,- aan onderdelen heb ik de auto kunnen repareren terwijl de dealer zegt dat het tussen de € 4000,- en € 6000,- zou gaan kosten!?
Ik heb inmiddels Renault Nederland hier mee geconfronteerd en ze waren enigszins verbaasd al verweerde ze zich met de richtlijnen vanuit de Renault fabriek.
Ze willen ons wel tegemoet komen al is nog niet duidelijk op welke manier, daar wachten we nog op.
Om een beetje een idee te geven van wat ik ben tegengekomen en hoe ik het heb opgelost heb ik wat foto’s toegevoegd.
Met dank aan Pieter en Jeroen.
Groet, Jos
De titel van deze topic klopt niet meer want de Zoë is weer springlevend en laadt weer als vanouds

Omdat ik de “diagnose” van de Renault dealer niet vertrouwde (lees geloofde) wilde ik zelf gaan onderzoeken wat er daadwerkelijk aan de hand zou kunnen zijn.
Een gebruikte, betaalbare onboard charger is heel moeilijk aan te komen en er zijn blijkbaar ook verschillende uitvoeringen die niet zomaar uitwisselbaar zijn dus dat ging hem niet worden.
Dan maar eigenwijs en er zelf aan beginnen en hopen dat je iets kunt vinden.
Het uitbouwen van de BCB is bij dit type Q210 (Continental motor) vrij makkelijk omdat deze bovenop ligt en goed bereikbaar is.
Dus als eerste de hoofdschakelaar onder de bijrijdersstoel eruit, ruitenwissers en luchtinlaatbak eraf.
Dan alle connectoren, koelslangen en bevestigingsbouten los en hoppa….de charger kan eruit.
En als dan eenmaal de BCB op je werkbank ligt wordt je wel steeds nieuwsgieriger kan ik je vertellen.
Dus open dat ding, goed kijken hoe alles zit en op tijd een fotootje maken, dat helpt je weer bij de montage naderhand.
Nadat ik zo’n beetje de hele inhoud uit de BCB had gehaald ben ik begonnen met alles goed te bekijken en vooral zoveel mogelijk meten aan alles wat er te meten valt.
Hierbij viel mij meteen op dat de waarden van condensatorbank niet meer klopte.
Deze zouden 3 x 100 uF moeten zijn echter ik mat 68, 89 en 5 uF!
Omdat deze tussen het ingangsfilter en de gelijkrichter zit dacht ik wel dat het invloed zou kunnen hebben dus er gloorde een beetje hoop.
Omdat ik verder niets opvallends kon vinden dacht ik heel voorzichtig dat dit de oorzaak zou kunnen zijn. De condensator module van Epcos was nergens aan te komen helaas dus wat nu?
Epcos komt van TDK en TDK levert wel losse condensatoren voor AC netfiltering dus daar lag een kans.
De 100 uF uitvoering was net te groot maar 80 uF zou moeten passen dus dan die maar besteld.
Ondanks dat ze van ver moesten komen waren ze snel binnen en toen kon ik niet meer wachten.
Eerst een plannetje gemaakt hoe in te bouwen en aan te sluiten en daarna aan de slag.
Na een paar uurtjes knutselen zat alles er weer netjes in en kon de BCB weer dicht.
Het was inmiddels al laat maar je wil het dan wel weten toch?! Zou die het doen ??
Hup de BCB opgepakt en naar de auto om hem snel op zijn plek te leggen, de nodige connectoren erop, hoofdschakelaar erin en een laatste check, niets vergeten …..?
En dan…laadkabel aansluiten, “klik” , blauw lampje op de laadkast brandt en auto laadt

Nu even wachten of die niet meteen weer uitvalt ….. nee hij laadt gewoon door en de SOC loopt op.
Ik zal eerlijk toegeven dat ik even een vreugdedansje heb gemaakt en meteen mijn vrouw heb geroepen, zij rijdt er tenslotte altijd mee.
De dag erna, accu op 100% en alles netjes teruggebouwd en gaan rijden met de auto om te kijken of ook het regenereren werkt en ja hoor, alles werkt gewoon perfect.
Dus voor € 120,- aan onderdelen heb ik de auto kunnen repareren terwijl de dealer zegt dat het tussen de € 4000,- en € 6000,- zou gaan kosten!?
Ik heb inmiddels Renault Nederland hier mee geconfronteerd en ze waren enigszins verbaasd al verweerde ze zich met de richtlijnen vanuit de Renault fabriek.
Ze willen ons wel tegemoet komen al is nog niet duidelijk op welke manier, daar wachten we nog op.
Om een beetje een idee te geven van wat ik ben tegengekomen en hoe ik het heb opgelost heb ik wat foto’s toegevoegd.
Met dank aan Pieter en Jeroen.
Groet, Jos
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 15700
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
Hatseflats! Mooi werk.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
- Actief als: particulier
- Locatie: Hollandscheveld Drenthe
Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
Mooi verhaal, titel is aangepast.De titel van deze topic klopt niet meer want de Zoë is weer springlevend en laadt weer als vanouds
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 26 sep 2019 19:57
- Actief als: particulier
Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
Gaaf! Mooi dat je dit aangedurfd hebt, en dat het ook gelukt is. Met een ridicule Renault rekening van 4000 euro als alternatief heb je ook niet veel te verliezen.
De kracht van internet is dat consumenten dit soort oplossingen makkelijk kunnen delen, en dat je daardoor niet altijd zomaar bent overgeleverd aan de monopoliepositie van Renault.
De kracht van internet is dat consumenten dit soort oplossingen makkelijk kunnen delen, en dat je daardoor niet altijd zomaar bent overgeleverd aan de monopoliepositie van Renault.
Renault Zoe R240 Intens Bleu Foudre
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nieuw lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 okt 2023 09:22
- Actief als: particulier
Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
Wat geweldig!! Ik zit een beetje in dezelfde situatie, alhoewel ik niet zeker weet of het laden met enkelfase nog werkt. Staat nu bij de Renault dealer met een lege batterij en dus ging ik op zoek naar welke mogelijkheden ik heb. Betalen van zo'n bedrag als 4000 euro zie ik niet zitten, heb thuis ook geen OBD apparatuur en toen belandde ik op dit forum. Het enige wat ik nog bedacht heb, is een bergingsbedrijf inhuren om naar een specialist in het reviseren van elektrische auto's te brengen. Maar als ik eerlijk ben doe ik het liever met jullie hulp, kunnen we hard om lachen na afloop (als het lukt natuurlijk). Vragen die door mijn hoofd gaan; 'waar moet ik beginnen', 'zou Jos het nog een keer aandurven' of 'is mijn zoe afgeschreven?'
Groeten,
Frank
Groeten,
Frank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Nieuw lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 nov 2017 21:04
- Actief als: particulier
Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
@FrankvDam, ik weet natuurlijk niet hoever jou technische kennis en vaardigheden reiken echter is het om te beginnen belangrijk te weten welk type en bouwjaar Zoë je hebt. Mogelijk kun je al eea aan de "neus" van de auto meten. Heeft de Renault dealer al een diagnose gesteld?
Groet, Jos
Groet, Jos
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
@FrankvDam Het lijkt me verstandig om een nieuw topic te openen; de kans dat het dezelfde storing is niet zo groot. Beschrijf vooral in zo veel mogelijk detail. Verschillende laders geprobeerd? Verschillende kabels? Een of drie fasen? Wordt de kabel vastgezet? Hoor je het relais in de laadpaal klikken? Wat kan/durf je zelf? Etc etc. Het is onmogelijk ook maar iets zinnigs te zeggen zonder de auto, laat staan zonder details.
Wat betreft de storing die Jos beschrijft: deze is gemakkelijk met een fatsoenlijke multimeter van buitenaf op de laadaansluiting te controleren. Heb ik natuurlijk meteen zelf gedaan en mijn 10 jaar oude Q210 heeft geen greintje degradatie van die filtercondensatorbank (mooi scrabblewoord). Steekproef van twee auto's, dus zegt niks, maar toch.
De meting voer je als volgt uit
1. auto van de lader en uit
2. wacht ten minste een kwartier
3. meet de spanning tussen de fase-pennen, en wacht langer als deze meer dan een paar volt is. Let op, de pennen in de neus zijn aan de voorkant geïsoleerd. Je moet aan de zijkant van de pennen meten.
4. meet de capaciteit tussen de fase pennen. Deze moet ongeveer 80 uF zijn.
Deze methode werkt voor een Q model. Ik kan niet zeggen of deze voor de R modellen en/of de ZE50 ook werkt.
nb de drie fase pennen in de neus zijn de twee pennen in de onderste rij, en in de middelste rij de meest linker pen. Je moet zowel de spanningsmeting als de capaciteitsmeting tussen alle drie mogelijk pen-combinaties doen. Zie plaatje hieronder, de "M" versie, tussen L1 en L2, L2 en L3, en L1 en L3.

Wat betreft de storing die Jos beschrijft: deze is gemakkelijk met een fatsoenlijke multimeter van buitenaf op de laadaansluiting te controleren. Heb ik natuurlijk meteen zelf gedaan en mijn 10 jaar oude Q210 heeft geen greintje degradatie van die filtercondensatorbank (mooi scrabblewoord). Steekproef van twee auto's, dus zegt niks, maar toch.
De meting voer je als volgt uit
1. auto van de lader en uit
2. wacht ten minste een kwartier
3. meet de spanning tussen de fase-pennen, en wacht langer als deze meer dan een paar volt is. Let op, de pennen in de neus zijn aan de voorkant geïsoleerd. Je moet aan de zijkant van de pennen meten.
4. meet de capaciteit tussen de fase pennen. Deze moet ongeveer 80 uF zijn.
Deze methode werkt voor een Q model. Ik kan niet zeggen of deze voor de R modellen en/of de ZE50 ook werkt.
nb de drie fase pennen in de neus zijn de twee pennen in de onderste rij, en in de middelste rij de meest linker pen. Je moet zowel de spanningsmeting als de capaciteitsmeting tussen alle drie mogelijk pen-combinaties doen. Zie plaatje hieronder, de "M" versie, tussen L1 en L2, L2 en L3, en L1 en L3.

Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nieuw lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 okt 2023 09:22
- Actief als: particulier
Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
Hoi Jos, bedankt voor je snelle reactie! In mijn dagelijks leven houd ik mij wel bezig met computers maar niet perse met auto's. Bij een benzine auto kon ik nog bougies vervangen, maar elektrische auto's is een andere tak van sport. Mijn type Q210 Zen is van hetzelfde bouwjaar (2013) met ongeveer hetzelfde aantal kms. De dealer heeft inderdaad een diagnose gesteld en is slechts bereid om het hele laadapparaat (BCB) te vervangen.Jos Willems schreef: ↑31 okt 2023 13:14 @FrankvDam, ik weet natuurlijk niet hoever jou technische kennis en vaardigheden reiken echter is het om te beginnen belangrijk te weten welk type en bouwjaar Zoë je hebt. Mogelijk kun je al eea aan de "neus" van de auto meten. Heeft de Renault dealer al een diagnose gesteld?
Groet, Jos
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
- Actief als: particulier
Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
Mooi verhaal dit, zeker door de goede afloop ervan.
Maar wederom een bewijs dat ook de dealers soms niet weten wat er aan de hand is of hoe het op te lossen.
Komt wel doordat de huidige (al heel lang zo) manier van werken daar ook aan bijdraagt. Dat is defecte zaken vervangen door een ander maar dan wel zijn 'geheel'. Dus niet zoals hier de tijd nemen om een component uit mekaar te halen om in het inwendige te zoeken naar een eventueel defect en dat te vervangen.
Is ook wel eea voor te zeggen natuurlijk want stel dat ze de hele module uit mekaar halen om er, als er al iemand de kennis heeft, de fout te vinden/herstellen en gaandeweg blijkt dat het gewoon een onherstelbaar iets was. Dan had je een technieker die al even zoet was met klussen en als dat niets opbracht moet die alsnog betaald worden.
Gelukkig dat er nog mensen zijn die zelf aan de slag durven/kunnen gaan en een oplossing vinden. En dan is het idd heel mooi als blijkt dat de wagen die in eerste instantie financiëel eigenlijk niet herstelbaar was uiteindelijk misschien nog jaren mee kan.
Er zijn ook gewiekste dealers die de (niet bij het grote publiek) gekende fouten misbruiken. Ze zeggen dat een wagen niets meer of amper nog wat waard is en na een redelijk goedkope herstelling worden die nadien als goed werkend verkocht. Tel uit je winst.
Wat ik persoonlijk nog erger vind is dat er bij een hoop wagens (ook bij anderen merken) soms vergelijkbare problemen opduiken die duiden op een constructiefout en de constructeur niet altijd geneigd is om enige vorm van coulance te geven.
Hopelijk zijn er toch wat mensen die van deze ervaring wat kunnen opsteken en geholpen worden.


Komt wel doordat de huidige (al heel lang zo) manier van werken daar ook aan bijdraagt. Dat is defecte zaken vervangen door een ander maar dan wel zijn 'geheel'. Dus niet zoals hier de tijd nemen om een component uit mekaar te halen om in het inwendige te zoeken naar een eventueel defect en dat te vervangen.
Is ook wel eea voor te zeggen natuurlijk want stel dat ze de hele module uit mekaar halen om er, als er al iemand de kennis heeft, de fout te vinden/herstellen en gaandeweg blijkt dat het gewoon een onherstelbaar iets was. Dan had je een technieker die al even zoet was met klussen en als dat niets opbracht moet die alsnog betaald worden.
Gelukkig dat er nog mensen zijn die zelf aan de slag durven/kunnen gaan en een oplossing vinden. En dan is het idd heel mooi als blijkt dat de wagen die in eerste instantie financiëel eigenlijk niet herstelbaar was uiteindelijk misschien nog jaren mee kan.
Er zijn ook gewiekste dealers die de (niet bij het grote publiek) gekende fouten misbruiken. Ze zeggen dat een wagen niets meer of amper nog wat waard is en na een redelijk goedkope herstelling worden die nadien als goed werkend verkocht. Tel uit je winst.
Wat ik persoonlijk nog erger vind is dat er bij een hoop wagens (ook bij anderen merken) soms vergelijkbare problemen opduiken die duiden op een constructiefout en de constructeur niet altijd geneigd is om enige vorm van coulance te geven.
Hopelijk zijn er toch wat mensen die van deze ervaring wat kunnen opsteken en geholpen worden.


A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nieuw lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 jul 2019 12:08
- Actief als: particulier
Re: Economisch total loss door defecte BCB (Opgelost)
Beste, mijn Zoë van 2014 had exact hetzelfde probleem...kort verslag : mijn Zoë 9 jaar, 82.000 km van de ene op andere dag niet meer op te laden, naar Renault garage nog net kunnen rijden (België). Na onderzoek, conclusie: Omvormer stuk, er kan een volledig nieuwe worden geplaatst, kostprijs met plaatsing 7000,00€...!!!!
Uitleg gevraagd, waarom er niet gezocht is welk onderdeel er stuk is...Renault België hersteld dit niet...
Dus auto kwijt van 21/09/2023 tot op vandaag 17/11/2023, en nog steeds niet opgelost...
Uitleg gevraagd, waarom er niet gezocht is welk onderdeel er stuk is...Renault België hersteld dit niet...
Dus auto kwijt van 21/09/2023 tot op vandaag 17/11/2023, en nog steeds niet opgelost...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 544 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 87 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin Camperaar
-
- 6 Reacties
- 1086 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 24 Reacties
- 1266 Weergaves
-
Laatste bericht door Mello
-
- 0 Reacties
- 618 Weergaves
-
Laatste bericht door tremmal
-
- 4 Reacties
- 512 Weergaves
-
Laatste bericht door Pieterjan
-
- 2 Reacties
- 160 Weergaves
-
Laatste bericht door windsor