Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb sinds kort een Twingo II uit 2010, heel fijn autootje, en nog maar 58.000 km gereden.
Het enige dat me echt opvalt (slechte rug) is de manier waarop de auto reageert op oneffenheden in de weg, alsof de hele vering in een soort winterslaap verkeert.
Ik heb al een tip geprobeerd die ik hier ergens had gelezen, m’n bandendruk met 0.3 bar verlagen, dit helpt een héél klein beetje misschien, maar het is iig niet de oplossing.
Hebben jullie misschien tips?
Er zit nu 175/65/14 onder.
Of kan er iets aan de vering zelf gedaan worden?
Ik hoop dat iemand van jullie een idee heeft, want ik ben stiekum wel een klein beetje verliefd op m’n autootje geworden…
Ik denk niet dat je het veel soepeler kan krijgen bij een Twingo. De meeste aftermarket oplossingen voorzien in verlagingssetjes. Daar worden ze in ieder geval niet soepeler van. Ik zit aan het andere einde.....een Twingo II RS met CUP onderstel.....plank
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hahahaha!
Ik heb ooit écht het tegenovergestelde van jouw 'plank' gehad; 1968 Oldsmobile Vista Cruiser, hahaha..
En zou misschien wat 'hogere' wielen helpen?
Dus van 65 naar 75?
Dan wordt de omtrek groter en dus ook de afwijking. Normaal gesproken is de Twingo een klein autootje en dus ook licht. Meestal is dat niet bevorderlijk voor het weggedrag, beetje stuiterig. Je zou eens kunnen proberen om wat gewicht achterin te leggen. Iets van 50 kilo of zo.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Rij zelf ook in een klein autotje, prima op de snelweg maar over oneffenheden slecht. Hoort een beetje bij een korte, lichte auto.
Met een slechte rug is het overgrote deel van de auto's niet comfortabel..
Verlagen hoeft aan comfort helemaal niets af te doen, een goede schokdemper doet wonderen.
Met verstelbare dempers is er wat te halen, maar het blijft een klein kort autootje.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik ben op zoek naar de bovenste veerschotels van een twingo uit 2000. Deze zijn bij de leverancier van mijn garage niet leverbaar en ook bij Renault niet. Apk keurmeester van de RDW had er een opmerking over dat ze verregaand verroest waren. Wie kan...
Sinds begin september in het bezit van een Twingo uit 2015. Circa 2 weken geleden op de snelweg een tikkend, krakend trillend gevoel onder m’n gaspedaal. Nagekeken door de garage maar niets gevonden. Ook de afgelopen dagen af en toe gevoel van tikje...
Ik heb een Twingo type AH-B-115 van het jaar 2016, waarvan de dagrijverlichting alleen aan de voorkant brandt.
Nu heb ik ergens gelezen, dat de achterlichten, die nu dus niet mee branden, ingeschakeld kunnen worden
via een software update.
Mijn...
Sinds maart dit jaar heb ik een Twingo (1.0 SCe Expression UIT 2015) (handgeschakeld) en vrij kort na de aanschaf allerlei problemen nu ben ik benieuwd of iemand anders dit ook ervaart en wat de oplossing is/kan zijn. De volgende...
Weet iemand hoeveel Watt de lampjes van het instrumentenpaneel vd Twingo 1 zouden moeten zijn?
Lampjes voor stadslicht en dimlicht waren defect en had nieuwe van 1.2 Watt besteld. Die doen het wel maar branden niet zo fel als de originele. Ze zijn...