Vervangen distributieketting megane estate 1.2/2014

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
Theepot31
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2024 15:29
Actief als: particulier

Vervangen distributieketting megane estate 1.2/2014

Bericht door Theepot31 »

Hoi allen,
Onze Renault is voor regulier onderhoud bij garage. Daar bleek dat distributieketting niet meer goed is. Advies niet meer rijden tot reparatie is gebeurd. Offerte meer dan 3100 euro, hier is al een vaste klantenkorting vanaf. Ik ben erg geschrokken. Distributieketting ligt blijkbaar op lastige plek. Is dit een eerlijke prijs? Ik ben erg geschrokken en voel me ook wat onder druk staan omdat rijden wordt afgeraden. Een second opinion is dan lastig vragen. In onze beleving reed hij nog prima., kunnen Auto heeft 110duizend kilometer gereden. Logisch dat auto onderhoud nodig heeft en wil daarvoor zeker eerlijke prijs betalen. Ook dealer en werknemers moeten eten en drinken etc. Graag jullie reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Vervangen distributieketting megane estate 1.2/2014

Bericht door mechanic »

Ik zou adviseren de auto te verkopen, de 1.2 is zo ongeveer de slechtste motor van Renault rond die tijd.
Veel terugkerende problemen.

Je bent ook rijdend gekomen, dus zou ook rijdend weg moeten kunnen toch. Maar schade ligt op de loer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 681
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Vervangen distributieketting megane estate 1.2/2014

Bericht door scarface450 »

En dan zal je waarschijnlijk nog het reguliere onderhoud moeten betalen, ondanks dat je nu al weet dat je een andere wagen zult moeten kopen binnenkort. 😏
Heb ivm die motor ook al meermaals gelezen dat dit een slechte motor is... Je kan erop aan dat dit dan ook zal zijn met deze.
Qua motoren Heb ik tot nu toe nog nooit moeten klagen van mijn Renaults... 1.9 dci, 1.4 benzine, 1.5 dci en nu ook nog een hybride clio 1.6 benzine.
Momenteel is m'n 1.5 dci 11 jaar en 108k km, de clio heeft er amper 6500 km opzitten, daar kan ik dus nog niets zinnig over zeggen. Maar afgaande op ervaringen van andere hybride rijders komt dit wel goed denk ik.
Veel succes iig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht