Carplay

Plaats reactie

Topic author
N Jaspers
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2024 13:24
Actief als: particulier

Carplay

Bericht door N Jaspers »

Sinds een paar maanden rijden wij een Austral.
Super handig draadloos Carplay. Bij wisselen naar een 2e profiel en weer terug naar 1e profiel start Carplay niet meer op. Via apparaatbeheer zie ik bij mijn telefoon (iphone) wel 3 icoontjes (telefoon muziek en carplay) maar is niet te selecteren. Van alles geprobeerd maar helaas. Enige dat werkt is r-link uitzetten en opnieuw opstarten. Ook een reset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Vandaag contact gehad met klantenservice. Probleem is bekend. Misschien bij een keer een update. Hebben meer mensen hier last van? Hebben jullie wel een oplossing om dit te omzeilen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Frobeltech »

Ik heb de auto nu 2 maanden en 12000 km met veel plezier met CarPlay gereden, nooit problemen, tot gisteren ochtend er in een keer geen CarPlay was…. Pak keer gestopt onderweg, uitgezet, aangezet, zowel telefoon als auto, verbinding verwijderd, auto uit de CarPlay settings verwijderd. En sjagerijnig doorgereden want niets werkte…
En tot mijn verbazing bij het wegrijden ‘s middags …. Was ie er in een keer weer.

Geen idee wat nu de oorzaak was. Moraal van het verhaal, misschien even wachten, en hopelijk als het idd een glijdend bitje is hopen op een update.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Frobeltech »

Vandaag een patroon gezien: Toen ik instapte en de auto startte stond hij nog op een ander gebruiker. Ik heb vervolgens mijn profiel geselecteerd, dit werd geladen en geen CarPlay. Later na opnieuw de auto gestart te hebben (zat enige tijd tussen), weer gestart, mijn eigen profiel was actief en meteen CarPlay.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Matth88
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2023 23:36
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Matth88 »

Laatst wat ik hoorde is dat het probleem bij apple ligt, namelijk dat je niet zomaar de carplay kunt verbreken.

Wat ik wel heb gemerkt is dar als je de bluetooth uitzet van je iphone voor je de auto opent er voor zorgt da je carplay niet vanzelf opstart.

Maar eens connectie en dan willen verbeken, ik vrees dat dit enkel kan door de auto uit te zetten en bluetooth af te zetten.

Maar dit zou dus bij apple liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Frobeltech »

Hmmm, en vandaag geen CarPlay, telefoon uit, auto uit, BT aan en uit, niets helpt. Twee keer de auto geparkeerd en een paar uur later weer gestart, geen CarPlay. Om gek van te worden.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Marcello »

Kijk eens wat hij doet als je een snoertje gebruikt? Misschien start hij dan weer op.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Frobeltech »

En surprise surprise.... gisteren geen CarPlay, vanochtend de auto gepakt en hij was er gewoon weer. Tussen mijn laatste rit gisteren en vanochtend niets gedaan.... blijkbaar had ie goed geslapen en had ie er weer zin in. Vreemde bedoening. Gewoon geen peil op te trekken. Hopelijk komt er snel een update van het systeem want dit is echt vreemd.

@Marcello, zal eens een kabeltje in de auto leggen, kan ik dat een volgende keer proberen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Marcello »

CarPlay is geen peil op te trekken, de ene keer ligt het aan de auto de andere keer aan de iPhone, regelmatig de iPhone uitzetten of hem echt even helemaal te resetten helpt erg goed (bij mij).
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bergie1964
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2024 08:57
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Bergie1964 »

Sinds januari 2024 in het bezit van een Renault Austal iconic en ervaar dezelfde problemen met apple carplay. Het lijkt erop dat wanneer er een tweede gekoppelde telefoon in de auto aanwezig is het systeem in de war raakt. Eerst geprobeerd met 1 aangemaakt profiel en later een tweede profiel aangemaakt. Helaas werkt carplay maar af en toe en stopt er zonder enige rede mee. Net terug van de wintersport en zowel op de heen en terugweg alleen maar ergernis soms werkt het wel en ineens stopt het er weer mee. Helaas is navigeren met apple kaarten hierdoor niet mogelijk. Voor ons vertrek ben ik twee keer bij de dealer geweest waar de verkoper heeft geprobeerd carplay aan de gang te krijgen maar dit heeft helaas niet geholpen. Ook in systeem blijft de app van carplay dan vaag en is niet te benaderen. Tijdens de rit geprobeerd een derde telefoon te koppelen, deze werkt dan weer wel. Na het overschakelen naar een andere al gekoppelde telefoon gaat het weer fout. Het betreft hier de iphone 14 en 15 met de laatste updates.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Frobeltech »

Bij mij doet ie het altijd tenzij..... er gewisseld van profiel. Als dezelfde persoon bij mij in de auto zit en het profiel is niet gewisseld, geen enkel probleem. Als er gewisseld is en hij staat weer op mij voordat ik de auto weer gebruik, probleem. heel irritant, maar anders dan Bergie1964 ervaart of Marcello....
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bergie1964
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2024 08:57
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Bergie1964 »

Heb ook al een post op dit forum gezet over carplay in onze nieuwe Renault Austral. Heb exact hetzelfde probleem als jij. Voor de tweede keer terug bij de dealer geweest waar weer een ander persoon een poging gedaan heeft om het werkend te krijgen maar helaas niet gelukt. Uiteindelijk maar weer overgegaan op 1 profiel waarin carplay wel leek te werken. Helaas onderweg van en naar de wintersport was het weer een drama. Nu leek het systeem niet om te kunnen gaan met meerdere telefoons.
Na een reset van het systeem werkte het weer, maar helaas na het doen van een kopje koffie onderweg werkte het wederom niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Frobeltech »

Gelukkig is hij bij mij na de hik bij het wisselen daarna wel gewoon stabiel, duurt gewoon een dagje…
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bergie1964
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2024 08:57
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Bergie1964 »

Wat bedoel je precies met na de hik bij het wisselen misschien kan het ook op die manier proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Frobeltech »

Ik bedoel dat als Carplay eenmaal werkt, hij stabiel en goed werkt. Alleen niet na een profiel wissel (de hik 😁)
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bergie1964
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2024 08:57
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Bergie1964 »

😄bij werkt het dan inderdaad ook niet meer na de hik zelfs niet met een kabeltje😰

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Frobeltech »

Maar wel weer na een dag? Bij mij wel, kwestie van geduld….. heb het al bij de dealer gemeld, mogelijk heeft de update van het systeem (nodig voor de Easy Entry issue (OE9W) daar ook een positieve uitwerking op, hij krijgt deze update over twee weken, dus ben benieuwd.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bergie1964
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2024 08:57
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Bergie1964 »

Krijg die update ook over drie weken heb het probleem met carplay ook gemeld. Ben benieuwd 👌

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Petermansie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 nov 2023 08:38
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Petermansie »

Tja, niet alle verandering of vernieuwing brengt verbetering 🥴 Bij mij ook al verschillende keren gehad dat Carplay niet opstart. Wordt er een beetje chagrijnig van. Binnenkort maar ‘ns langs de dealer voor aan update. En hoop dan ook maar dat ze de oorzaak van die verschrikkelijke benzinelucht te kunnen ontdekken.
Austral Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine Iron Blue full options
met voor de zomer Borbet BY Titan polished matt.
Hyundai Tucson N-Line Sky Plug-In Hybrid, darknight pearl full options
https://www.brock.de/felgen/hyundai-tucson-5/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bergie1964
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2024 08:57
Actief als: particulier

Re: Carplay

Bericht door Bergie1964 »

Gelukkig heb ik geen last van een benzinelucht maar carplay blijft echt een drama😰😰

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Carplay
    door derk » » in Arkana
    0 Reacties
    543 Weergaves
    Laatste bericht door derk
  • Carplay of niet
    door dikkiediknr1 » » in Talisman
    0 Reacties
    175 Weergaves
    Laatste bericht door dikkiediknr1
  • Apple carplay traag
    door Grebnesieh » » in R-Link 2
    13 Reacties
    1127 Weergaves
    Laatste bericht door Frank’scar
  • Apple carplay dongel
    door Raymon » » in Kadjar
    4 Reacties
    1412 Weergaves
    Laatste bericht door Roland 65
  • Apple carplay Buddi play
    door bpelder » » in R-Link
    1 Reacties
    403 Weergaves
    Laatste bericht door Mathijs
  • r-link updaten ivm grootscherm Carplay
    door jordytje77 » » in R-Link 2
    7 Reacties
    1086 Weergaves
    Laatste bericht door Scenicized