Twingo bjr 2000 FM ontvanger spoeltje kapot?

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.

Topic author
TwingoSnelKachelen
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2024 20:32
Actief als: particulier

Twingo bjr 2000 FM ontvanger spoeltje kapot?

Bericht door TwingoSnelKachelen »

Ik heb mijn Twingo uit 2000 net. Bij het nauwgezet schoonmaken / stofzuigen (hij was heel heel erg stoffig en vies) heb ik misschien in het contactslot het spoeltje / ontvangertje van de FM-sleutel geraakt / beschadigd. Tenminste dat denk ik, want de motor wil niet meer starten.
Het signaallampje van de startonderbreking in de display knippert ongeveer elke seconde.
Ik heb twee sleutels met zendertjes erin, beide ontgrendelen en vergrendelen de deuren prima.
De mini-ledjes branden bij het indrukken beide knipperend (niet continu!).
De knop voor vergrendeling boven het raam doet het ook prima.
De zekering van de startonderbreking is ook in orde.
Ter info: Ik zat een paar uur in de Twingo met de deuren en achterklep dicht. Zo nu en dan even op contact gezet om het schuifdak op een kiertje te zetten voor ventilatie (zo ook raam elektrisch op een kiertje (het regende buiten steeds, vandaar de dichte deuren.
Vraag is onder andere: Kan het zijn dat de computer van de Twingo heeft geprobeerd om na enige tijd de deuren te vergrendelen en dat de computer zoiets als in de war is geraakt? Het zou namelijk best kunnen dat de achterklep niet goed wilde vergrendelen omdat de stroomkabel van de stofzuiger ertussen zat?
De achterruitverwarming stond per ongeluk ook nogal lang aan (de accu is nog lang niet leeg hoor).
Sinds de aankoop eergisteren circa 20 keer probleemloos met de sleutel de motor kunnen starten.
Wat kan het zijn ??
Wie kan mij verder helpen met tips of oplossingen??
Pasen staat voor de deur, net deze Twingo gekocht, zo jammer dit .....
Alvast bedankt, Jaep (woonplaats Groningen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht