dashcam
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:50
- Actief als: particulier
dashcam
Ik ben aan het rondkijken naar een dashcam waarmee het ook mogelijk moet zijn om s'nachts op te nemen (zowel voor als achterkant). De achterste camera moet waarschijnlijk met een lange kabel worden gekoppeld aan de voorste. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan je de kabels netjes afwerken? Bestaan er draadloze systemen? De camera's van de auto's zijn waarschijnlijk niet te gebruiken?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 16 apr 2025 11:26
Re: dashcam
Ik heb alleen een front camera (Garmin Dashcam 55) die als die aan continue stroom ligt (wat hij bij mij heeft) kan functioneren als parkeer bewaking en dus continu aan kan staan. Deze is door de Renault dealer ingebouwd naast de binnenspiegel met de kabels netjes weggewerkt.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 23 jan 2025 17:28
Ik heb al jaren de Viofo a119 v2 en die bevalt me uitstekend.
Wordt geprezen om zijn goede beeldkwaliteit en die van de huidige v3 schijnt nog beter te zijn.
Dit merk heeft ook 2kanaal sets, of te wel een camera voor en achter.
https:// www.viofo.nl /collections/viofo-dashcams
Ik heb de camera zelf ingebouwd
Ik heb de Espace (Grand Austral), ik heb de camera op het ruit onder de regensensorkap geplakt achter de spiegel.
Met wat stukjes nano tape (is doorzichtig dik dubbelzijdig plakband) kabel netjes om de kap rechts naar de bovenkant van het raam.
Dan de kabel tussen het raam en de hemel (beetje omlaagdrukken misschien om kabel er tussen te krijgen) naar de rechter A-style
Rubber van de stijl met bv een bankpas openen en je kan de kabel langs de stijl naar onder het dashboardkast lijden.
in de onderzijde van het dashboardkast zitten tegen het schutboard van "gaten" waar je de kabel netjes door heen kan weven naar het middel console.
Om de kabel van daar naar de 12V te krijgen naast de USB-C poorten met ik de kabel weer vast moeten plakken met nano tape
Het is even wat werk, maar goed te doen.
Met name de kabel langs de A-style omlaag is lastig door het rubber.
Wordt geprezen om zijn goede beeldkwaliteit en die van de huidige v3 schijnt nog beter te zijn.
Ik heb de Espace (Grand Austral), ik heb de camera op het ruit onder de regensensorkap geplakt achter de spiegel.
Met wat stukjes nano tape (is doorzichtig dik dubbelzijdig plakband) kabel netjes om de kap rechts naar de bovenkant van het raam.
Dan de kabel tussen het raam en de hemel (beetje omlaagdrukken misschien om kabel er tussen te krijgen) naar de rechter A-style
Rubber van de stijl met bv een bankpas openen en je kan de kabel langs de stijl naar onder het dashboardkast lijden.
in de onderzijde van het dashboardkast zitten tegen het schutboard van "gaten" waar je de kabel netjes door heen kan weven naar het middel console.
Om de kabel van daar naar de 12V te krijgen naast de USB-C poorten met ik de kabel weer vast moeten plakken met nano tape
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:50
Bedankt voor je toelichting, maar wanneer ik de camera op de 12V aansluit dan neem ik aan dat de camera alleen werkt wanneer de auto aan staat toch, is dit ook het geval bij jou?evx schreef: ↑26 jul 2024 13:52 Ik heb al jaren de Viofo a119 v2 en die bevalt me uitstekend.
Toegevoegd in 29 secondes:
Hoe zorg je voor continue stroom?Frobeltech schreef: ↑24 jul 2024 21:19 Ik heb alleen een front camera (Garmin Dashcam 55) die als die aan continue stroom ligt (wat hij bij mij heeft) kan functioneren als parkeer bewaking en dus continu aan kan staan. Deze is door de Renault dealer ingebouwd naast de binnenspiegel met de kabels netjes weggewerkt.
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 26 apr 2025 20:05
Met een Hardwirekit kan je de dashcam van stroom voorzien
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Kleur: Noir Etoile
Dashcam Viofo A119 V3
Easylink versie 283C35538R (april 2025 geïnstalleerd)
Dashcam Viofo A119 V3
Hide post links |
-
- Lid
Toegevoegd in 29 secondes:
[/quote]
Er zijn twee methodes, een aansluitpunt die gebruik maakt van de OBDC poort… https://www.garmin.com/nl-NL/p/735279
In de Austral heb ik gebruik gemaakt van de volgende aansluiting: https://www.garmin.com/nl-NL/p/735279
Hoe zorg je voor continue stroom?Frobeltech schreef: ↑24 jul 2024 21:19 Ik heb alleen een front camera (Garmin Dashcam 55) die als die aan continue stroom ligt (wat hij bij mij heeft) kan functioneren als parkeer bewaking en dus continu aan kan staan. Deze is door de Renault dealer ingebouwd naast de binnenspiegel met de kabels netjes weggewerkt.
[/quote]
Er zijn twee methodes, een aansluitpunt die gebruik maakt van de OBDC poort… https://www.garmin.com/nl-NL/p/735279
In de Austral heb ik gebruik gemaakt van de volgende aansluiting: https://www.garmin.com/nl-NL/p/735279
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 31 mar 2025 19:01
Frobeltech waar heb jij die gekocht.
En zou die ook werken voor andere dashcam merken.
Heb jij geen last dat hij je accu leeg trekt als je cam aan blijft staan.
En zou die ook werken voor andere dashcam merken.
Heb jij geen last dat hij je accu leeg trekt als je cam aan blijft staan.

In bezit Geen renault meer
Renault Clio V 1.0 TCE 100 (B7MT)
Type : Intens
Kleur : Rouge Flammé gehad van 12-2021 tot 8-2-2025
Gehad Dacia Sandero
Gehad Renault Modes
Hide post links |
-
- Lid
Die op de OBC poort is gewoon een USB uitgang, dus als je dashcam op een usb poort werkt werkt hij ook hier op. De plug heeft een schakelaar dat hij voor een bepaald aantal uur aan staat volgens mij…..
Heb hem gekocht op Amazon
https://www.amazon.nl/dp/B094Y3KNFJ/ref ... E_SCE_dp_1
Heb hem gekocht op Amazon
https://www.amazon.nl/dp/B094Y3KNFJ/ref ... E_SCE_dp_1
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 26 apr 2025 20:05
Een echte hardwirekit schakelt de stroom automatisch uit als de accu voltage onder de ingestelde waarde komt, dus hij blijft opnemen totdat het voltage te laag dreigt te komen.
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Dashcam Viofo A119 V3
Dashcam Viofo A119 V3
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 06 okt 2024 12:01
Zorg voor een dashcam zonder IR leds, IR komt niet door warmtewerend glas heen en reflecteert alleen richting de camera...
Austral mild hybrid - jan 2024 - packs: look - safety - comfort - around view - adaptive cc - electrische achterklep - verwarmde voorruit
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-