iPod en Scenic III

Plaats reactie

Topic author
Biite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 07 nov 2016 10:05

iPod en Scenic III

Bericht door Biite »

Hallo,

Een eerste bericht van een Scenic II rijder en waarschijnlijk een Scenic III rijder.

Ik heb een vraag over de combinatie van een iPod met de Scenic III radio (die met Arkansys 3D). Speelt deze radio alleen MP3's af of doet deze ook de iPod besturing? En geeft ie bijvoorbeeld artiestennamen in beeld enzo.
Ik kan het niet opmaken uit de folders die ik heb en de dealer weet het (helaas) ook niet.

Ik hoop dat jullie het mij kunnen vertellen.

Groeten,
Martien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Actief als: particulier

Bericht door Hema »

Ja, dat doet hij allemaal. De ipod zelf is niet meer te bedienen(met ckickwiel). De Arkamys neemt dat over en bijna alles wat je op de head unit kunt, kan ook met de stuurbediening. Namen (tags) verschijnen in beeld en met een knop op de head unit kun je alle tag info van het huidige nummer op je dashboard zetten. De aanduiding van de boardcomputer verdwijnt dan even.
Door nummers, artiesten, albums en afspeellijsten bladeren, het kan allemaal en is allemaal zichtbaar op het dashboard. De Ipod wordt ook opgeladen met de usb kabel aangesloten.
Met een USB stick gevuld met mappen en mp3's krijg je dezelfde functionaliteit en ook met het blue tooth (zoals de Nokia N96) streamen van muziek werkt goed.

Aanrader (wat, mij betreft).

Alvast een tip: Als je een BT telefoon hebt aangesloten en je krijgt de melding: accu zwak, dan wordt die van je telefoon bedoeld, niet die van de auto.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Bericht door Rossy »

Hema schreef:Alvast een tip: Als je een BT telefoon hebt aangesloten en je krijgt de melding: accu zwak, dan wordt die van je telefoon bedoeld, niet die van de auto.
:lol: :lol:
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Biite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Biite »

Da's goed om te horen dat dat allemaal werkt. Snapt ie dan ook de playlists op een ipod? dat zou helemaal super zijn :).

Is er trouwens ergens een lijstje te vinden met welke telefoons allemaal werken met deze radio? Na wat zoekwerk wel ergens op de Renault site wat gevonden, maar dat lijstje lijkt verouderd.

Zijn er overigens ook meerdere telefoons te koppelen? Ik heb nl. werk en prive telefoons

Martien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Socrates
Lid
Lid
Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21

Bericht door Socrates »

Ik heb ook Arkamys met ipod en USB stick gezien (m'n vader heeft een Scenic III, ik een Grand II).
Het werkt inderdaad super, 1 klein puntje van kritiek, het is wel een gepiel op dat kleine schermpje. Het speelt zich namelijk allemaal af op het digitale dashboard en niet op het tomtom scherm (da's logisch).

Zelf heb ik in de II een Cabasse met DVD navigatie en Bluetooth. En dan kun je telefoon en MP3's navigeren op het grote navischerm, maar dan weer geen ipod, da's ook weer zo.

Maar goed, ik moest het even zeggen. Het werkt heel goed in de III, ook de stembediening is erg prettig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hema
Lid
Lid

Bericht door Hema »

Er zijn 5 telefoons te registreren. Start je de auto (radio) dan wordt een van de 5 gezocht en indien gevonden, gekoppeld. Worden meerdere telefoons tegelijk gevonden, dan krijgt de laatst gekoppelde de voorkeur.
Het overzetten van het adresboek gaat automatisch, maar ik mis wel namen en of nummers. Ik heb me nog niet goed verdiept in de logica van het gsm telefoonboek. Je kunt ook een auto telefoonboek maken waardoor je in de auto (radio) de belangrijkste hebt staan en kunt gebruiken. Geluid van de telefoon is bij mij best (Nokia N96).
Een lijstje met telefoons kun je hier vinden (http://www.renault-multimedia.com/nl_NL ... /index.jsp) maar ik weet niet hoe actueel dat is en welke mogelijkheden up to date zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Biite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Biite »

Zo... De nieuwe Scenic III is eindelijk gearriveerd per vandaag. Ik ben er nu al aan gewend, alleen de radio/bluetooth/navigatie is ff wennen.

Trouwens een vraagje over de Arkamys radio in combinatie met een iPod Touch. Het bladeren door albums/artiesten enzovoorts lijkt echt ontzettend traag. Hebben meer mensen dat probleem? Komt het omdat er heel veel muziek opstaat of zo (zo rond de 20GB)?

Groeten,
Martien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hema
Lid
Lid

Bericht door Hema »

Ik kan weinig zeggen over de touch, want ik heb een classic 160 Gb die voor ruim de helft gevuld is. Wat mij opvalt is als je door de categorieen bladerd, dat telkens als je de categorie in beeld hebt, de radio het eerste nummer uit die categorie af gaat spelen en dat vertraagd het scrollen wel.
Ik heb ook wel een poosje moeten wennen aan de combi radio, telefoon en navi, maar na een paar weken gaat het allemaal vanzelf en vind ik het een fijne radio/tel/navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Biite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Biite »

Het scrollen is gewoon niet praktisch in mijn optiek, hij begint inderdaad met afspelen van het eerste nummer. Wellicht dat dat ook vertraagt.

Ik ga eens proberen met een USB-stickie met wat minder muziek, of mijn iPhone (staat ook muziek op maar wat minder) en kijken of ie dan sneller wordt.

Als iemand nog suggesties heeft graag :)

Martien

P.S. Ook ik vind de combi echt fantastisch! Is inderdaad ff wennen aan de logica en de 'knoppologie'

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Biite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Biite »

De dealer vanmorgen gesproken, er is op dit moment niets bekend van deze problemen bij de chef werkplaats van deze dealer.

Ik heb trouwens nog geprobeerd hoe het werkte met minder muziek. De reactie is inderdaad een stuk vlotter op het moment dat er minder muziek op staat. Het lijkt dus aan de hoeveelheid te liggen.

Overigens kun je op een iPhone/iPod niet door de 'mappen' bladeren, maar alleen op album/artiest/enzovoorts.
Bij de USB-stick zag ik duidelijk de mappen in mijn scherm. Als de iPod/iPhone nu alles in één map opslaat dan zou dat inderdaad wel eens traag kunnen worden, als ie elke keer die hele directory door moet om alle gegevens van de bestanden op te vragen....

Ik ben benieuwd of ik nog van mijn dealer hoor, wel tel.nummer en email achtergelaten en gezegd dat ik graag op de hoogte gehouden wil worden.

Groeten,
Martien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

starman
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door starman »

heren,

ik heb net een nieuwe laguna met ook zo'n arkamys systeem. heerlijk.
maar ik in combinatie met mijn ipod merk ik dat hij ALLES alfabetisch rangschik. dus als ik naar een album scroll, dan verandert hij ook de volgorde van die 'cd'. Ik bedoel dat de liedjes niet langer de volgorde hebben die ze op de eigenlijke cd hadden, maar ineens alfabetisch staan. is daar iets aan te doen?

dank bij voorbaat!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Biite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Biite »

Yep, zelfde probleem heb ik ook. Denk dat dat ook gewoon in de huidige firmware zit.
Heb zitten zoeken, maar er lijkt niets aan te doen in het menu of zo.

Heb je ook last van de 'traagheid' die ik eerder noemde?

Groeten,
Martien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

starman
3-posting-rookie
3-posting-rookie

Bericht door starman »

absoluut. slome boel.
en er is blijkbaar ook geen manier om tijdens het scrollen het afspelen te stoppen, zodat hij telkens weer een ander nummer wil 'laden', wat volgens mij voor die vertraging zorgt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bkummel
Net ingestapt
Net ingestapt

Bericht door bkummel »

Ik heb dezelfde radio in mijn nieuwe Clio Estate. Ik loop inderdaad tegen dezelfde problemen aan als ik mijn iPhone aansluit. En ook nog een paar andere problemen trouwens...
- Hij begint meteen met afspelen als je een playlist, genre, artiest of wat dan ook selecteert.
- Bladeren gaat echt su-per-traag!
- Elke keer als je de auto uitzet is hij vergeten dat hij op "random" stond. Erg vervelend, vooral ook omdat de "random" setting heel ver weg is gestopt in het menu.
- Als hij op "random" staat, werkt het bladeren niet goed. Je kan dan bijvoorbeeld allen "Afspeellijsten" selecteren, en niet de specifieke afspeellijsten die in het mapje "Afspeellijsten" zitten. Dus eerst "random" uitzetten, dan de juiste afspeellijst selecteren en dan "random" weer aan. Erg omslachtig!
- Als ik mijn iPhone aansluit voordat ik de radio aanzet, wordt hij niet herkend. Ik moet dus elke keer eerst de motor starten, radio aanzetten en pas dan mijn iPhone aansluiten.
- Af en toe krijg ik bij het bladeren de melding: "Deze bewerking wordt niet ondersteund door het apparaat" (of zoiets).
- Als ik de auto uitzet en later weer aan, dan heeft hij onthouden welk nummer hij aan het afspelen was, zelfs waar hij gebleven was in dat nummer. Dus hij begint daar weer met afspelen. Alleen blijkt dan later dat hij wel vergeten is dat hij dat nummer aan het afspelen was binnen een bepaalde playlist. Dus het volgende nummer is dan niet uit de playlist, maar gewoon het volgende nummer uit de complete verzameling op mijn iPhone...

Als hij eenmaal speelt is het prima. Maar het is wel een heel gedoe om de muziek te vinden die je wil horen. Ik hoop dat ze dit kunnen oplossen met een firmware update van de radio... Heeft iemand daar weleens naar geïnformeerd bij de dealer? Ik kan in het menu wel het versienummer van de "USB interface" zien. Dat suggereert dat je die dus kunt updaten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

lampjewortel
Net ingestapt
Net ingestapt
Laatste bezoek: 19 apr 2011 19:35

Re: iPod en Scenic III

Bericht door lampjewortel »

STOP MET VERDER ZOEKEN. HIER IS DE OPLOSSING VOOR UW PROBLEEM IPHONE-ARKAMYS (AUDIO AFSPELEN VIA USB POORT)
Mijn Iphone 3gs werkte na een update niet langer via de usb-pport van de Arkamys in mijn Renault Scenic. Veel zoeken op Apple, Renault, Arkamys en forums leverde niets op; ook niet de tips die daar werden gegeven.
Na lang zoeken kwam ik op een Duitse internetsite van Renault (via Google vertaald in nederlands) en daar kun je een update van de firmware laden. De instructies (hoe te downloaden en te installeren op de Arkamys) volgen, et voila:
Mijn iphone (softwareversie 4.3.2) werkt weer als vanouds met de Arkamys; ik kan weer scrollen door de mappen met artiesten, afspeellijsten, genres, etc. De firmware in mijn Scenic was 2.12; via de site download versie 2.30
Dan hier de link: http://translate.googleusercontent.com/ ... jiBVZB0W7A

De rest wijst zichzelf. Ik hoop dat ik hiermee een boel mensen met dit probleem verder help. Veel succes ermee en weer veel luisterplezier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

eddy b
Net ingestapt
Net ingestapt
Laatste bezoek: 25 jun 2011 17:29

Bericht door eddy b »

Hallo, ik heb de procedure gevolgd maar helaas wanneer als ik aan USB connection version kom, dan krijg ik de melding "functie niet beschikbaar".
Ik krijg mijn usb niet meer aan de praat, vroeger lukte het wel.
Als iemand raad weet, dan lees ik het graag.
Groetjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Vesper
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 17 apr 2012 10:43

Bericht door Vesper »

Hi,
Ik heb sinds woendag een Grand Scenic uit 2007 doorgeschoven gekregen van een collega (lease dus).
Ik heb een Carminat navi systeem, met iPod-usb connectie. Ik heb echter niet gevonden hoe ik door de inhoud van de iPod kan bladeren. Ik kan blijkbaar enkel doorspoelen en willekeurig aan of uit zetten. Kan iemand me vertellen met welke knop ik die lijst kan openen? Of waar ik een manual van de radio kan vinden?
Is mijn eerste Renault, en écht wennen. Graag geen al te harde reacties dus :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Vesper
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 17 apr 2012 10:43

Bericht door Vesper »

Is er niemand die het even ziet zitten om me kort wegwijs te maken in de iPod bediening? Ik heb namelijk nog steeds niet gevonden hoe het kan.
Dus: de iPod speelt af als ik de kabel in steek, maar ik kan enkel volgende en vorige doen. Andere menu-opties die ik op de iPod zelf normaal heb zie ik dus nergens. Op de iPod zelf kan ik ook niets meer doen.

Danku!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen