Nog steeds de Scenic 2L automaat....
Start nu wel, maar is niet meer uit te zetten.
Als die loopt, gaan ook de ruitenwissers, verlichting, knipperlichten, en een hoop rariteiten op het dashboard.
En, is niet meer uit te krijgen met de startbutton, niet met de accupool.
Heb de bovenste stekker van de boordcomputer los moeten nemen om te stoppen.
Ik heb steeds het idee dat ik ergens met een massa fout (de - ergens) zit te kijken, maar waar.....
Zonder een goed schema is het speld en hooiberg verhaal.
Wie heeft er een goed idee?
Scenic 2004 start, en wordt een kermisbak
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 09 mar 2014
- Laatste bezoek: 26 dec 2023 14:49
- Actief als: particulier
Scenic 2004 start, en wordt een kermisbak
RENAULT MEGANE GRANDTOUR MEGANE BR.1.6 16V. 79KW,
KA04 MOT.K4M , Bouwjaar 2000
KA04 MOT.K4M , Bouwjaar 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 aug 2024
- Laatste bezoek: 13 jan 2025 19:44
- Actief als: particulier
Re: Scenic 2004 start, en wordt een kermisbak
Hier ook zoiets,
had de bekende Parvan toestanden en een zwembad onderin.
de stekker is aangeslagen, maar vrees dat ik nu alle draden moet doorsolderen. loopt hier ook de verlichtings-aansturing overheen?
Ik heb geen direct idee waar dit in kan zitten. heb ooit het dashboard verwijderd ivm defecte kachelweerstand waarop ik die én de motor vervangen heb. zit er een kans in dat ik een kabel onder het dashboard niet goed heb aangesloten?
gr. Remco
had de bekende Parvan toestanden en een zwembad onderin.
de stekker is aangeslagen, maar vrees dat ik nu alle draden moet doorsolderen. loopt hier ook de verlichtings-aansturing overheen?
Ik heb geen direct idee waar dit in kan zitten. heb ooit het dashboard verwijderd ivm defecte kachelweerstand waarop ik die én de motor vervangen heb. zit er een kans in dat ik een kabel onder het dashboard niet goed heb aangesloten?
gr. Remco
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16496
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 18 jan 2025 08:08
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Scenic 2004 start, en wordt een kermisbak
Die stekker zal inderdaad eerst hersteld moeten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 aug 2024
- Laatste bezoek: 13 jan 2025 19:44
- Actief als: particulier
Re: Scenic 2004 start, en wordt een kermisbak
en dus de R2 er tussenuit gezet, en alle draden netjes gesoldeerd. Daarna het volgend (was ook voor de soldeeraktie zo)
Ik heb een ESP32 aan een ODB stekker gezet, waardoor ik de spanning thuis in mn atomatisering kan volgen.
na een paar dagen gebeurde er weer wat verontrustends (denk ik)
download/file.php?mode=view&id=32487
De 14 volt is na het starten.
1) zogezegd accu aangesloten, en gelijk weer 'gerommel' op de 12V. Spanning begon te dalen, en dus de auto gestart. daarna de auto uitgezet en met rust gelaten. Rond 1800 toch weer een spanningsdipje.
2) 'avonds zomaar een spanningsval, lijkt op een flinke kortsluiting op (of in) de accu, wat herstellend gerommel, auto gestart, en weer uitgezet.
3) zomaar weer wat spanningsval (0,3v), nadat hij netjes een tijdje rond de 12.6 heeft gezeten, het lijkt erop dat er een 'verbuiker' aangezet is ofzo (niets te zien in de auto)
4) spontane daling, en ineens weer terug naar 'normale waarde'
5) af en toe wat pieken
6) en dan ineens weer een scherpe daling, alsof er wat aangaat, en aanblijft
7) uitgesplistst
1- eerste spanningsval naar 11.6
2- daarna naar 11.1
3- deurontgrendeld (10.6) direct daarna lijkt de spanning weer okay te zijn)
4- toch de auto gestart (14.4)
5- uitgezet en deur op slot gedaan
nu weer een tijdje rond 12.5 met af en toe een dipje naar beneden.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat de accu bij een vorige "disco" avond echt kortgesloten is geweest, omdat ik niet in de buurt was om deze los te koppelen., dus mogelijk ben ik nu overal vanaf, maar toen dipte de spanning ook vaak, en op een gegeven moment werd de verlichting, dashboard etc incl de koplampen aangestuurd.
logischerwijs zou het aan de accu kunnen liggen, maar daar ben ik niet van overtuigd.
parallelvraag : waar dienen de 3 zekeringen op de pluspool voor? ik ben van plan een 200A relais tussen de middelste draad te zetten om zo de accu af te schakelen als deze niet gebruikt wordt.
Ik heb een ESP32 aan een ODB stekker gezet, waardoor ik de spanning thuis in mn atomatisering kan volgen.
na een paar dagen gebeurde er weer wat verontrustends (denk ik)
download/file.php?mode=view&id=32487
De 14 volt is na het starten.
1) zogezegd accu aangesloten, en gelijk weer 'gerommel' op de 12V. Spanning begon te dalen, en dus de auto gestart. daarna de auto uitgezet en met rust gelaten. Rond 1800 toch weer een spanningsdipje.
2) 'avonds zomaar een spanningsval, lijkt op een flinke kortsluiting op (of in) de accu, wat herstellend gerommel, auto gestart, en weer uitgezet.
3) zomaar weer wat spanningsval (0,3v), nadat hij netjes een tijdje rond de 12.6 heeft gezeten, het lijkt erop dat er een 'verbuiker' aangezet is ofzo (niets te zien in de auto)
4) spontane daling, en ineens weer terug naar 'normale waarde'
5) af en toe wat pieken
6) en dan ineens weer een scherpe daling, alsof er wat aangaat, en aanblijft
7) uitgesplistst
1- eerste spanningsval naar 11.6
2- daarna naar 11.1
3- deurontgrendeld (10.6) direct daarna lijkt de spanning weer okay te zijn)
4- toch de auto gestart (14.4)
5- uitgezet en deur op slot gedaan
nu weer een tijdje rond 12.5 met af en toe een dipje naar beneden.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat de accu bij een vorige "disco" avond echt kortgesloten is geweest, omdat ik niet in de buurt was om deze los te koppelen., dus mogelijk ben ik nu overal vanaf, maar toen dipte de spanning ook vaak, en op een gegeven moment werd de verlichting, dashboard etc incl de koplampen aangestuurd.
logischerwijs zou het aan de accu kunnen liggen, maar daar ben ik niet van overtuigd.
parallelvraag : waar dienen de 3 zekeringen op de pluspool voor? ik ben van plan een 200A relais tussen de middelste draad te zetten om zo de accu af te schakelen als deze niet gebruikt wordt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 184 Weergaves
-
Laatste bericht door Mesmi
-
- 3 Reacties
- 372 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 0 Reacties
- 625 Weergaves
-
Laatste bericht door Ricardo890
-
- 5 Reacties
- 841 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 1 Reacties
- 387 Weergaves
-
Laatste bericht door Andere Peter
-
- 0 Reacties
- 239 Weergaves
-
Laatste bericht door ZiggyMiauw